(تعبیر خواب) دیدن خواب کودک یا نوزاد چه معنایی دارد؟

(تعبیر خواب) دیدن خواب کودک یا نوزاد چه معنایی دارد؟

اگر درحالِ حاضر باردار هستید، دیدنِ خواب نوزاد ممکن است تظاهر اضطراب درباره زایمان یا نیاز عاطفی برای برقراریِ پیوند با یک کوچولوی تازه در زندگی‌تان باشد.

کد خبر : ۱۱۳۷۴۶
بازدید : ۴۴۰

فرادید | شاید دیدنِ نوزاد و کودک در خواب یکی از رایج‌ترین انواع خواب‌ها باشد.

به گزارش فرادید؛ در ادامه تعبیر این خواب را از نظر علم روان‌شناسی و همین‌طور از نگاه معبران باستانی می‌خوانید.

تعبیر روانشناسی مدرن:

اگر درحالِ حاضر باردار هستید، دیدنِ خواب نوزاد ممکن است تظاهر اضطراب درباره زایمان یا نیاز عاطفی برای برقراریِ پیوند با یک کوچولوی تازه در زندگی‌تان باشد. اگر باردار نیستید، خواب‌دیدنِ نوزاد می‌تواند تجلی شروعی دوباره در زندگی یا میل به مراقبت‌کردن از دیگران باشد.

(تعبیر خواب) دیدن خواب کودک یا نوزاد چه معنایی دارد؟

تعبیر معبران سنتی:

آرتمیدوروس، معبر یونانی که در قرن دوم میلادی زندگی می‌کرد، در کتاب مهم و تاثیرگذار خودش «اونیروکریتیکا» می‌گوید: کسی در خواب کودکی را ببیند، وابسته به شرایط کودک این تعابیر درباره او صدق می‌کند:

۱. اگر کودک یا نوزادی که در خواب دیده می‌شود به خودِ فرد (زن یا مرد) تعلق داشته باشد، برایش ناراحتی و رنج پیش خواهد آمد. دلیلش آن است که کودک و نوزاد به ناراحتی، نگرانی و اضطراب دلالت می‌کند، زیرا بزرگ کردنِ کودک و نوزاد به دلیلِ مسائلی که به آن مرتبط است، بدونِ این دردسر‌ها ممکن نیست. یک ضرب‌المثلِ قدیمی است که می‌گوید: «کودک همیشه موضوعِ نگرانی و ترسِ پدر است.»

جنسیت فرزندی که در خواب دیده می‌شود نیز مهم است. خواب‌دیدنِ فرزندِ پسر بر عاقبتِ خوش خواب‌بیننده دلالت می‌کند. اما خواب‌دیدنِ فرزندِ دختر آخر و عاقبتی را نصیبِ والدین می‌کند که از آغازش بدتر است و دلیلش آن است که فرزندانِ پسر وقتی بزرگ می‌شوند از والدین چیزی دریافت نمی‌کنند، اما فرزندانِ دختر از والدین جهیزیه می‌گیرند!

۲. اگر کودک یا نوزادی که در خواب دیده می‌شود به خود فرد (مرد یا زن) تعلق نداشته باشد و فرزندِ دیگران باشد، تا وقتیکه کودک سالم و خوشحال است، برای خواب‌بیننده خوش‌یمن است ـ به‌خصوص اگر کودک با خوشحالی به سمتِ خواب‌بیننده بدود. زیرا نشانه شروعِ شرایطی امیدوارکننده است که زمینه‌های موفقیت و خوشحالی فردِ خواب‌بیننده را فراهم می‌کند. زیرا درست است که کودکان در زمانِ کودکی نمی‌توانند به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنند، اما وقتی بزرگ شوند می‌توانند به موفقیت برسند.


گردآوری و ترجمه: سایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید