عکس/ شعبده‌بازی یک سرمربی در جام جهانی

عکس/ شعبده‌بازی یک سرمربی در جام جهانی

سامورایی‌ها با درخشش و گلزنی بازیکنان تعویضی خود به پیروزی مقابل آلمان رسیدند.

کد خبر : ۱۱۳۹۱۵
بازدید : ۶۲۵

ورزش سه نوشت: یک نیمه ضعیف بدون شوت در چارچوب و فقط ۶۵ پاس صحیح کاری نکرد تا سامورایی‌ها ناامید شوند و صحبت‌هایی که هاجیمه موریاسو، سرمربی ژاپن بین دو نیمه انجام داد و تعویض‌های فوق‌العاده‌ای که او در جریان مسابقه داشت، کاری کرد تا تیمش از شکست یک بر صفر مقابل آلمان، برد بسازد.

گل اول ژاپن مقابل ژرمن‌ها در شرایطی روی یک حمله سریع و حساب شده با کارهای تاکتیکی و البته دفع ناقص مانوئل نویر و غفلت مدافعان آلمان به ثمر رسید که ۳ بازیکن تعویضی سامورایی‌ها روی این گل نقش داشتند و از شروع موقعیت تا رسیدن توپ به تور را بازیکنان جانشین موریاسو رقم زدند.

کائورو میتوما، هافبک برایتون انگلیس که از ابتدای فصل ۲۳-۲۰۲۲ توانسته یک گل مقابل ولورهمپتون در ۹ حضورش در رقابت‌های لیگ جزیره به ثمر رساند و یک پاس گل در جدال با چلسی بدهد و همچنین یک گل هم در دیدار جام اتحادیه برابر آرسنال بزند، امروز به‌عنوان یار جانشین در ترکیب ژاپن قرار گرفت و پایه‌گذار گل اول تیمش شد.
میتموما در دقیقه ۷۵ با نفوذ سریع از سمت چپ زمین تا پشت محوطه جریمه مدافعان آلمان را تحت فشار قرار داد و با یک پاس در عمق، تاکومی مینامینو مهاجم سابق لیورپول و کنونی موناکو را در گوشه محوطه جریمه ژرمن‌ها راه انداخت و صاحب توپ کرد تا شوت این بازیکن در ریباند تبدیل به گل شود.

مینامینو که در دقیقه ۷۱ به ترکیب ژاپن آمده بود، چهار دقیقه پس از ورود به زمین با یک پاس محکم که بیشتر به شوت شباهت داشت، نویر را در گرفتن توپ به دردسر انداخت تا دفع این دروازه‌بان را ریتسو دوآن که همزمان با مینامینو وارد زمین شد، تبدیل به گل کند.

هاجیمه موریاسو، سرمربی ژاپن علاوه بر این سه بازیکن تعویضی که گل اول تیمش مقابل آلمان را ساختند، یک تغییر دیگر هم در دقیقه ۵۷ به وجود آورده بود که بازهم همان یار جانشین گلزنی کرد!

تاکوما آسانو، مهاجم بوخوم که تجربه چهار فصل بازی در بوندس‌لیگا آلمان را دارد، در دقیقه ۸۳ پاس بلند ایتاکورا، مدافع میانی تیمش را با سرعت بالا پشت مدافعان سفیدپوش دریافت کرد و با شوت تماشایی از زاویه بسته به زیر طاق دروازه نویر، گل دوم ژاپن را به ثمر رساند تا تیمش را به سه امتیاز مهم در شروع جام جهانی ۲۰۲۲ برساند.

بدون تردید در کنار عملکرد درخشان بازیکنان ژاپن، باید به نقش مهم موریاسو، سرمربی ۵۴ ساله این تیم هم اشاره کرد؛ ملی‌پوش سابق این کشور که توانست ژاپن را به قهرمانی در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ برساند و حالا هم یک شروع شگفت‌انگیز با تغییرهایش در جام جهانی داشته باشد.

عکس | شعبده‌بازی یک سرمربی در جام جهانی

عکس | شعبده‌بازی یک سرمربی در جام جهانی

عکس | شعبده‌بازی یک سرمربی در جام جهانی

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید