(تصاویر) شیر در مقابل کفتار؛ کدامیک در مبارزه پیروز می‌شود؟

(تصاویر) شیر در مقابل کفتار؛ کدامیک در مبارزه پیروز می‌شود؟

یک شیر و کفتار انفرادی در بهترین حالت در نبردی آشکار به هم می‌رسند یا در بدترین حالت یک شیر برای کفتار کمین می‌زند. جنگ شیر و کفتار کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد. در نهایت شیر کفتار را در یک ناحیه حیاتی گاز می‌گیرد و آن را می‌کشد. دعوا‌ها در زندگی واقعی به این شکل است. یک کفتار گازگرفتگی قوی تری دارد، اما آنقدر بزرگ نیست که بتواند اطراف گلو یا سر یک شیر بزرگ را گاز بگیرد. در این صورت، کشتن یک شیر به سادگی اتفاق نخواهد افتاد.

کد خبر : ۱۱۳۹۲۶
بازدید : ۲۰۰۵۷۲

فرادید | شیر‌ها و کفتار‌ها دشمنان طبیعی هستند که در سراسر جنوب صحرای آفریقا از محدوده مشابهی برخوردارند. هر دوی این پستانداران شکارچیان سرسختی هستند و در دسته‌ها زندگی می‌کنند. از آنجایی که این حیوانات شباهت‌هایی با یکدیگر دارند، مهم است که بپرسیم: چه کسی در مبارزه شیر و کفتار پیروز می‌شود؟ اگرچه می‌توانیم برای پاسخ ساده‌تر به موارد مشاهده شده شکار بین این دو نگاه کنیم، اما می‌توانیم برای پاسخ به این سؤال رویکردی علمی داشته باشیم.

به گزارش فرادید؛ نبرد بین شیر و کفتار یک تندباد شرورانه خواهد بود که در کمتر از یک دقیقه شروع و به پایان می‌رسد. عوامل متعددی در تعیین برنده چنین مسابقه‌ای نقش دارند. ما به هفت نقطه داده‌ای رسیده‌ایم که بیشترین تأثیر را در مبارزه خواهد داشت. بررسی هر نقطه داده، مزایای کلیدی شیر و کفتار را آشکار می‌کند و در نهایت به ما کمک می‌کند تا مشخص کنیم کدام حیوان در این نبرد پیروز می‌شود.

شیر در مقابل کفتار: اندازه

کفتار تقریباً به اندازه یک سگ بسیار بزرگ و اهلی است. آن‌ها می‌توانند تا ۸۶ کیلوگرم وزن داشته باشند، قد آن‌ها حدود یک متر و طول آن‌ها به یک‌ونیم متر می‌رسد. این برای یک شکارچی بسیار بزرگ است، اما در مقایسه با یک شیر کاملاً رشدیافته کوچک است. وزن شیر‌ها به بیش از ۲۳۰ کیلوگرم می‌رسد، قد آن‌ها به یک‌ونیم متر و طول آن‌ها به بیش از ۲.۵ متر می‌رسد. بزرگترین شیری که تاکنون در حیات وحش ثبت شده است ۳۱۲ کیلوگرم وزن دارد در حالی که وزن شیر‌ها در اسارت ۳۶۰ کیلوگرم است. در حالی که کفتار‌های ماقبل تاریخ بیش از ۱۳۶ پوند وزن داشتند، امروزه به طور قابل توجهی کوچکتر از شیر‌ها هستند. شیر‌ها به راحتی از مزیت اندازه برخوردار می‌شوند.

شیر در مقابل کفتار: سرعت و حرکت

توانایی حمله، عقب نشینی و رسیدن به حداکثر سرعت مؤثر در مبارزه مهم است. کفتار‌ها سریع هستند و با تاخت و تاز به سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت می‌رسند. شیر‌ها به طور مشابهی می‌دوند، اما می‌توانند برای دوره‌های بسیار کوتاه به حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت برسند. شیر‌ها از نظر سرعت و حرکت برتری دارند.

عکس///

شیر در مقابل کفتار: قدرت گاز گرفتن و دندان

شیر‌ها موجودات قدرتمندی هستند، اما قوی‌ترین دندان و آرواره را ندارند. آن‌ها با ۶۵۰PSI گاز می‌گیرند. برآورد‌های دیگر ۱۰۰۰PSI را نشان می‌دهند. شیر‌ها دندان‌های نیش ۴ اینچی دارند که می‌توانند عمیقاً حیوانات را گاز بگیرند. کفتار‌ها یکی از قوی‌ترین آرواره‌ها را در قلمرو حیوانات دارند که قدرت آن به بیش از ۱۱۰۰ PSI. می‌رسد. دندان‌های آن‌ها بلند و مخروطی است و برای شکستن استخوان‌ها عالی است. کفتار‌ها قدرت گاز گرفتن زیادی دارند، اما شیر‌ها دندان‌های بسیار بزرگی دارند، بنابراین دو حیوان تقریبا برابری دارند.

شیر در مقابل کفتار: حواس

شیر‌ها برای شکار موجودات دیگر ساخته شده اند، بنابراین حواس آن‌ها به شدت با این هدف هماهنگ است. دید در شب آن‌ها شگفت انگیز است، حس بویایی آن‌ها خوب است و حس شنوایی به آن‌ها کمک می‌کند صدای طعمه را از کیلومتر‌ها دورتر بشنود. کفتار‌ها از این نظر بسیار شبیه هستند. بینایی و شنوایی آن‌ها عالی است و می‌توانند طعمه را از دور تشخیص دهند. با این حال، حس بویایی آن‌ها بهتر از یک شیر است. کفتار‌ها مزیت حسی دارند.

عکس///

شیر در مقابل کفتار: دفاع فیزیکی

دفاع فیزیکی یک حیوان آن‌ها را برای مدت طولانی تری در جنگ زنده نگه می‌دارد. شیر‌ها موجوداتی عظیم الجثه و عضلانی هستند که استقامت زیادی برای مبارزه دارند. آن‌ها همچنین تمایل دارند در دسته‌هایی زندگی کنند که غلبه بر آن‌ها تقریبا غیرممکن است. کفتار‌ها نیز حیواناتی هستند که در گروه‌های بزرگ زندگی می‌کنند، حتی تعداد آن‌ها از شیر‌ها بیشتر است. آن‌ها برای شکارچیان زمینی بزرگ هستند، اما بزرگتر از سایر حیواناتی نیستند که در ساوانا پرسه می‌زنند. سرعت و چابکی آن‌ها نیز دفاع قدرتمندی است. با این وجود، شیر‌ها به طور کلی دفاع بهتری دارند.

شیر در مقابل کفتار: قابلیت‌های تهاجمی

شیر‌ها به عنوان مبارز انفرادی سلاح‌های تهاجمی زیادی دارند. پنجه‌های آن‌ها به اندازه‌ای بلند و تیز است که حیوانات کوچکتر و ضعیف‌تر را پاره می‌کند. آن‌ها همچنین دارای دندان‌های حجیم، گازگرفتگی قوی و توانایی باز کردن دهان خود به اندازه کافی برای پیچیده شدن در اطراف قسمت‌های حیاتی شکار در سر و گردن هستند. کفتار‌ها در درجه اول از گازگرفتگی خود برای ایجاد آسیب استفاده می‌کنند، اما از سرعت خود برای حمله به خوبی استفاده می‌کنند. با این حال، در مجموع، شیر‌ها زرادخانه بهتری دارند که از آن برای تأثیرگذاری بیشتر استفاده می‌کنند.

عکس///

شیر در مقابل کفتار: رفتار‌های درنده

کفتار‌ها و شیر‌ها هر دو شکارچی هستند. شیر‌ها در برخی موارد شکارچیان کمین و در برخی دیگر شکارچیان استقامتی هستند. گاهی اوقات آن‌ها با اعضای گروه خود شریک می‌شوند و گاهی اوقات به صورت انفرادی شکار می‌کنند. آن‌ها موجوداتی بسیار سازگار هستند. کفتار‌ها عمدتاً حیواناتی هستند که مانند گرگ‌ها شکار می‌کنند و از سرعت و استقامت خود برای از بین بردن دشمنان استفاده می‌کنند و از جهات مختلف ضربه می‌زنند. شیر‌ها شکارچیان تواناتری هستند.

تفاوت‌های کلیدی بین شیر و کفتار چیست؟

شیر‌ها بزرگتر، کمی سریعتر و قویتر از کفتار‌ها هستند. کفتار‌ها گازگرفتگی و حواس قوی تری دارند که با شیر‌ها مطابقت دارد یا کمی از آن‌ها پیشی می‌گیرد. هر دوی این موجودات شکارچیانی هستند که می‌توانند به صورت دسته جمعی شکار کنند، اما شیر‌ها نیز به صورت انفرادی شکار می‌کنند. شیر‌های نر اغلب طعمه‌های کفتار‌ها را به سرقت می‌برند.

شیر‌ها گربه سانان هستند در حالی که کفتار‌ها آخرین جد مشترک با گربه‌ها ۳۰ میلیون سال پیش بودند. این‌ها برخی از تفاوت‌های برجسته‌تر بین کفتار‌ها و شیر‌ها هستند.

عکس///

چه کسی در نبرد بین شیر و کفتار پیروز می‌شود؟

یک شیر در نبرد شیر و کفتار پیروز می‌شود. شیر‌ها در اندازه، سرعت و قدرت برتری دارند. یک شیر و کفتار انفرادی در بهترین حالت در نبردی آشکار به هم می‌رسند یا در بدترین حالت یک شیر برای کفتار کمین می‌زند. جنگ شیر و کفتار کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد. در نهایت شیر کفتار را در یک ناحیه حیاتی گاز می‌گیرد و آن را می‌کشد. دعوا‌ها در زندگی واقعی به این شکل است. یک کفتار گازگرفتگی قوی تری دارد، اما آنقدر بزرگ نیست که بتواند اطراف گلو یا سر یک شیر بزرگ را گاز بگیرد. در این صورت، کشتن یک شیر به سادگی اتفاق نخواهد افتاد.

آیا کفتار‌ها در نبرد در برابر شیر‌ها می‌توانند پیروز شوند؟ بله، اما به طور کلی این زمانی است که گروه بزرگی از کفتار‌ها موفق می‌شوند یک شیر را که معمولاً مجروح یا مسن است جدا کنند. به عنوان مثال، کفتار‌ها گاهی اوقات به شیر‌های نر منزوی حمله می‌کنند که در شرایط نامساعدی قرار دارند.

با این حال، وقتی صحبت از نبرد یک به یک می‌شود، شیر برنده می‌شود و کفتار تبدیل به یک غذا می‌شود.

۲
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید