آیا می‌دانید تست بارداری در مصر باستان چگونه بود؟

آیا می‌دانید تست بارداری در مصر باستان چگونه بود؟

بر اساس آنچه تا امروز می‌دانیم، نخستین کسانی که از نوعی تست بارداری استفاده کرده‌اند، مصریان باستان بوده‌اند؛ آن هم با روشی جالب و عجیب!

کد خبر : ۱۱۳۹۴۴
بازدید : ۲۱۰۸۶

فرادید | قدیمی‌ترین یافتۀ باستان‌شناسی دربارۀ تست بارداری مربوط به تمدن مصر باستان است. این موضوع در یک نوشتۀ باستانی پاپیروس توضیح داده شده؛ نوشته‌ای که اطلاعات جالب و دقیقی را از زندگی روزمرۀ مصریان باستان در اختیار ما می‌گذارد. بر اساس این نوشتۀ باستانی، روش مصری‌ها برای تعیین بارداری به این صورت بود:

به گزارش فرادید؛ زنانی که احتمال بارداریشان وجود داشت باید روی دانه‌های گندم و جو ادرار می‌کردند. اگر دانه‌ها جو جوانه می‌زدند معنایش این بود که زن باردار است و فرزندش نیز پسر است. اگر دانه‌های گندم جوانه می‌زدند، زن باردار بود و فرزندش نیز دختر بود. اگر هم هیچکدام از دانه‌ها جوانه نمی‌زدند، یعنی اصلا زن باردار نبوده است.

آیا می‌دانید تست بارداری در مصر باستان چگونه بود؟

این روش در سال ۱۹۶۳ آزمایش شد و معلوم شد در ۷۰ درصد از موارد درست عمل می‌کند (البته فقط در تشخیص بارداری و نه در تعیین جنسیت). یعنی در اغلب موارد ادرار زنان باردار منجر به جوانه زدن دانه‌ها می‌شود در حالیکه ادرار زنان دیگر و مردان چنین خاصیتی ندارد. این احتمالا به خاطر وجود میزان بالای استروژن در ادرار زنان باردار است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید