(ویدئو) پلنگِ در کمین ایمپالا، در دام پلنگ خشمگین دیگر افتاد!

(ویدئو) پلنگِ در کمین ایمپالا، در دام پلنگ خشمگین دیگر افتاد!

پلنگ جوانی که گله ایمپالا را رصد می‌کرد با نزدیک شدن یک پلنگ دیگر غافلگیر شد. پلنگ از پشت نزدیک و نزدیک‌تر شد و سرانجام به یک قدمی پلنگ جوان رسید و او را شوکه کرد.

کد خبر : ۱۱۴۰۵۱
بازدید : ۲۱۳۳۱

فرادید | این لحظه‌ای است که پلنگی که طعمه خود را در بوته‌ها تعقیب می‌کند، زمانی که پلنگ دیگری از پشت به او می‌رسد، غافلگیر می‌شود.

به گزارش فرادید؛ در تصاویری که گمان می‌رود در پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی فیلم‌برداری شده باشد، پلنگ وقتی به قلمرو پلنگ دیگری وارد شد، طعمه شد.

در ابتدای کلیپ یکی از پلنگ‌ها در حال پرسه زدن در قلمرو خود دیده می‌شود و به دنبال طعمه یا حیواناتی است که به قلمرو آن حمله می‌کنند.

پلنگ جوان در حالی که گله‌ای ایمپالا را دنبال می‌کند، به بوته‌های مجاور نگاه می‌کند. با تمرکز بر طعمه خود، پلنگ دوم را نمی‌بیند که چند متری پشت سر خود چهار دست و پا ایستاده باشد. پلنگ دوم ابتدا بی حرکت می‌ماند، سپس گام‌های آهسته و با دقت به سمت رقیب خود برمی دارد.

قبل از اینکه در نهایت دیده شود به پشت پلنگ حرکت می‌کند و او را غافلگیر می‌کند. ناگهان دو پلنگ به سمت یکدیگر یورش می‌برند و پس از چرخش دو حیوان به زمین برخورد می‌کنند. پلنگ جوان که هرگز چنین چیزی را تصور نمی‌کرد بلافاصله پا به فرار گذاشت.

پلنگ‌ها هرگز اجازه نمی‌دهد پلنگ دیگری را که نمی‌شناسند حتی در فاصله ۱۰۰ متری آن‌ها قرار بگیرد، اما این غافلگیری در حیات وحش اتفاقی نادر است.

هنگام شکار، پلنگ‌ها از استتار موجود استفاده می‌کنند تا به آرامی به سمت طعمه خود به سمت شکار بروند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید