(ویدئو) فرار باورنکردنی شاه کبرا

(ویدئو) فرار باورنکردنی شاه کبرا

یک مار شاه کبرا که به آقای زرد مشهور است، شنبه گذشته، تنها پس از گذشت چند روز از ورودش به باغ وحش اسکانسن در استکهلم، از طریق یکی از چراغ‌های نصب شده در قفس خود، فرار کرد.

کد خبر : ۱۱۴۳۸۲
بازدید : ۱۰۷۳۳

مسؤلان باغ وحش پس از فرار آقای زرد، بخش خزندگان را برای مکان‌یابی تعطیل کردند. کارکنان با دقت سمپاشی کردند و تله‌های چسبنده را تنظیم کردند. آن‌ها همچنین از دوربین‌های مخصوصی که توسط مقامات گمرکی تهیه شده بود، برای بازرسی نقاط دور از دسترس خود استفاده کردند.

روز جمعه، به نظر می‌رسید که روند جستجو پس از مشاهده مار در داخل یک دیوار به نتیجه خوشایند خود رسیده، اما گمرک سوئد بدون اینکه جزئیات بیشتری ارائه کند در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی نوشت: شاه کبرا شناسایی شد، اما دوباره متواری شد.

طبق اطلاعیه گمکرک سوئد با تلاش مسؤلان باغ وحش، آقای زرد سرانجام در دیواره داخلی نزدیک قفس خزندگان پیدا شد، اما در روز جمعه دوباره موفق به فرار شد.

مدیریت باغ وحش اظهار داشت که آقای زرد با فرار خود کمک بزرگی به ما کرد، چراکه باعث شد کارکنان باغ وحش در نهایت لامپ‌های روشنایی بالای قفس خزندگان را که بسیار پرمصرف هم بودند، با لامپ‌های مناسب که انرژی کمتری می‌سوزانند، تعویض کنند.

شاه کبرا یک نوع مار سمی بومی جنگل‌های جنوب و جنوب شرقی آسیا است. تنها عضوی از جنس Ophiophagus، که با نشانه‌های بارز اندازه و الگو‌های گردن قابل تشخیص از سایر مار‌های کبرا است.

کبرا طولانی‌ترین مار سمی جهان است که میانگین طول آن بین ۳.۱۸ تا ۴ متر بوده و تا حداکثر ۵.۸۵ متر رشد دارد.

رنگ پوست آن در زیستگاه‌ها متفاوت است، از سیاه با نوار‌های سفید تا قهوه‌ای و خاکستری. این مار عمدتا از سایر مار‌ها از جمله گونه‌های خود تغذیه می‌کند و برخلاف سایر مارها، به ندرت سایر مهره‌داران نظیر جوندگان و مارمولک‌ها را شکار می‌کند.

شاه کبرا با وجود شهرت وحشتناک خود، حدالامکان از رویارویی با انسان‌ها اجتناب می‌کند.

با این حال، در صورت تحریک، قادر است هدفی را از فاصله دور و روی زمین مورد اصابت قرار دهد. اغلب در زمان حمله بر خلاف دیگر مار‌ها و به جای گاز گرفتن و عقب نشینی، ممکن است به گاز گرفتن و تزریق مقدار زیادی سم ادامه دهد که برای مداوا به فوریت‌های پزشکی نیاز می‌شود.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید