۵ نکته مهم درباره پخت سوپ جو رستورانی و مجلسی

۵ نکته مهم درباره پخت سوپ جو رستورانی و مجلسی

سوپ جو یکی از انواع سوپ‌های مجلسی و پر طرفدار است که در بیشتر رستوران‌ها به عنوان پیش‌غذا سرو می‌شود. این سوپ به دلیل داشتن مواد مغذی برای بدن بسیار مفید است. پخت این سوپ بسیار آسان است و حتی کسانی هم که سر رشته‌ای در آشپزی ندارند، به‌راحتی می‌توانند آن را در منزل تهیه کنند.

کد خبر : ۱۱۴۵۵۷
بازدید : ۹۵۵۳

فرادید | سوپ یکی از محبوب‌ترین پیش‌غذا‌های دنیاست که در بسیاری از رستوران‌ها به صورت پیش‌غذا و غذای اصلی در انواع و طعم‌های گوناگون سرو می‌شود.

به گزارش فرادید؛ سوپ همچنین به دلیل داشتن سبزیجات، مرغ، حبوبات و مواد لبنی مثل شیر و خامه ارزش غذایی بالایی دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای غذای اصلی به‌خصوص وعده شام باشد. با فرا رسیدن فصل پاییز و سرد شدن تدریجی هوا می‌توانید تهیه سوپ را که غذایی گرم و دلچسب برای این فصل است، در برنامه غذایی خانواده قرار بدهید.

سوپ جو یکی از انواع سوپ‌های مجلسی و پر طرفدار است که در بیشتر رستوران‌ها به عنوان پیش‌غذا سرو می‌شود. این سوپ به دلیل داشتن مواد مغذی برای بدن بسیار مفید است. پخت این سوپ بسیار آسان است و حتی کسانی هم که سر رشته‌ای در آشپزی ندارند، به‌راحتی می‌توانند آن را در منزل تهیه کنند. در این مطلب طرز تهیه سوپ جو رستورانی خوشمزه و لعاب‌دار همراه با ۵ نکته مهم درباره پخت این سوپ تقدیم شما می‌شود.

مواد لازم برای تهیه سوپ جو رستورانی

جو پوست کنده: ۱ لیوان
پیاز: ۲ عدد
سینه مرغ: ۱ عدد
هویج: ۲ عدد
قرص استاک مرغ (یا آب مرغ): ۲ عدد
رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع: ۲ قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده: نصف لیوان
آب جوش: لیوان
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم
آب لیمو: به میزان دلخواه

طرز تهیه سوپ جو رستورانی

قبل از تهیه این سوپ باید جو پوست کنده را حدود ۶ ساعت قبل خیس کنید تا نرم و حجیم شود. در مرحله اول پیاز را پوست کنید و بشویید؛ سپس آن را خرد کنید و توی قابلمه بریزید و همراه با کمی روغن مایع تفت بدهید تا پیاز سبک شود. سینه مرغ را از استخوان جدا و به صورت مکعبی خرد کنید.

حالا سینه مرغ خرد شده را به پیاز اضافه کنید و کمی نمک، زردچوبه و فلفل سیاه روی آن بریزید و بگذارید با شعله کم تفت بخورند. بعد از اینکه مرغ و پیاز تفت خوردند، جو آبکش شده را به مرغ و پیاز اضافه کنید و چند ثانیه با هم تفت بدهید. سپس قرص استاک را با ۵ لیوان آب جوش حل کنید و توی قابلمه بریزید.

سوپ جو

درب قابلمه را بگذارید و شعله اجاق گاز را زیاد کنید تا محتویات قابلمه جوش بیاید. هویج را رنده یا به صورت نگینی ریز خرد کنید. بعد از اینکه سوپ توی قابلمه جوش آمد، هویج خرد شده را به آن اضافه کنید. شعله اجاق گاز را کم کنید و اجازه بدهید سوپ حدود ۱ ساعت تا یک ساعت و نیم با شعله کم بپزد و لعابی شود.

سپس رب گوجه فرنگی را همراه با ۱ قاشق روغن مایع توی یک ماهی تابه با کمی فلفل و زردچوبه تفت بدهید و به سوپ اضافه کنید. بگذارید سوپ حدود نیم ساعت دیگر با رب بجوشد و جا بیافتد. در مرحله آخر جعفری خرد شده را به قابلمه سوپ اضافه کنید و بگذارید پانزده دقیقه با سوپ بجوشد؛ سپس اجاق گاز را خاموش کنید. حالا سوپ جو شما آماده است که می‌توانید آن را همراه با آب لیمو تازه یا آب نارنج میل کنید. نوش جان.

۵ نکته مهم برای تهیه سوپ جو رستورانی

۱ ـ هرگز تا زمانی که سوپ درحال پخت است، آب‌لیمو را به آن اضافه نکنید. همیشه وقتی اجاق گاز را خاموش کردید، آب‌لیمو را توی سوپ بریزید. البته بهتر است آب‌لیمو سر سفره و هنگام سرو سوپ اضافه شود.

۲ ـ دقت کنید که رب گوجه فرنگی را بیش از حد با روغن تفت ندهید؛ زیرا می‌سوزد و رنگ و بوی نامطبوعی به سوپ شما می‌دهد. زمان تفت دادن رب با روغن نباید از ۱ دقیقه بیشتر شود.

۳ ـ این نکته را در نظر داشته باشید که قرص استاک نمک زیادی دارد؛ بنابراین در اضافه کردن نمک به سوپ احتیاط کنید و حتما قبل از ریختن نمک سوپ را بچشید. به جای قرص استاک می‌توانید از یک لیوان آب مرغ استفاده کنید.

۴ ـ جعفری را حتما پانزده دقیقه آخر پخت به سوپ اضافه کنید. جعفری نباید زیاد پخته و له شود؛ زیرا رنگ و طعم و همچنین خاصیتش را از دست می‌دهد.

۵ ـ جو را حتما از قبل خیس بدهید تا هنگام پخت زودتر له شود و لعاب بیاندازد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید