طرز تهیه پلو مخلوط با بادمجان؛ یک غذای خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه پلو مخلوط با بادمجان؛ یک غذای خوشمزه و لذیذ

اگر از شب قبل کمی‌مرغ باقی مانده می‌توانید آن را خرد کنید و یک غذای جدید با بادمجان تهیه و در کنار سالاد یا ترشی میل کنید.

کد خبر : ۱۱۴۵۶۴
بازدید : ۹۲۸۸

پلو مخلوط با بادمجان یکی از پلو‌های بسیار خوشمزه و ساده است که از ترکیب بادمجان نگینی شده و گوشت چرخ کرده تهیه می‌شود. شما می‌توانید این غذای مجلسی و خوشمزه را به همراه برنج میل کنید.

همچنین می‌توانید به جای گوشت از مرغ ریش ریش استفاده کنید، یا اگر از شب قبل کمی‌مرغ باقی مانده می‌توانید آن را خرد کنید و یک غذای جدید با بادمجان تهیه و در کنار سالاد یا ترشی میل کنید.

مواد لازم برای تهیه پلو مخلوط با بادمجان

بادمجان: ۳ عدد
هویج: ۲ عدد
پپاز: ۱ عدد بزرگ
گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم
رب: ۲ قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده: به مقدار لازم
جعفری: ۱ قاشق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، دارچین، زردچوبه: به مقدار لازم

بادمجان پلو

طرز تهیه پلو مخلوط با بادمجان

مرحله اول: آماده سازی بادمجان
ابتدا باید بادمجان‌ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. داخل یک کاسه به همراه کمی‌نمک و آب به مدت ۲۰ دقیقه خیس کنید تا تلخی بادمجان‌ها گرفته شود. بعد آبکش کنید و روی یک دستکال ریخته تا خشک شود. داخل تابه کمی‌روغن ریخته و بادمجان‌ها را سرخ کنید تا نرم شوند.

مرحله دوم: آماده سازی هویج
در ادامه باید هویج را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل همان تابه که بادمجان را سرخ کردید کمی‌تفت دهید تا تغییر رنگ دهد و از خامی‌خارج شود. دقت کنید باید هویج ریز خرد شود تا با کمی‌سرخ کردن و ادامه مراحل نرم شود.

مرحله سوم: تهیه مواد پلو مخلوط
پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی‌تفت دهید تا سبک و طلایی شود و بعد گوشت چرخ کرده را به همراه ادویه‌ها اضافه کنید و گوشت را خوب سرخ کنید تا تغییر رنگ دهد. سپس بادمجان و هویج سرخ کرده را اضافه کنید و هم بزنید و در ادامه باید رب را اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه پلو مخلوط با بادمجان و گوشت چرخ کرده
رب را تقت دهید تا بوی خامی‌مواد گرفته شود و بعد کمی‌زعفران و نیم استکان آب اضافه کنید و بگذارید تا مواد خوب پخته و رب رنگ باز کنید و بعد از این که از روی حرارت برداشتید جعفری ساطوری شده را اضافه کنید. در همین حین برنج را نیز به جوش بیاورید و آبکش یا کته درست کنید. در انتها داخل دیس کشیده و به همراه مواد پلو مخلوط با بادمجان با گوشت چرخ کرده سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی

می‌توانید به دلخواه به مواد کمی قارچ یا فلفل دلمه نیز اضافه کنید.

می‌توانید مواد را بین پلو ریخته و به صورت قاطی دم کنید.

افزودن جعفری دلخواه است.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید