(تصاویر) ۷ جزیره با بیشترین حملات کوسه؛ با مشت به بینی کوسه بکوبید!

(تصاویر) ۷ جزیره با بیشترین حملات کوسه؛ با مشت به بینی کوسه بکوبید!

برخی توصیه می‌کنند که هنگام مواجهه با کوسه، باید با مشت به بینی کوسه بکوبید تا شکارچیان را از خود دور کنید. با این حال، یک گزینه بهتر دوری از آب و حضور در خشکی است.

کد خبر : ۱۱۴۵۸۰
بازدید : ۱۲۲۴۷

فرادید | کوسه‌ها شکارچیانی هستند که در زیر سطح آب یافت می‌شوند. این شکارچیان، ماهی‌های کوچک، اسب‌های دریایی و دیگر حیوانات کوچک‌تر اکوسیستم وسیع اقیانوس و گاهی انسان‌ها را شکار می‌کنند.

به گزارش فرادید؛ اگرچه حملات کوسه به انسان‌ها که گاهی طول آن‌ها به ۱۵ متر هم می‌رسد نادر است، اما هر ساله در سراسر جهان اتفاق می‌افتد و می‌تواند کشنده باشد. در این گزارش قصد داریم ۷ جزیره با بیشترین حملات کوسه در جهان را به شما نشان دهیم.

در حالی که کوسه‌ها در اعماق اقیانوس زندگی می‌کنند، اغلب در نزدیکی خطوط ساحلی جزایر در سراسر جهان یافت می‌شوند. جزایری که بیشترین حملات کوسه را دارند به شرح زیر است:

جزیره ریونیون، اقیانوس هند

این جزیره فرانسوی در بزرگراه خطرناک کوسه در اقیانوس هند واقع شده است که ماداگاسکار در غرب آن و موریس در شمال شرقی آن قرار دارد. این جزیره با اکوسیستم آبی و صخره‌های مرجانی کوس‌هایی زیادی را در خود جای داده است. جای تعجب نیست که ساکنان و گردشگران جزیره ریونیون از شنا در آب‌های اطراف جزیره برای جلوگیری از حملات کوسه‌ها منع شده اند.

بر اساس گزارش سالانه حمله جهانی کوسه توسط فوربس، ۵۶ حمله کوسه صورت گرفته است که ۲۷ مورد آن در جزیره ریونیون بین سال‌های ۱۹۱۳ تا ۲۰۱۸ کشنده بوده است. این جزیره به عنوان دارای بالاترین نسبت مرگ و میر ناشی از کوسه به ازای یک میلیون نفر در جهان شناخته شده است. بیشتر از آفریقای جنوبی، که در رتبه دوم قرار دارد و ایالات متحده.

(تصاویر)

لانگ آیلند، ایالات متحده

حدود نیمی از حملات کوسه ثبت شده در جهان در سال‌های اخیر در سراسر ایالات متحده آمریکا رخ داده است. نیویورک پرجمعیت است و استفاده مکرر ساکنان و گردشگران از خطوط ساحلی به عنوان یکی از عوامل تکرار حملات کوسه‌ها در این منطقه تلقی می‌شود.

حملات کوسه‌ها همیشه در لانگ آیلند زیاد نبوده است. با این حال، در ژوئیه ۲۰۲۲، حداقل سه حمله صورت گرفت. لانگ آیلند تا اقیانوس اطلس امتداد دارد، از جایی که کوسه‌ها تا خطوط ساحلی آن شنا می‌کنند. آب‌های گرم و شفاف، و در دسترس بودن طعمه ماهی برای کوسه‌ها، بر فراوانی کوسه‌ها در سواحل جزیره تأثیر می‌گذارد. رایج‌ترین کوسه‌هایی که در امتداد لانگ آیلند دیده می‌شوند، کوسه‌های سفید هستند.

دیگر گونه‌های کوسه‌هایی که معمولاً دیده می‌شوند عبارتند از کوسه‌های ببری، کوسه آسوده و کوسه‌های آبی. شایان ذکر است که شکار کوسه در لانگ آیلند غیرقانونی تلقی می‌شود.

(تصاویر)

جزیره مائوئی، هاوایی
جزیره مائوئی بیشترین حملات کوسه را در بین جزایر هاوایی داشته است. حدود ۷۰ حمله کوسه به خطوط ساحلی آن گزارش شده است که ساحل ماکنا بیشترین حملات را داشته است. جزیره آلوده به کوسه پس از جزیره هاوایی به عنوان دومین جزیره بزرگ در ایالت با وسعت ۷۲۷.۲ مایل مربع (۱۸۸۳ کیلومتر مربع) قرار دارد. در حالی که خطوط ساحلی سالانه گردشگران را جذب می‌کند، زیستگاه مناسبی برای کوسه‌ها نیز ایجاد می‌کند.

رایج‌ترین کوسه خالدار در خطوط ساحلی جزیره مائوئی کوسه ببر است. کوسه‌های ببر در کنار پسرعمو‌های خود، گاوکوسه و سفید بزرگ، تهاجمی در نظر گرفته می‌شوند، که احتمالاً بدون تحریک به انسان‌ها حمله می‌کنند. دیگر گونه‌های کوسه‌های اطراف جزیره عبارتند از کوسه کلوچه‌بر، گالاپاگوس، سندبار و کوسه‌های صخره‌ای خاکستری.

(تصاویر)

جزیره بزرگ، هاوایی

جزیره هاوایی با نام مستعار جزیره بزرگ، ۴۰۲۸ مایل مربع (۱۰۴۳۲.۵ کیلومتر مربع) وسعت دارد و توسط اقیانوس آرام احاطه شده است. همانطور که از نامش پیداست، این جزیره بزرگترین جزیره آمریکا است.

کوسه‌هایی از گونه‌های مختلف مانند سایر جزایر بزرگ هاوایی به سواحل جزیره کشیده می‌شوند. هاوایی به داشتن حدود ۴۰ گونه کوسه در آب‌های خود شناخته شده است. بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۲۰، حدود ۲۲ حمله کوسه در جزیره بزرگ رخ داده است.

ساحل کونا یکی از محبوب‌ترین سواحل در جزیره بزرگ است و در نتیجه حملات کوسه‌های بیشتری نسبت به سایر سواحل دارد.

(تصاویر)

جزیره اوآهو، هاوایی

جزیره اوآهو دارای دومین حمله کوسه از ۱۳۷ جزیره هاوایی است. جزیره مرکزی اقیانوس آرام حدود ۴۲ حمله کوسه ثبت شده داشته است که بسیاری از آن‌ها در ساحل کامالا بوده است. شکارچیان اقیانوسی به دلیل شرایط مناسب و آب‌های کم عمق، به آب‌های کم عمق جزیره مراجعه می‌کنند.

رایج‌ترین گونه‌های کوسه‌ای که در اطراف جزیره مشاهده می‌شوند عبارتند از: کوسه ببری مهاجم، کوسه صخره‌ای نوک سفید، سر چکشی صدفی و گالاپاگوس. برای جلوگیری از حملات کوسه‌ها در جزیره، شکار کوسه‌ها غیرقانونی اعلام شده است و ورزش‌های آبی در برخی مناطق اطراف جزیره ممنوع است.

(تصاویر)

پاپوآ گینه نو

شناخته شده است که پاپوآ گینه نو از سال ۱۸۴۸ حدود ۴۸ حمله کوسه بدون دلیل داشته است.

پاپوآ گینه نو در جنوب غربی اقیانوس آرام، در قاره اقیانوسیه واقع شده است. گینه نو با ۱۷۸۷۰۰ مایل مربع (۴۶۲۸۴۰ کیلومتر مربع) بزرگترین جزیره گرمسیری جهان در نظر گرفته می‌شود.

یکی از دلایل اصلی حمله کوسه‌ها در اطراف جزیره، ماهیگیری و غواصی در آب‌های پاپوآ گینه نو است. برخی از بومیان برای فریب دادن کوسه‌ها به قایق‌هایشان و گرفتن آن‌ها، عملی به نام «صدای کوسه» را انجام می‌دهند. از بین رفتن کوسه‌ها در آب‌های جزیره بحث‌هایی را برانگیخته است و بومیان به شکار بیش از حد کوسه متهم شده اند. در مقابل، بومیان معتقدند که کاهش کوسه‌ها به دلیل استخراج معادن دریایی توسط نهاد‌های تجاری است.

(تصاویر)

جزیره فریزر، استرالیا

آب‌های کم عمق سواحل جزیره استرالیا توسط کوسه‌های سفید بزرگ، کوسه ببری، کوسه مرجانی و گاوکوسه آلوده شده است.

جزیره فریزر ششمین جزیره بزرگ استرالیا و بزرگترین جزیره شنی جهان است. این جزیره استرالیای شرقی، که حدود ۷۱۰ مایل مربع وسعت دارد، جزء جزیره‌های ثبت شده در فهرست میراث جهانی محسوب می‌شود. جنگل‌های بارانی، حرا، تپه‌های شنی، جنگل ها، پرندگان متنوع و سواحل آن را به مقصدی محبوب برای گردشگران و کوسه‌ها تبدیل کرده است.

آب‌های کم عمق سواحل جزیره استرالیا توسط کوسه‌های سفید بزرگ، کوسه ببری، کوسه صخره ای، و گاوکوسه و گونه‌های دیگر کوسه آلوده است. خط شرقی جزیره بیشترین کوسه‌ها را در منطقه دارد و به انسان‌ها اکیداً توصیه می‌شود از آن دوری کنند. آخرین حمله کوسه به سواحل جزیره فریزر در سال ۲۰۲۰ رخ داده است.

(تصاویر)

چگونه از کوسه‌ها در اقیانوس دوری کنیم؟

در حالی که خطر حمله کوسه‌ها کم است، مهم است که در هنگام حضور در دریا یا اقیانوس احتیاط کنید، زیرا شناسایی گونه‌های کوسه در زیر آب آسان نیست. کوسه‌ها حواس ردیابی بسیار دقیقی در زیر آب دارند. آن‌ها می‌توانند تا کیلومتر‌ها زیر آب بوی خون را حس کنند و ارتعاشات را حس کنند.

برخی توصیه می‌کنند که هنگام مواجهه با کوسه، باید با مشت به بینی کوسه بکوبید تا شکارچیان را از خود دور کنید. با این حال، یک گزینه بهتر دوری از آب و حضور در خشکی است.

اقدامات پیشگیرانه تر، توجه به علائم طبیعت، اجتناب از آب‌هایی با فعالیت زیاد کوسه‌ها و سواحلی با گله‌های فوک است که می‌توانند کوسه‌ها را جذب کنند.

گازِ کوسه می‌تواند کشنده باشد، صرف نظر از اینکه گزش از چه قسمتی از بدن گرفته شده است، بنابراین اگر توسط یکی از آن‌ها گزیده شدید، در اسرع وقت به نزدیکترین بیمارستان بروید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید