(عکس) این کت شما را از دید دوربین‌ها پنهان می‌کند!

(عکس) این کت شما را از دید دوربین‌ها پنهان می‌کند!

این کت که InvisDefense نام دارد، به فردی که آن را پوشیده این امکان را می‌دهد در حالی که در تصاویر دوربین‌های امنیتی دیده می‌شود، به عنوان یک انسان تشخیص داده نشود و از کاربرد‌های آن می‌توان به مقابله با فناوری‌های پهپاد‌های بدون سرنشین و در میدان جنگ اشاره کرد.

کد خبر : ۱۱۴۶۷۷
بازدید : ۸۲۳۱

دانشجویان چینی یک کت نامرئی‌کننده تولید کرده‌اند که افراد را از دید دوربین‌های امنیتی پنهان می‌کند.

این کت که InvisDefense نام دارد، به فردی که آن را پوشیده این امکان را می‌دهد در حالی که در تصاویر دوربین‌های امنیتی دیده می‌شود، به عنوان یک انسان تشخیص داده نشود و از کاربرد‌های آن می‌توان به مقابله با فناوری‌های پهپاد‌های بدون سرنشین و در میدان جنگ اشاره کرد.

کت InvisDefense با ظاهری ساده و البته هزینه کم، توسط تعدای از دانشجویان چینی و تحت نظارت پروفسور وانگ ژنگ (Wang Zheng)، از دانشکده علوم رایانه در دانشگاه ووهان اختراع شده است.

این کت می‌تواند بدن انسان را در روز یا شب از دوربین‌های امنیتی تحت نظارت هوش مصنوعی پنهان کند. این کت را می‌توان با چشم غیرمسلح مشاهده کرد، اما از الگو‌هایی پوشیده شده که دوربین‌ها را در طول روز کور می‌کند و سیگنال‌های گرمایی غیرمعمولی در شب می‌فرستد.

با پوشیدن این کت از دید دوربین‌ها پنهان شوید

پروفسور وانگ ژنگ تأکید می‌کند: امروزه، بسیاری از دستگاه‌های نظارتی می‌توانند بدن انسان را شناسایی کنند. دوربین‌های موجود در جاده قادر به تشخیص عابران پیاده هستند و خودرو‌های هوشمند می‌توانند عابران پیاده، جاده‌ها و موانع را شناسایی کنند. اگرچه با پوشیدن کت InvisDefense، دوربین تصویر شما را ثبت می‌کند، اما نمی‌تواند تشخیص دهد که شما یک انسان هستید یا نه.

در طول روز، دوربین‌ها اغلب بدن انسان را از طریق حرکت و خطوط تشخیص می‌دهند. کت InvisDefense با داشتن یک الگوی استتار ویژه که روی سطح آن طراحی شده، می‌تواند با الگوریتم‌های تشخیصی دستگاه‌ها تداخل داشته باشد و به طور موثر دوربین را کور کند، تا دوربین نتواند کاربر را به عنوان یک انسان تشخیص دهد.

در هنگام شب، دوربین‌ها، بدن انسان را از طریق تصویربرداری حرارتی مادون قرمز ردیابی می‌کنند. ماژول‌های کنترل دما با شکلی نامنظم روی سطح داخلی این کت قرار گرفته‌اند و یک الگوی دمایی غیرعادی ایجاد می‌کنند که دوربین مادون قرمز را گیج می‌کند.

وی هوی (Wei Hui)، دانشجوی دکترا و یکی از اعضای این گروه می‌گوید: سخت‌ترین بخش، تعادل در الگو‌های استتار است. به طور سنتی، محققان از تصاویر روشن برای ایجاد تداخل در دید دستگاه‌ها استفاده می‌کردند.

اما این تصاویر روشن به چشم انسان قابل توجه‌تر می‌آیند و کاربر را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهند. ما از الگوریتم‌هایی استفاده کردیم تا الگو‌هایی طراحی کنیم که زیاد قابل توجه نیستند و می‌توانند دید رایانه را غیرفعال کنند.

این تیم صد‌ها آزمایش در طول سه ماه پیش از رسیدن به بهترین الگو انجام داد. یکی دیگر از مزایای کت InvisDefense کم‌هزینه بودن آن است.

چاپ یک الگو روی یک سطح، تقریبا ارزان است و تنها چهار ماژول کنترل دما برای کور کردن دوربین مادون قرمز نیاز است. هزینه یک مجموعه کامل کمتر از ۵۰۰ یوان (۷۰ دلار) خواهد بود. این کت همچنین ممکن است در نبرد با پهپاد‌ها یا رویارویی انسان و ماشین در میدان نبرد مورد استفاده قرار گیرد.

این اختراع در مسابقه کار خلاقانه که توسط شرکت فناوری هواوی به عنوان بخشی از مسابقات نوآوری و تمرین تحصیلات تکمیلی چین در روز ۲۷ نوامبر برگزار می‌شد، جایزه اول را کسب کرد. مقاله مربوط به این اختراع نیز در کنفرانس AAAI ۲۰۲۳ در حوزه هوش مصنوعی است، پذیرفته شده است.

منبع: ایسنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید