تصاویر/ رونمایی از چاقو سوئیسیِ ارتش بریتانیا

تصاویر/ رونمایی از چاقو سوئیسیِ ارتش بریتانیا

شاید در نگاه اول فکر کنید که مشغول مشاهده کردن فیلم جنگ ربات‌ها هستید، اما آخرین دستاورد نظامی ارتش بریتانیا در واقع برای میدان جنگ طراحی شده است.

کد خبر : ۱۱۵۲۹
بازدید : ۵۵۱۷
رونمایی از

فرادید | شاید در نگاه اول فکر کنید که مشغول مشاهده کردن فیلم جنگ ربات‌ها هستید، اما آخرین دستاورد نظامی ارتش بریتانیا در واقع برای میدان جنگ طراحی شده است.

به گزارش فرادید به نقل از اکسپرس، از این تانک به عنوان «چاقو سوئیسی ارتش» یاد می‌شود و می‌تواند بتن را از وسط نصف کند و در برابر امواج دو متری نیز مقاوم است.

نام دقیق این تانک «تریِر» بوده و پیش‌بینی می‌شود که در میدان‌های نبرد در آینده کاربرد داشته باشد. تمامی ابزار سوار شده بر روی تانک از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. تانک تریر می‌تواند با کمک بازوی تلسکوپی خود، مواد انفجاری کار گذاشته شده در اعماق زمین را کشف کند.

واژه تریر (Terrier) در زبان فرانسه به معنای سوراخی است که بعضی از حیوانات مانند خرگوش، روباه و غیره در زمین حفر می‌کنند و از این جهت به سگ‌های این گروه تریر گفته می‌شود که در اصل عادت داشتند شکار را تا سوراخ خود تعقیب نموده و سپس به دام بیندازند. نام تانک نیز به دلیل ویژگی‌هایش تریر گذاشته شده است.

این تانک 32 تنی در واقع یک تانک حفار کلاسیک محسوب می‌شود، اما مهندسین طراح آن تلاش کرده‌‎اند تا با افزایش مقاومت آن بتوانند از ادامه فعالیتش در شرایط سخت اطمینان حاصل کنند.

این وسیله جنگی می‌تواند هر آنچه در مقابلش ظاهر می‌شود را در هم بدرد و سرعتش نیز به 72 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

لودر جلوی تانک توان بلند کردن 5 تن بار را دارد و می‌تواند تا 300 تن خاک را در یک ساعت جابجا کند. علاوه بر آن، دوربین‌های 360 درجه تانک مجهز به دوربین حرارتی و دوربین دید در شب است. این تانک قدرتمند همچنین می‌تواند به صورت 24 ساعته و از راه دور هدایت شود.

در قسمت تحتانی تانک تدابیری اندیشیده شده که تانک به کمک آن می‌تواند حین حرکت با سرعت 16 کیلومتر بر ساعت، مسیر را از وجود هرگونه مین پاکسازی کند.

طراحی تریر یا همان چاقو سوئیسی ارتش بریتانیا به نحوی است که انعطاف پذیر ارتش را حین انجام عملیات به مراتب بیشتر کند.

رونمایی از

رونمایی از

رونمایی از

منبع: Express
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید