۵ نکته مهم برای تهیه کوبیده مرغ خانگی

۵ نکته مهم برای تهیه کوبیده مرغ خانگی

کباب کوبیده مرغ یکی از انواع کباب‌های خوشمزه و لذیذ است که می‌توانید در منزل به راحتی آن را تهیه کنید.

کد خبر : ۱۱۶۲۲۴
بازدید : ۱۵۳۰

فرادید | کباب یکی از غذا‌های سنتی و محبوب کشور ماست که با انواع گوشت و یا مرغ تهیه می‌شود. کباب‌ها بسیار متنوع هستند، ازجمله کباب کوبیده، شیشلیک، برگ، سلطانی، چنجه، دنده کباب، جوجه کباب و... که از میان کباب کوبیده بسیار محبوب‌تر است.

به گزارش فرادید، کباب کوبیده را با گوشت چرخ کرده تهیه می‌کنند؛ ولی تهیه کوبیده با گوشت چرخ شده مرغ هم مرسوم است، به خصوص برای کسانی که منع مصرف گوشت قرمز دارند یا رژیم غذایی خاصی را رعایت می‌کنند، انتخاب مناسبی است.

در این مطلب طرز تهیه کوبیده مرغ را با روشی بسیار آسان در منزل همراه با فوت و فن‌های مخصوص به تهیه آن با شما کاربران گرامی به اشتراک می‌گذاریم.

مواد لازم برای تهیه کوبیده مرغ

مخلوط ران و سینه مرغ: ۲۵۰ گرم
پیاز: ۱ عدد
سیر: ۳ حبه
زعفران دم کرده: ۲ قاشق غذاخوری
کره یا روغن مایع: ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا: به میزان لازم
آرد سوخاری: ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوبیده مرغ خانگی

۵ نکته مهم برای تهیه کوبیده مرغ خانگی

مرحله اول: ابتدا گوشت ران و سینه مرغ را همراه با سیر با چرخ گوشت چرخ کنید یا داخل غذاساز بریزید. پیاز را پوست و رنده کنید. آب پیاز را که داخل کاسه جمع شده است، خالی کنید؛ ولی پیاز رنده شده را فشار ندهید. حالا گوشت مرغ چرخ شده را همراه با پیاز رنده شده داخل کاسه بریزید و پودر سوخاری، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، روغن یا کره آب شده و زعفران را به آن اضافه کنید. همه مواد را با دست خوب ورز بدهید تا مخلوط شوند. سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید و کاسه را به مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا مایه کباب استراحت کند.

مرحله دوم: بعد از گذشت این زمان کاسه را از یخچال بیرون بیاورید و یک بار دیگر مایه کباب را با دست هم بزنید. حالا یک ماهی تابه مناسب را انتخاب کنید و همه مایه کباب را داخل ماهی تابه پهن کنید و با کف دست سطح آن را صاف کنید. همچنین می‌توانید برای این کار از سیخ‌های چوبی نسوز کباب استفاده کنید و اگر در سیخ کشیدن کباب مهارت دارید، کباب‌ها را سیخ کنید و بعد داخل ماهی تابه کنار هم بچینید. مقداری کره و زعفران دم کرده را با هم مخلوط کنید و روی کباب‌ها بمالید. ماهی تابه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار بدهید.

اجازه بدهید کباب کوبیده کم کم آب بیندازد و بپزد. بعد از ۴۵ دقیقه که کوبیده خودش را گرفت، با سر کفگیر کباب‌ها را به شکل کوبیده برش بزنید و از هم جدا کنید. بعد خیلی آرام هر کدام را برگردانید تا سمت دیگر آن هم برشته شود. اگر کباب‌ها را سیخ کشیده‌اید، آن‌ها را یکی یکی برگردانید. برای زیباتر شدن ظاهر کوبیده‌ها در این مرحله هم مخلوطی از زعفران دم کرده و کره را با فرچه مخصوص آشپزی روی کوبیده‌ها بمالید تا خوش‌رنگ شود. نیم ساعت بعد اجاق گاز را خاموش کنید. حالا کوبیده مرغ خوشمزه شما آماده است که می‌توانید آن را همراه با کته زعفرانی میل کنید. نوش جان

۵ نکته مهم برای تهیه کباب کوبیده مرغ

۱- برای تهیه مایه کباب حتما از ترکیب ران و سینه مرغ استفاده کنید تا کباب شما خشک نشود.

۲- برای اینکه کوبیده مرغ شما بافت بهتر و لذیذتری داشته باشد، می‌توانید از مقدار خیلی کمی دنبه استفاده کنید و در صورتی که طعم دنبه را دوست ندارید، از یک تا دو قاشق خامه به جای آن استفاده کنید.

۳- برای اینکه کوبیده مرغ شما طعم بهتری داشته باشد، می‌توانید از مقداری جعفری خرد شده یا فلفل دلمه‌ای رنده شده در مایه کباب استفاده کنید.

۴- درب ماهی تابه را فقط چند دقیقه ابتدای پخت کباب بگذارید تا کباب خودش را بگیرد و در ادامه پخت درب ماهی تابه را بردارید تا کباب شما خشک نشود.

۵- سعی کنید هر دو طرف کباب کوبیده مرغ را با مخلوط کره و زعفران رومال کنید.

۲
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید