انتقادات به فهرست جدید بهترین خوانندگان جهان

انتقادات به فهرست جدید بهترین خوانندگان جهان

چطور ممکن است که سلین دیون، خواننده ۵۴ ساله کانادایی که بیش از ۲۰۰ میلیون بار آلبوم او در سراسر جهان فروخته شده است؛ نه تنها در میان ۱۰ خوانده برتر که در کل فهرست ۲۰۰ خواننده برتر هم نیست.

کد خبر : ۱۱۶۶۴۸
بازدید : ۳۲۰۹

رولینگ استون، نشریه معتبر در حوزه موسیقی، فهرست ۲۰۰ خواننده برتر تمام دوران‌ها را به روز کرده است.

این فهرست در ادامه اقدامی منتشر می‌شود که این نشریه از سال ۲۰۰۸ آغاز کرده است. فهرست جدید، اما با انتقاداتی جدی روبه‌رو شده است.

یک: در مورد رتبه اول کسی هیچ شکی ندارد. آرتا فرانکلین با اقتدار در آن بالا قرار گرفته است. ملکه سبک موسیقی سول و دارنده ۱۸ جایزه گرمی و چه کسی غیر از ویتنی هیوستون می‌تواند او را دنبال کند؟ ویتنی که با دریافت بیش از ۴۰۰ جایزه در زندگی خود پرافتخارترین هنرمند زن تاریخ است.

دو: جالب است که در رده اول تا دهم، چهار نفر زنده هستند و جوان‌ترین فرد هم بیانسه است. نکته جالب دیگر این است که هنرمندان سول و آر اند بی در ده رده نخست حضور دارند، ولی در رده ۱۱ تا ۲۰ هنرمندان راک و پاپ هم وارد فهرست می‌شوند و به تنوع آن اضافه می‌کنند.

سه:، اما چه انتقاداتی به این فهرست وارد شده است؟

مهم‌ترین سوال این است که چطور ممکن است که سلین دیون، خواننده ۵۴ ساله کانادایی که بیش از ۲۰۰ میلیون بار آلبوم او در سراسر جهان فروخته شده است؛ نه تنها در میان ۱۰ خوانده برتر که در کل فهرست ۲۰۰ خواننده برتر هم نیست.

این سوال این طور تکمیل می‌شود که چطور ممکن است آزی آزبورن، خواننده هوی متال در رده ۱۱۲ این فهرست قرار گرفته باشد، ولی خبری از سلن دیون نباشد؟ خواننده‌ای که پنج جایزه گرمی، هفت جایزه مجله تخصصی موسیقی یعنی بیلبورد و دوازده جایزه جهانی موسیقی دارد.

سوال بعدی این است که دلیل اعطای این جایزه به افرادی مثل باب دیلن یا لئونارد کوهن چیست؟ آن‌ها بیش از آنکه به «خوانندگی» شناخته شوند؛ به نگرش خود و سبک شاعرانه و شعر و شاعری و آهنگسازی شناخته می‌شوند.

در عین حال پرسیده شده که چرا بسیاری از ستارگان پاپ در این فهرست قرار گرفتند؟ آیا واقعا جای لیدی گاگا در رتبه پنجاه و هشتم یا جای تیلور سوئیفت در رتبه ۱۰۲ این فهرست است؟

چهار: رولینگ استون فعلا به انتقادات پاسخی نداده است، ولی قبلا گفته که رتبه بندی سال ۲۰۰۸ حاصل نظرات موسیقی‌دانان بود، ولی بعد از آن کارکنان این نشریه نظرات خود را در آن اعمال کردند و از معیار‌های حرفه‌ای به سمت موسیقی محبوب رفتند و ضمنا به جای آنکه بهترین صدا را انتخاب کنند، بهترین خواننده را انتخاب کردند و به همین دلیل مسایلی مثل تاثیرگذاری یک خواننده یا گستردگی کار‌های او نیز مدنظر قرار گرفته است.

انتقادات به فهرست جدید بهترین خوانندگان جهان

منبع: هفت صبح

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید