معمای 100 ساله خرگوش و اردک؟!

معمای 100 ساله خرگوش و اردک؟!

خوب به تصویر بالا نگاه کنید. اول کدام یک را می‌بینید: اردک و یا خرگوش؟ البته بعید است که هیچ کدام از آن‌ها را ندیده باشید.

کد خبر : ۱۱۶۶۶
بازدید : ۱۳۳۶۵
معمای 100 ساله خرگوش و اردک؟!

فرادید | خوب به تصویر بالا نگاه کنید. اول کدام یک را می‌بینید: اردک و یا خرگوش؟ البته بعید است که هیچ کدام از آن‌ها را ندیده باشید.

به گزارش فرادید به نقل از دیلی میل، شاید باورتان نشود اما قدمت این تصویر بیش از 100 سال است. اما در چند روز آخر در شبکه‌های اجتماعی پخش شده و بحث‌های فراوانی نیز در مورد آن صورت گرفته است. این تصویر وهم انگیز در حقیقت از چگونگی عملکرد مغز شما پرده برداری می‌کند.

در واقع اینکه چقدر سریع می‌توانید خرگوش و اردک را شناسایی کنید و سپس دیگری را ببینید، حائز اهمیت است. سرعت این کار نشان از میزان خلاقیت شما دارد.

معمای خرگوش و اردک نخستین بار در سال 1892 میلادی در یک مجله آلمانی چاپ شد، ولی این جوزف جاسترو، روانشناس آمریکایی، بود که در سال 1899 آن را به شهرت رساند.

جاسترو با استفاده از این تصویر اذعان داشت که «ما علاوه بر چشم‌ها، با کمک مغزمان هم می‌بینیم.» این پژوهشگر همچنین گفت که در مغز انسان‌های خلاق، فرآیند انتقال بین این دو حیوان با سرعت بسیار بیشتری صورت می‌گیرد.

افرادی که توانستند به سرعت این انتقال را انجام دهند، در طول روز حداقل پنج کار خلاقانه انجام می‌دهند. بنابراین، اینکه چقدر سریع می‌توانید بین اردک و خرگوش تمایز قائل شوید، ارتباط مستقیم با مغز شما دارد.

این تصویر به ما می‌گوید که می‌توان به جهان به شکل دیگری نگریست.

معمای 100 ساله خرگوش و اردک؟!

در پژوهشی جالب مشخص شد که زمان نشان دادن تصویر اردک و خرگوش نیز اهمیت دارد. مثلا در روزهای نزدیک به عید پاک [در روز عید پاک، افراد به خصوص کودکان تخم مرغ‌های رنگین را که «خرگوش» در گوشه و کنار باغ پنهان کرده، پیدا می‌کنند و با لذت می‌خورند]، کودکان اغلب خرگوش را مشاهده می‌کنند. این در حالی است که در ماه اکتبر و با شروع پاییز، مشاهده اردک در تصویر ارجحیت دارد.

منبع: DailyMail
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید