پول وارد شده در بازار مسکن رکورد زد

پول وارد شده در بازار مسکن رکورد زد

در آخرین ماه پاییزی کشور قیمت مسکن تهران وارد کانال ۴۸ میلیون تومان شد که در این شهر بی سابقه بوده است.

کد خبر : ۱۱۶۶۷۳
بازدید : ۳۱۴۱

نقدینگی وارد شده بازار مسکن تهران در آخرین ماه پاییز امسال برابر با 41 هزار و 614 میلیارد تومان بوده و برای دومین ماه متوالی بالاتر از 40 همت ثبت شده است. برخی امنیت نسبی بالا در بازار مسکن را عامل هجوم معامله گران به این بازار می دانند.

روند قیمت مسکن تهران باوجود کاهش سرعت در آخرین ماه پاییز اما همچنان سیری افزایشی داشته است.

در کنار رشد قیمت آمارها خبر از افزایش تعداد معاملات در این مقطع داشته که برای دومین ماه متوالی به ثبت رسیده است.

اتفاق هایی که در نهایت منجر به یک رکورد مهم در این بازار شد. ورود کم سابقه پول در این بازار.

در سومین ماه پاییزی کشور، به طور کلی ۱۰ هزار و ۱۸۴ فقره معاملات مسکن رخ داده که نسبت به ماه قبل ۲۷.۲ درصد بیشتر شده است.

در کنار آن متوسط قیمت مسکن تهران نیز با رشد 2.9 درصدی نسبت به میانه پاییز به 48 میلیون و 70 هزار تومان رسیده است.

برای ارزیابی نقدینگی وارد شده به بازار مسکن تهران می توان به طور متوسط متراژ معامله شده در این شهر را برابر با 85 متر مربعدر نظرگرفت. حاصل ضرب این رقم در تعداد معاملات و سپس در قیمت مسکن نشان می دهد چه میزان پول در این ماه در بازار مسکن جابجا شده است.

رقمی که تغییرات آن می تواند علامتی از جریان پول در مسکن تهران باشد. در همین رابطه در سومین ماه پاییزی کشور، در سال جاری، حجم پول وارد شده در بازار مسکن برابر با 41 هزار و 614 میلیارد تومان بوده و 31 درصد بیشتر از ماه قبل شده است.

بیشترین سطح این شاخص در خردادماه امسال بوده که در کانال 46 همت قرار داشته است. اکنون دومین رکورد را در بازه 7 سال گذشته به ثبت رسانده است. برخی از تحلیلگران این اتفاق را ناشی از امن تر بودن بازار مسکن در این ماه در مقایسه با سایر بازارهای مالی دانسته که موجب شده تا هجوم معامله گران به این بازار بیشتر شود. برخی نیز اتنظارات افزایشی قیمت مسکن در نگاه معامله گران را عامل بالارفتن قیمت مسکن می دانند.

photo_۲۰۲۳-۰۱-۰۱_۱۸-۰۵-۴۷

منبع: دنیای اقتصاد

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید