یک اتفاق عجیب در بازار سکه؛ چرا نباید ربع‌سکه بخریم؟

یک اتفاق عجیب در بازار سکه؛ چرا نباید ربع‌سکه بخریم؟

حباب قیمتی شدید حباب سکه باعث شده که حتی نسبت قیمت تمام سکه به ربع‌سکه به پایین‌ترین حد خود برسد.

کد خبر : ۱۱۷۰۵۵
بازدید : ۳۷۵۵

همزمان با افزایش قیمت سکه در دو ماه گذشته عبور از مرز ۲۰ میلیون تومان، حباب سکه نیز در بازار عمق بیشتری پیدا کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که حباب سکه امامی در حال حاضر به ۲ میلیون و ۹۱۴ هزار تومان رسیده است. این عدد در رابطه با سکه بهارآزادی ۲ میلیون و ۹۴ هزار تومان تومان و نیم‌سکه ۳ میلیون و ۲۴۸ هزار تومان است.

اما نکته مهم در مشاهده حباب انواع سکه، بزرگ بودن حباب ربع‌سکه است که رقمی در حدود ۴ میلیون و ۱۴۷ هزار تومان گزارش شده است. کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی اعتقاد دارند این حباب به حدی زیاد است که نباید خریداران به سمت خرید ربع‌سکه بروند.

محمد صادق‌الحسینی، کارشناس اقتصادی در یادداشتی در این خصوص در فضای مجازی نوشت: حباب قیمتی شدید حباب سکه باعث شده که حتی نسبت قیمت تمام سکه به ربع‌سکه به پایین‌ترین حد خود برسد.

وی تاکید کرد: اگر خواستید طلا بخرید، هر چه می‌خرید، ربع‌سکه نخرید.

در این میان، چندی پیش نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر در کافه‌خبر خبرگزاری خبرآنلاین درباره دلایل افزایش حباب سکه گفت: این یک مقداری به سیاست‌های بانک مرکزی برمی‌گردد. ورود سکه را باید به بازارهای داخلی بیشتر کنند و جلساتی بوده که ما اعلام آمادگی کردیم که اتحادیه و حتی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کمک کنند.

وی افزود: واقعا الان حباب سکه اوج زیادی گرفته و این شرایط خوبی نیست.

بذرافشان عنوان کرد: بانک مرکزی در این حوزه باید پاسخ دهد که دلیل این‌که در بازار ورود نمی‌کنند یا دلیل این‌که ضرب سکه بیشتر انجام نمی‌شود، توضیح دهند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر هر قطعه سکه امامی در بازار ۲۰ میلیون و ۳۳۹ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۱۹ میلیون و ۵۲۹ میلیون تومان، نیم‌سکه ۱۱ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۸ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان و سکه گرمی ۴ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان قیمت دارد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید