(تصاویر) زیبایی اعجاب‌انگیز حیوانات دورگه!

(تصاویر) زیبایی اعجاب‌انگیز حیوانات دورگه!

حیوانات دورگه نتیجه تلاقی موجودات متعلق به دو نژاد یا گونه متفاوت هستند.

کد خبر : ۱۱۷۲۲۷
بازدید : ۴۸۵۹۵

هیبریدها بین گونه هایی متولد می شوند که از نظر بیولوژیکی کاملاً مشابه هستند تا بتوانند بر همه موانع تولید مثل غلبه کنند. این جفت‌گیری‌ها به ندرت در طبیعت اتفاق می‌افتد، حتی زمانی که گونه‌ها در یک زیستگاه مشترک هستند.

با این حال، داستان زمانی تغییر می کند که انسان درگیر است، که به دلایل سودمند برخی از هیبریدهای بسیار خاص را ایجاد کرده است. برخی بسیار معروف و برخی دیگر نادر هستند.

Liger (Panthera leo - Panthera Tigris)

عکس | زیبایی اعجاب‌انگیز حیوانات دورگه!

Liger تلاقی بین یک شیر نر و یک ببر ماده است. شیرها و ببرها در طبیعت قلمرو یکسانی ندارند و بنابراین شانس زیادی برای جفت گیری ندارند. در حال حاضر فقط در جنگل گیر هند موارد همزیستی وجود دارد. بزرگ ترین گربه سانان در تمام دوران با جمعیت منقرض شده اسمیلودون ها بودند.

قاطر (Equus asinus - Equus caballus)

عکس | زیبایی اعجاب‌انگیز حیوانات دورگه!

قاطر به دلیل کیت کروموزومی عجیبش تقریباً همیشه عقیم است و از تلاقی بین خر و اسب حاصل می شود. قاطر قدیمی ترین و شناخته شده ترین هیبرید پستانداران در جهان است. دلایل گسترش آن استحکام، مقاومت در برابر بیماری ها و سازگاری با محیط های نامساعد است.

(Equus burdo)

عکس | زیبایی اعجاب‌انگیز حیوانات دورگه!

هیبریدی است که از تلاقی اسب نر با الاغ اهلی ماده به وجود می آید. در مقایسه با قاطر، بارداکت شباهت بیشتری به اسب دارد و یال ضخیم تری دارد.

(Bos Taurus - Bison Bison)

عکس | زیبایی اعجاب‌انگیز حیوانات دورگه!

این حیوان تلاقی بین گاو نر اهلی و گاومیش کوهان دار آمریکایی است. این نژاد توسط انسان در ایالات متحده ایجاد شد تا بهترین ویژگی های هر دو حیوان را به ویژه با هدف تولید گوشت گاو ترکیب کند.

کایولف (Canis latrans - Canis lupus)

عکس | زیبایی اعجاب‌انگیز حیوانات دورگه!

کایولف از جفت گیری کایوت ها با گرگ های خاکستری می آید. هیبریدها بزرگتر از کایوت های خالص هستند و رفتارهای میانی بین کایوت و گرگ نشان می دهند. این گذرگاه در حالت طبیعی خود در دهه سی و چهل در کانادا مورد توجه قرار گرفت، جایی که کایوت‌ها مناطق ساکن شده توسط گرگ‌ها را مستعمره کردند و سپس با گرگ‌ها آمیخته شدند.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید