۵ نکته طلایی برای تهیه سوسیس بندری بازاری

۵ نکته طلایی برای تهیه سوسیس بندری بازاری

ساندویچ سوسیس بندری یکی از انواع فست فودهای خوشمزه و محبوب ایرانی است که دستور تهیه بسیار آسانی دارد.

کد خبر : ۱۱۷۳۴۴
بازدید : ۲۵۵۹

فرادید | خوزستان و استان‌های جنوبی ایران خاستگاه غذا‌های متنوعی است که هر کدام از آن‌ها پیشینه فرهنگی خاص خود را دارند و جایگاه خاصی در فرهنگ غذایی ایران دارند. غذا‌های استان‌های جنوبی معمولا پر ادویه و تند هستند. سوسیس بندری یکی از غذا‌های مشهور و بسیار خوشمزه جنوبی است که به نام بندری شهرت پیدا کرده است و در اصل یک غذای تند است.

به گزارش فرادید، این غذا به صورت ساندویچ تهیه می‌شود و یکی از گزینه‌های پر طرفدار و پر فروش فست فوهاست. شما می‌توانید این ساندیچ خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

در این مطلب طرز تهیه سوسیس بندری خوشمزه همراه با ارائه پنج نکته مهم درباره تهیه این غذا تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم تهیه سوسیس بندری برای دو نفر

سویس: ۵ عدد
پیاز بزرگ: ۱ عدد
فلفل دلمه‌ای کوچک: ۱ عدد
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه، پاپریکا، پودر سیر و پودر آویشن: به میزان لازم
سس فلفل: به میزان دلخواه
آب جوش: نصف فنجان

طرز تهیه سوسیس بندری

۵ نکته طلایی برای تهیه سوسیس بندری بازاری

مرحله اول: ابتدا پیاز را پوست و سپس به صورت خلالی درشت خرد کنید. پیاز را بدون روغن داخل ماهی تابه بریزید و اجازه بدهید آب پیاز با حرارت کم کم گرفته شود و پیاز حالت کاراملی پیدا کند؛ سپس فلفل دلمه‌ای خلالی خرد شده را همراه با دو قاشق روغن اضافه کنید و چند دقیقه تفت بدهید.

مرحله دوم: پیاز و فلفل دلمه‌ای را کنار بزنید و رب گوجه فرنگی را وسط ماهی تابه بریزید و حدود یک دقیقه با روغن تفت بدهید؛ سپس هم بزنید تا رب با پیاز و فلفل دلمه مخلوط شود. حالا نمک، زردچوبه، فلفل، پودر سیر، پودر آویشن و پاپریکا را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت بدهید. نصف فنجان آب جوش را داخل ماهی تابه بریزید و حرارت را کم کنید تا مواد جا بیفتد. در آخر در صورت تمایل مقداری سس فلفل اضافه کنید و اجاق گاز را خاموش کنید.

مرحله سوم: داخل یک ماهی تابه دیگر سوسیس‌های حلقه شده را سرخ کنید و بعد سوسیس سرخ شده را داخل سسی که از قبل آماده کرده‌اید، بریزید و خوب هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند. دوباره ماهی تابه را روی اجاق گاز بگذارید و ده دقیقه دیگر زمان بدهید تا سس جذب سوسیس شود؛ سپس اجاق گاز را خاموش کنید. حالا سوسیس بندری خوشمزه شما آماده سرو است.

۵ نکته مهم برای تهیه سوسیس بندری بازاری

۱- سوسیس بندری با خوراک بندری دو غذای متفاوت هستند. خوراک بندری دارای سیب زمینی است؛ اما ساندویچ سوسیس بندری سیب زمینی ندارد.

۲- توجه داشته باشید که پیاز سوسیس بندری نباید سرخ و طلایی شود؛ بلکه باید حالت کاراملی و نرم داشته باشد.

۳- حتما رب گوجه فرنگی را یک دقیقه با روغن تفت بدهید تا رنگ رب باز شود و در نهایت سوسیس بندری خوشرنگی داشته باشید.

۴- سوسیس را با روغن زیاد سرخ کنید. اگر سوسیس را با روغن کم سرخ کنید، سوسیس‌ها پف نمی‌کنند و خشک می‌شوند. بهتر است برای تهیه سوسیس بندری از کوکتل مخلوط گوشت و مرغ استفاده کنید.

۵- سوسیس بندری مثل همه غذا‌های بندری و جنوبی تند است. اگر مشکل مصرف فلفل دارید، می‌توانید سس فلفل را از دستور حذف کنید. اگر ذائقه شما تندی را می‌پسندد، می‌توانید به اندازه دلخواه میزان فلفل را اضافه کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید