(فیلم و عکس) تورس؛ شاسی بلند جدید و جذاب سانگ یانگ

(فیلم و عکس) تورس؛ شاسی بلند جدید و جذاب سانگ یانگ

سانگ یانگ تورس ۲۰۲۳ یکی از محصولات جدید این برند است که عرضه آن در اروپا، استرالیا و نیوزیلند را برنامه ریزی شده است. تورس نخستین مدل جدید سانگ یانگ طی چهار سال گذشته پس از بحران مالی این شرکت محسوب می‌شود.

کد خبر : ۱۱۷۴۵۸
بازدید : ۱۴۱۳۲

سانگ یانگ یک خودرساز کره‌ای است که پس از پشت سر گذاشتن یک بحران مالی قصد دارد بار دیگر فعالیت‌های خود در بازار‌های خارجی را گسترش دهد.

سانگ یانگ تورس ۲۰۲۳ یکی از محصولات جدید این برند است که عرضه آن در اروپا، استرالیا و نیوزیلند را برنامه ریزی شده است. تورس نخستین مدل جدید سانگ یانگ طی چهار سال گذشته پس از بحران مالی این شرکت محسوب می‌شود.

تورس یک خودرو شاسی بلند اندازه متوسط است که فاصله بین مدل کوچک‌تر سانگ یانگ کوراندو و مدل بزرگتر سانگ یانگ رکستون را پر می‌کند.

سانگ یانگ تورس قرار است فقط به صورت مدل تمام الکتریکی در اروپا عرضه شود، اما این خودرو در مدل استاندارد به پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری چهار سیلندر مجهز است که توانایی تولید ۱۲۵ کیلوات (۱۶۸ اسب بخار) نیرو و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.

یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک نیز نیروی پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. همچنین سامانه چهار چرخ محرک به صورت آپشن در دسترس است.

طراحی و ویژگی‌های سانگ یانگ تورس ۲۰۲۳

از نظر طراحی، سانگ یانگ تورس ظاهری مستحکم و خشن با عناصر الهام گرفته شده از دیگر برند‌های محبوب بین المللی را ارائه می‌کند. در قسمت جلو شش نوار عمودی بین دو چراغ جلو و در بالای جلوپنجره دیده می‌شوند که شبیه به خودرو‌های جیپ است.

طراحی کلی و قسمت عقب خودرو نیز شبیه به فورد اکسپلورر به نظر می‌رسد. یک محفظه ذخیره سازی روی ستون سی سمت راست نیز دیده می‌شود که این ایده شاید از جدیدترین مدل لندروور دیفندر وام گرفته شده باشد.

در داخل کابین، دو نمایشگر در کنسول مرکزی سانگ یانگ تورس جلب توجه می‌کنند که نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سامانه اطلاعات سرگرمی خودرو و نمایشگر ۸ اینچی برای کنترل آب و هوا در نظر گرفته شده است. همچنین، یک نمایشگر راننده و آینه دید عقب دیجیتالی و چراغ‌های تزئینی ال‌ئی‌دی جلب توجه می‌کنند. بیشتر ابزار‌های کنترلی نیز در غربیلک فرمان یکپارچه شده اند.

تریم پایه (T۵) در بازار کره جنوبی با روکش چرم مصنوعی برای صندلی ها، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و غربیلک فرمان گرم شونده عرضه می‌شود. بهترین تریم تورس یعنی T۷ نیز دارای نورپردازی محیطی، صندلی راننده برقی با قابلیت حرکت در هشت جهت، صندلی‌های عقب مجهز به گرمکن و صندلی‌های جلو دارای تهویه مطبوع است.

از جمله ویژگی‌های ایمنی سانگ یانگ تورس می‌توان به سامانه‌های کمک به تشخیص نقطه کور، کمک به رانندگی بین خطوط، هشدار هنگام خروج از خودرو، ترمز اضطراری اتوماتیک، و کیسه هوا کامل اشاره کرد.

در کره جنوبی، تریم T۵ قیمتی بین ۲۶۹۰۰۰۰۰ تا ۲۷۴۰۰۰۰۰ وون (۲۹۸۳۰ دلار تا ۳۰۴۶۹ دلار) و تریم T۷ قیمتی بین ۲۹۹۰۰۰۰۰ تا ۳۰۴۰۰۰۰۰ وون (۳۳۲۴۹ تا ۳۳۸۰۵ دلار) دارد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید