پیشنهاد عجیب برای بازگشت ایرانی‌ها به دهه ۷۰!

پیشنهاد عجیب برای بازگشت ایرانی‌ها به دهه ۷۰!

خبرگزاری ایرنا به نقل از مدیر مرکز دیسپچینگ (مدیریت و توزیع انرژی) شرکت ملی گاز ایران پیشنهاد بازگشت به کپسول گاز در زمستان سخت مطرح کرد!

کد خبر : ۱۱۷۸۸۴
بازدید : ۴۵۲۵

مدیر مرکز دیسپچینگ (مدیریت و توزیع انرژی) شرکت ملی گاز ایران گفت: پایداری سرما و برودت هوا در روز‌های آینده منجر به صدور هشدار سطح بالا برای مصرف گاز در سطح کشور شده است.

خبرگزاری ایرنا به نقل از مدیر مرکز دیسپچینگ (مدیریت و توزیع انرژی) شرکت ملی گاز ایران پیشنهاد بازگشت به کپسول گاز در زمستان سخت مطرح کرد!

پیشتر سخنگوی کمیسیون انرژی درباره احتمال تبدیل‌شدن کمبود گاز به یک بحران و نارضایتی عمومی هشدار داد و به صراحت گفته بود که ممکن است در زمستان مردم مجبور شوند مانند دهه ۷۰ یا قبل از آن، وسایل گرمایشی نفتی، کپسولی و زغالی خریداری کنند.

محمدرضا جولایی:

* شدت برودت هوا و کاهش دما در بیشتر نقاط کشور وجود دارد به طوری که دمای فعلی شهر مشهد در استان خراسان رضوی منفی چهار درجه سانتیگراد است که این عدد در روز‌های آینده به کمتر از منفی ۱۰ درجه سانیتگراد هم خواهد رسید.

* اقدامات پیشگیرانه خوبی پیش بینی شده است، ولی با توجه به برودت هوا و پایداری سرما تا اواسط هفته آینده در کشور که منجر به استفاده بیشتر گاز توسط مصرف کننندگان خواهد شد، لازم است مدیریت مصرف انرژی گاز برای پایداری شبکه انتقال نیز مد نظر قرار گیرد.

* قطع گاز و ورود دوباره آن به خطوط انتقال همچون انتقال برق در لحظه نیست و بعد از قطع گاز لازم است تا فشار مورد نیاز برای انتقال گاز و پایداری آن فراهم شود که این امر زمان‌بر است و به همین دلیل نباید شبکه انتقال گاز، قطع شود.

* از سوی دیگر، دوره سرما که از امروز در بیشتر نقاط کشور آغاز شده است نسبت به دوره‌های گذشته بسیار طولانی‌تر است و تاکنون تجربه ماندگاری سرمای طولانی مدت را تجربه نکرده ایم و برنامه‌هایی برای جایگزینی گاز و یا سوخت‌های دیگر برای مصرف مردم در دست آماده سازی است، زیرا احتمال افت گاز در روز‌های آینده وجود دارد.

* (وی به موضوع آماده باش برای تامین گاز در برخی نقاط استان خراسان رضوی به واسطه محدودیت در انتقال گاز اشاره کرد و از مردم و مسوولان استانی خواست تا در مصرف گاز نهایت صرفه جویی را مد نظر قرار دهند): شرایط انتقال گاز اکنون فراهم است، ولی با توجه به نیاز برای جایگزینی مخازن گازی، احتمال قطع گاز در برخی نقاط وجود دارد و باید کپسول‌های گاز برای مصرف کنندگان جایگزین شود.

* باتوجه به شرایط آب و هوایی سرد در بیشتر مناطق، حفظ فشار گاز و مدیریت الگوی مصرف باید در دستور کار قرار گیرد و بهترین راهکار نیز برای مدیریت مصرف گاز در دوره سرمای شدید، رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد و گرم کردن فقط یک مکان در منزل به جای کل فضاست که نقش مهمی در پایداری شبکه گازرسانی برای بهره مندی تمام شهروندان دارد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید