طرز تهیه یک شام رویایی شوهرپز به مناسبت روز زن

طرز تهیه یک شام رویایی شوهرپز به مناسبت روز زن

انتخاب با شماست. دو تا پیشنهاد ریسکی هم داریم! سیر و پیازچه. رنده کردن دو حبه سیر یا خرد کردن دو سه تا پیازچه در الویه، می‌تواند شما را فاتح میدان آشپزی کند یا به حضیض ذلت بکشاند! نه، اصلا پشیمان شدم! این ساختارشکنی‌ها را بگذارید برای وقتی دیگر، مثلا روز پدر!

کد خبر : ۱۱۷۹۲۵
بازدید : ۴۱۴

یک شام رویایی به مناسبت روز زن چه چیزی می‌تواند باشد؟ غذای گرانی که در رستورانی فاخر سرو می‌شود؟ شاید بله، شاید هم نه! دیگر چه گزینه‌هایی روی میز است؟! یک شام شوهرپز؟ خودش است! دقیقا همین! زدید وسط خال!‌

می‌دانم! حتما دارید می‌گویید «ما که تا حالا به جز نیمرو چیز دیگری نپخته ایم»، «عمرا زن من بگذارد بروم توی آشپزخانه و با وسایلش کار کنم»، «غذای آدم ناشی مثل من، اونقدر بدمزه میشه که به جای شام رویایی تبدیل به کابوس خانم بچه‌ها میشه» و دلایل ناموجه دیگری از این قبیل!

بس کنید! دیگر این جمله‌های کلیشه‌ای خریدار ندارد! ما امروز غذایی را به شما یاد می‌دهیم که نیاز به مهارت خاصی ندارد. بانوی خانه هم اگر معمولا شما را به آشپزخانه راه نمی‌دهد، به این علت است که برای یافتن یک قاشق چای خوری یا گذاشتن یک نمکدان، کل کابینت‌ها و یخچال را یک دور می‌ریزید وسط، شخم شان می‌زنید، آخرش هم بدون اینکه ازصحنه جرم آواربرداری کنید، آشپزخانه زیر و رو شده را به خانم نگون بخت می‌سپارید.

اما اگر تعهد بدهید که آشپزخانه را همان طوری که تحویل گرفته اید، تحویل بدهید، حتما همسر محترم با کمال میل عرصه را به شما واگذار می‌کند. در مورد دلیل سوم هم باید بگویم که غذای امروز ما، کلا قابلیت بدمزه شدن ندارد! یعنی شما هرچه قدر تلاش کنید، نمی‌توانید آن را بدمزه تهیه کنید! این هم از این! حالا آماده اید؟

خودتان و همسر محترمه و سه تا بچه ها، به عبارتی می‌شود ۵ نفر! پس چهار تا تخم مرغ، چهار تا سیب زمینی متوسط، ده تا خیارشور متوسط و یک شیشه سس مایونز کوچک، ملزومات اصلی سالاد الویه هستند. خانم خانه اگر الویه درست کند، حتما مرغ هم داخلش می‌ریزد، اما بر مردان حرجی نیست که مرغ را فاکتور بگیرند، نتیجه باز هم مطلوب خواهد بود!

تخم مرغ‌ها را درون یک قابلمه کوچک بگذارید و کمی بیشتر از نصف قابلمه را پر از آب کنید. روی شعله متوسط، حدود ۲۰ دقیقه زمان لازم است تا تخم مرغ آب پز شود. با سیب زمینی‌ها هم همین کار را بکنید. فرقش این است که مدت پخت سیب زمینی خیلی عدد و رقم برنمی دارد. کافی است شما به یک عدد چنگال مجهز شوید و هر وقت که چنگال در حرکتی نرم و پاتیناژ طور تا مرکز سیب زمینی فرورفت، زیر قابلمه را خاموش کنید. مواظب باشید قابلمه‌ها آنقدر قل نخورند که آب شان تمام شود. مخصوصا قابلمه تخم مرغ‌ها که اگر ته بگیرد، بوی کله پاچه در خانه می‌پیچد!

پس از خاموش کردن زیر قابلمه ها، بلافاصله آب داغ را خالی کنید و روی تخم مرغ‌ها و سیب زمینی‌ها، آب سرد بگیرید. این طوری پوستشان خیلی راحت‌تر جدا می‌شود و لازم نیست برای کندن پوست، یک میلیمتر یکی میلیمتر جلو بروید.

حالا وقت آن است که لشکر بچه‌ها را فرابخوانید و فرمان حمله به سیب زمینی‌ها و تخم مرغ‌ها را صادر کنید. از نظر شما لازم نیست، اما اگر می‌خواهید بانوی خانه بتواند این غذا را میل کند، پیش از تماس دست اطفال با مواد غذایی، دست هایشان را با صابون بشویید. در لحظه شستشو، خودتان هم اعتراف می‌کنید که این میزان از سیاهی و آلودگی که در دست‌های بچه‌ها خیمه زده، می‌توانست الویه را تبدیل به غذایی شور و خاکستری رنگ بکند! بگذریم.

تا بچه‌ها در عملیات پوست‌گیری هستند، شما بروید سراغ خیارشورها. این دیگر به سلیقه خانواده شما بستگی دارد که خیارشور را رنده شده می‌پسندید یا خرد شده. رنده را که می‌شناسید؟! خرد هم که می‌دانید چیست؟! خوب حل است!

پس از این که دعوای بچه‌ها در حین پوست گرفتن را حل و فصل کردید، بالاخره با سلام و صلوات، محصول بدون پوست را تحویل گرفتید، زمان یک انتخاب خطیر است! سیب زمینی و تخم مرغ را بکوبید یا رنده کنید، مسأله این است! رنده کردن بافت یک دست‌تری را به شما می‌دهد، اما بافت برای شما و بچه‌ها که مهم نیست، خانم خانه هم در این حد کدبانوگری را از شما انتظار ندارد! پس اگر می‌توانید تضمین کنید که فرزندان تان از گوشتکوب به عنوان آلت قتاله استفاده نمی‌کنند، کار کوبیدن را به آن‌ها واگذار کنید. در غیر این صورت، خودتان وارد عمل شوید و سیب زمینی‌ها و تخم مرغ‌ها را کاملا له کنید.

حالا وقت آن است که خیارشور، سس، نمک و فلفل را اضافه کنید. میزان سس بسته به ذایقه شما و همچنین وزن اعضای خانواده تان دارد! اما توصیه ما این است که از اول کل شیشه سس را خالی نکنید. دو قاشق دو قاشق پیش بروید و هر بار به قدر کفایت مخلوط را به هم بزنید.

خودتان کاملا واقف هستید که برای اطلاع از طعم، باید غذا را چشید، اما سعی کنید بر خودتان مسلط باشید و با چشم غره‌های پی در پی، بچه‌ها را هم مدیریت کنید تا در اثر چشیدن مداوم غذا، کل محتوای ظرف نیست و نابود نشود! اولین لحظه‌ای که احساس کردید مزه غذا در نقطه خوبی قرار گرفته، آن را به یخچال منتقل کنید تا ترکیب بهتری حاصل شود.

جهت اطلاع آن دسته از عناصر ذکور که پیش از این، دستی در آشپزی داشته اند و خیلی هم مبتدی نیستند، چند نکته تکمیلی را اضافه می‌کنم. قطعا حضور مرغ، الویه را به یک الویه اصیل نزدیک‌تر می‌کند. پس می‌توانید نصف سینه مرغ را با حضور افتخاری یک پیاز درسته آب پز کنید و آن را هم پس از خرد کردن یا ریش کردن، به ترکیب تان اضافه کنید. آب مرغ هم می‌تواند لطافت الویه شما را افزایش دهد. اگر با هویج میانه خوبی دارید، یا هویج را همراه با مرغ، آب پز و سپس خرد کنید یا هویج خام را رنده کنید و اضافه کنید. بعضی‌ها ذرت و نخودفرنگی را هم مهمان الویه شان می‌کنند.

انتخاب با شماست. دو تا پیشنهاد ریسکی هم داریم! سیر و پیازچه. رنده کردن دو حبه سیر یا خرد کردن دو سه تا پیازچه در الویه، می‌تواند شما را فاتح میدان آشپزی کند یا به حضیض ذلت بکشاند! نه، اصلا پشیمان شدم! این ساختارشکنی‌ها را بگذارید برای وقتی دیگر، مثلا روز پدر!

قابل پیش بینی است که در این لحظه دلتان می‌خواهد یک چای بریزید و جلوی تلویزیون لم بدهید و همزمان توی گوشی بگردید، اما یک دور قول‌هایی که به همسرجان داده اید را مرور کنید تا یادتان بیاید که اصل قضیه همین الان است! آغاز عملیات پاکسازی آشپزخانه و بازسازی زیرساخت‌ها در جای جای خانه! خدا یار و یاورتان!

کمی پیش از آوردن سفره و شروع غذا، الویه را از یخچال خارج کنید، توی دیس بریزید، یکی از بچه‌ها را مسئول صاف کردن سطح غذا بکنید و با سس یا رشته‌های خیارشور، جمله‌ای قدردانی کننده و محبت آمیز خطاب به همسرتان، روی الویه بنویسید. خانواده تان مستدام! الویه نوش جانتان!

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید