آبشار معروف و مرتفع در خراسان رسما منجمد شد

آبشار معروف و مرتفع در خراسان رسما منجمد شد

آبشار اخلمد یکی از زیبایی‌های طبیعت در روستای اخلمد چناران است که به دلیل کوهستانی بودن در تمام فصول دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است.

کد خبر : ۱۱۸۱۵۸
بازدید : ۳۷۸۲

بخشدار مرکزی چناران (خراسان رضوی) از منجمد شدن آبشار اخلمد در این شهرستان به دلیل سرمای شدید خبر داد.

رضا داروغه گفت: روز گذشته سرمای شدید و برودت هوا سبب یخ زدن آبشار و رودخانه اخلمد در این شهرستان شد.

وی اظهار کرد: آبشار اخلمد یکی از زیبایی‌های طبیعت در روستای اخلمد چناران است که به دلیل کوهستانی بودن در تمام فصول دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است.

بخشدار مرکزی چناران افزود: آبشار اخلمد از دو آبشار بلند کنار هم تشکیل شده که هر کدام بالای ۴۰ متر ارتفاع دارند و به دلیل سرمای شدید هر دو آبشار منجمد شده‌اند.

داروغه با اشاره به سرمای شدید و برودت هوا در منطقه کوهستانی اخلمد، بیان کرد: آب رودخانه اخلمد از ابتدای مسیر به ویژه در محل آبشار‌های زیبای این رودخانه یخ زده و جلوه بسیار زیبا و باشکوهی از عظمت خدادادی طبیعت بهشت خراسان را به تصویر کشیده است.

وی مطرح کرد: سالانه ٢٠ میلیون گردشگر داخلی و خارجی برای دیدن فضای بکر، زیبا و مفرح این رودخانه از این مسیر بازدید و در این منطقه ییلاقی اتراق می‌کنند.

آبشار اخلمد از آبشار‌های استان خراسان رضوی، شمال شرقی ایران در شهرستان چناران و در ۸۰ کیلومتری شمال غرب مشهد و ۲۴ کیلومتری چناران در دامنه‌های رشته‌کوه بینالود و در دو کیلومتری روستای اخلمد قرار دارد.

منبع: عصر ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید