سود خرید ربع سکه بورسی چقدر است؟

سود خرید ربع سکه بورسی چقدر است؟

البته خریداران ربع سکه بورسی باید هزینه انبارداری روزانه ۱۰۰ تومان به ازای هر قطعه و همچنین مالیات ۹ درصدی بر هزینه انبارداری را هم بپردازند که هزینه چشمگیری نیست. همچنین آن‌هایی که ۵ ربع سکه بورسی خریده باشند، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمتر از بازار هزینه کرده‌اند.

کد خبر : ۱۱۸۳۴۸
بازدید : ۸۳۵۸

امروز شنبه ۲۴ دی اولین عرضه ربع سکه در بورس کالا انجام شد. ربع سکه در بورس کالا ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کشف قیمت شد. این رقم ۵۰۰ هزار تومان یا ۶.۵ درصد ارزان‌تر از نرخ ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی سکه در بازار آزاد محسوب می‌شود. البته سکه‌های عرضه شده بدون وکیوم هستند.

نوع حراج ربع سکه در بورس کالا به صورت تک‌قیمتی است و خریداران فرصت دارند از ساعت ۹ الی ۱۳ اقدام به سفارش‌گذاری کنند. فرآیند مچینگ قیمت ساعت ۱۳ اتفاق می‌افتد.

۲۸۰۰ ربع سکه فروش رفت

در اولین عرضه گواهی سپرده ربع سکه رفاه در بورس کالا، ۷۴۴ کد حقیقی موفق به خرید ۲۸۰۰ سکه قطعه ربع سکه شدند. یعنی هر کد به طور متوسط ۳.۸ قطعه ربع سکه خریده است. طبق اعلام بانک مرکزی، حداقل میزان خرید برای هر فرد یک قطعه و حداکثر آن ۵ قطعه بود.

بانک مرکزی تعداد ربع‌سکه‌های قابل عرضه را ۵۰۰ هزار قطعه اعلام کرده است. بنابراین، می‌توان گفت تنها ۰.۵۶ درصد از سکه‌های قابل عرضه امروز معامله شدند. پیش از این اعلام شده بود که این عرضه‌ها قرار است به مدت سه روز ادامه پیدا کنند. اما با توجه به آنکه کمتر از یک درصد ربع‌سکه‌ها امروز فروش رفت، هنوز مشخص نیست که آیا قرار است عرضه‌ها تا فروش رفتن تمام ۵۰۰ هزار سکه ادامه پیدا کنند یا خیر.

سود متوسط ۱.۹ میلیونی برای هر خریدار ربع سکه بورسی

با توجه به آنکه هر کد حقیقی امروز به طور میانگین ۳.۸ قطعه ربع سکه طلا خرید، می‌توان گفت هر خریدار به طور متوسط یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان از اختلاف قیمت ربع سکه در بورس کالا و بازار آزاد سود کرد. البته خریداران ربع سکه بورسی باید هزینه انبارداری روزانه ۱۰۰ تومان به ازای هر قطعه و همچنین مالیات ۹ درصدی بر هزینه انبارداری را هم بپردازند که هزینه چشمگیری نیست. همچنین آن‌هایی که ۵ ربع سکه بورسی خریده باشند، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمتر از بازار هزینه کرده‌اند.

البته انتظار می‌رود با ادامه عرضه‌ها، قیمت بازار آزاد نیز به سمت قیمت بورس حرکت کرده و این اختلاف کاهش یابد. حباب ربع سکه نیز می‌تواند کاهش بیشتری را تجربه کند. درصد حباب از قیمت ربع سکه در هفته اخیر از ۴۹ درصد به حدود ۴۲ درصد رسید. هر چند افت پایدار حباب سکه به تعدیل انتظارات تورمی و سایر متغیر‌های موثر بر قیمت دلار بستگی دارد.

خرید ربع سکه بورسی

منبع: فردای اقتصاد

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید