پرتاب یک ماموریت نظامی محرمانه توسط اسپیس‌ایکس

پرتاب یک ماموریت نظامی محرمانه توسط اسپیس‌ایکس

موشک فالکون هوی با یک روز تعویق از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب می‌شود تا ماموریتی محرمانه برای نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا به نام «USSF-۶۷» به انجام برساند.

کد خبر : ۱۱۸۴۵۶
بازدید : ۸۳۸۶

شرکت فضایی اسپیس‌ایکس قصد دارد به زودی یک ماموریت نظامی محرمانه را با موشک فالکون هوی به فضا پرتاب کند.

به نقل از اسپیس، این شرکت قصد دارد اولین پرتاب موشک فالکون هوی در سال ۲۰۲۳ را در روز یکشنبه، ۱۵ ژانویه، در ساعت ۱۷:۵۶ به وقت منطقه زمانی شرقی (۲:۲۶ بامداد روز دوشنبه به وقت ایران) انجام دهد.

این موشک فالکون هوی با یک روز تعویق از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب می‌شود تا ماموریتی محرمانه برای نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا به نام «USSF-۶۷» به انجام برساند.

این پرتاب به صورت زنده از پایگاه خبری اسپیس پخش خواهد شد.

پرتاب پیش رو پنجمین پرتاب برای این موشک فالکون هوی خواهد بود که در ماه فوریه ۲۰۱۸ با انجام یک پرواز آزمایشی به یاد ماندنی کار خود را آغاز کرد.

فالکون هوی در اولین پرتاب خود یک خودرو تسلا رودستر متعلق به بنیانگذار و مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس یعنی ایلان ماسک را در حالی که یک مانکن با لباس فضایی به نام استارمن در صندلی راننده آن نشسته بود به مدار اطراف خورشید فرستاد.

فالکون هوی بار دیگر در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ و ماه ژوئن همان سال به فضا پرتاب شد و هر بار ماهواره‌های عملیاتی را با خود به همراه برد. این موشک دیگر تا نوامبر سال گذشته پرتابی نداشت تا در نهایت در ماه نوامبر ماموریت «USSF-۴۴» را برای نیروی فضایی ایالت متحده به انجام رساند. به گفته تحلیلگران صنعت فضایی، شکاف ۴۰ ماهه در درجه اول به دلیل تاخیر در آماده‌سازی محموله‌های مشتریان بوده است.

ماموریت «USSF-۶۷» نیز مانند ماموریت «USSF-۴۴»، یک ماموریت محرمانه است. با این حال، ما کمی در مورد این ماموریت می‌دانیم.

پرتاب یک ماموریت نظامی محرمانه توسط اسپیس‌ایکس

محموله اصلی آن یک ماهواره ارتباطی نظامی به نام «Continuous Broadcast Augmenting SATCOM ۲» است که فالکون هوی آن را به مدار زمین ثابت در فاصله‌ی حدودی ۲۲۲۰۰ مایل (۳۵۷۰۰ کیلومتر) از زمین می‌فرستد.

همچنین در این پرتاب یک فضاپیما به نام «Long Duration Propulsive ESPA (LDPE) -۳ A» که یک آداپتور محموله است و می‌تواند تا شش ماهواره کوچک را در خود جای دهد، به فضا پرواز می‌کند.

فضاپیمای «LDPE-۳ A» پنج محموله نیروی فضایی را طی ماموریت «USSF-۶۷» با خود حمل خواهد کرد. مقامات نیروی فضایی در بیانیه‌ای گفتند که در میان این محموله‌ها دو نمونه اولیه عملیاتی برای افزایش آگاهی موقعیتی و یک نمونه اولیه عملیاتی محموله‌ای ایمن که قابلیت برقراری ارتباط امن فضا به زمین را فراهم می‌کند، وجود دارد.

موشک فالکون هوی شامل سه بخش بهبود یافته فالکون ۹ اسپیس‌ایکس است که به هم متصل شده‌اند. در بخش بالایی پیشران مرکزی آن یک بخش حمل بار گنجانده شده است.

مرحله اول فالکون هوی مانند فالکون ۹ قابل استفاده مجدد است. دو پیشران جانبی این موشک دومین پرواز خود را انجام می‌دهند و در ماموریت «USSF-۴۴» نیز حضور داشته‌اند، اما پیشران مرکزی آن برای اولین بار به فضا می‌رود.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، دو پیشران جانبی اندکی پس از بلند شدن به زمین بازخواهند گشت و در پایگاه فضایی کیپ کاناورال، که در مجاورت پایگاه فضایی کندی قرار دارد، به صورت عمودی فرود خواهند آمد. پیشران مرکزی باز نخواهد گشت و در نهایت در اقیانوس اطلس سقوط خواهد کرد.

ماموریت «USSF-۶۷» تنها بخشی از هفته‌ی شلوغ اسپیس‌ایکس است. این شرکت همچنین قصد دارد ۵۱ ماهواره اینترنتی استارلینک خود را بر فراز یک موشک فالکون ۹ به زودی به فضا پرتاب کند.

منبع: ایسنا

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید