(ویدئو) اتفاقی نادر در حیات وحش؛ پلنگ از لاشه ایمپالا تاب می‌خورد!

(ویدئو) اتفاقی نادر در حیات وحش؛ پلنگ از لاشه ایمپالا تاب می‌خورد!

پلنگ در تلاش برای رهایی لاشه به کشیدن آن ادامه داد، اما فایده‌ای نداشت. او به معنای واقعی کلمه از آرواره هایش آویزان بود و از سر ایمپالا تاب می‌خورد. فقط چند لحظه بود که او به زمین افتاد. همه ما مبهوت و هیجان‌زده بودیم. من قبلا پلنگ را در درختان دیده بودم، اما هرگز اینطور ندیده بودم.

کد خبر : ۱۱۹۴۲۳
بازدید : ۸۳۸۵

یک پلنگ گرسنه تلاش می‌کند تا لاشه یک ایپالای گیر کرده روی درخت را آزاد کند، اما در وضعیت جالبی قرار می‌گیرد.

یوت سوننبرگ ۴۷ ساله با یکی از دوستانش در حال بازدید از پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی بود که این فیلم را ضبط کرد.

وی در این باره می‌گوید: آن روز صبح باران می‌بارید، با این حال ما قبلاً یک پلنگ نر را درست در ابتدای رانندگی دیده بودیم. با گذشت روز، باران متوقف شد و ما یک پلنگ را در زیر یک درخت مشاهده کردیم. او در علفزار دراز کشیده بود. بالای سرش یک لاشه از درخت آویزان بود. منتظر ماندیم تا ببینیم آیا او برای تغذیه بلند می‌شود یا خیر. پس از مدتی، او از درخت بالا رفت و شروع به کشیدن کشتار کرد و ما متوجه شدیم که پای ایمپالا به شاخه‌ای قلاب شده است و او نمی‌تواند آن را حرکت دهد.

پلنگ‌ها معمولاً وعده‌های غذایی خود را که به سختی به دست آورده‌اند، در محل امن درختان ذخیره می‌کنند. درختان پناهگاهی امن به دور از لاشخور‌ها فراهم می‌کنند و به پلنگ‌ها اجازه می‌دهند در آرامش تغذیه کنند. درخت ایده آل اغلب بسیار خاردار، و نازک است و به سختی می‌توان آن را پیمود.

پلنگ در تلاش برای رهایی لاشه به کشیدن آن ادامه داد، اما فایده‌ای نداشت. او به معنای واقعی کلمه از آرواره هایش آویزان بود و از سر ایمپالا تاب می‌خورد. فقط چند لحظه بود که او به زمین افتاد. همه ما مبهوت و هیجان‌زده بودیم. من قبلا پلنگ را در درختان دیده بودم، اما هرگز اینطور ندیده بودم. همه ما امیدوار بودیم که او بتواند لاشه را آزاد کند. تماشای کار سخت او بدون کمک به او دشوار بود. ما برایش متاسف شدیم که نتیجه نگرفت و مجبور شد در بوته‌ها استراحت کند.

وقتی به نظر می‌رسید که او مدتی استراحت خواهد کرد، به اقامتگاه برگشتیم و بعد از ظهر برگشتیم. او توانسته بود لاشه را آزاد کرده و به شاخه دیگری برد و مشغول تغذیه بود.

این نشان دهنده قدرت محض این گربه‌های انعطاف پذیر است. پلنگ‌ها قدرت زیادی در بالا بردن حیواناتی که وزنشان بیشتر از خودشان است دارند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید