انتقاد شدید پاپ از دونالد ترامپ

کد خبر : ۱۱۹۴۷
بازدید : ۱۲۲۶

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، به شدت از دونالد ترامپ یکی از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در آمریکا، انتقاد کرده و ترامپ در پاسخ زیر سوال بردن ایمان خود از سوی یک رهبر مذهبی جهان را "شرم آور" خوانده است.

پاپ در راه بازگشت از مکزیک به رم گفته است که شخصی که فقط درباره ساختن دیوار و نه احداث پل (برای ارتباط) سخن می‌گوید، مسیحی نیست.

ترامپ در پاسخ خود را یک "مسیحی سربلند" توصیف کرد و دولت مکزیک را به خاطر اظهارات پاپ مقصر شناخت.

ترامپ پیشتر در سخنانی گفته بود که در نظر دارد تا در مرز آمریکا و مکزیک دیوار بکشد. او در اظهارات جنجال برانگیزی دیگر خواهان ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا شده بود.

ترامپ گفته است اگر رئیس جمهور شود ۱۱ میلیون مهاجر بدون مدارک غیرقانونی را اخراج خواهد کرد. او همچنین گفته که مکزیک "آدم های اهل تجاوز" و مجرمان را به آمریکا می فرستد.

به گفته خبرنگاران بی بی سی، ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود سعی می‌کند که بر وجهه مذهبی و مسیحی خود تاکید کند، و این سخنان پاپ بالقوه می تواند به این تلاش های ترامپ ضربه بزند.

پاپ فرانسیس در پایان یک سفر شش روزه به مکزیک اظهار نظر می کرد. با این حال پاپ در مورد انتخابات آمریکا اظهار نظر نکرد.

پاپ گفت:‌ "من فقط می گویم که اگر این مرد چنین حرف هایی زده مسیحی نیست. باید دید که آیا به این صورت این حرف ها را مطرح کرده یا نه. من ترجیح می دهم فکر کنم این طور نبوده."

او همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا شیوه های جلوگیری از بارداری برای پیشگیری از ویروس زیکا مجاز است، گفت که در بعضی موارد "باید بین دو شر به آنچه بهتر است روی آورد."

"آدم خوبی نیست"
ترامپ که روز پنجشنبه در کارولینای جنوبی بود به اظهارات پاپ واکنش نشان داد. انتخابات ایالتی بعدی روز شنبه در این ایالت برگزار خواهد شد.

ترامپ گفت:‌ "زیر سوال بردن ایمان اشخاص برای یک رهبر دینی شرم آور است. من افتخار می کنم که مسیحی هستم. هیچ رهبری، به خصوص یک رهبری دینی، نباید حق زیر سوال بردن ایمان و مذهب یک انسان دیگر را داشته باشد."

او افزود:‌ "پاپ درباره من حرف های منفی زد. چون دولت مکزیک او را قانع کرده که ترامپ آدم خوبی نیست."

این میلیاردر نیویورکی که هم اکنون پیشتاز رقابت های مقدماتی حزب جمهوری خواه برای کسب نامزدی حزب در انتخابات ریاست جمهوری است گفت که اگر زمانی نیروهای داعش به واتیکان حمله کردند، آن موقع پاپ آرزو و دعا می‌کند که ای‌ کاش ترامپ رئیس جمهور بود.

مارکو روبیو و جب بوش دو نفر دیگر از رقبای ترامپ که هر دو کاتولیک هستند گفتند که برای ارشاد معنوی به پاپ می نگرند، نه برای جهت گیری سیاسی.

روبیو گفت که دولت آمریکا حق و وظیفه دارد که مرزهایش را کنترل کند.

بوش هم گفت که هر جا دیوار کشیدن "مناسب باشد" از آن حمایت می کند و "مسیحیت بین او و پروردگار اوست. فکر نمی کنم لازم باشد در این باره بحث کنیم."


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید