خانۀ یک «انیمه‌ساز» چه شکلی است؟!

خانۀ یک «انیمه‌ساز» چه شکلی است؟!

پروژۀ «خانۀ هنرمند مانگا» در شهر توکیو نمونه‌ای از معماری خلاقانه‌ای است که از دنیای افسانه‌ای انیمه‌ها برای طراحی ساختمان الهام گرفته است.

کد خبر : ۱۱۹۵۱۹
بازدید : ۱۹۳۹۴

فرادید | استودیوی معماری تان یامانوچی به تازگی خانه‌ای را در شهر توکیو طراحی و اجرا کرده که نمای بیرونی آن از دنیای خیال‌انگیز انیمه‌های ژاپنی الهام گرفته است. این خانه برای یک نویسندۀ «مانگا» طراحی شده؛ مانگا‌ها داستان‌های مصور ژاپنی هستند که بسیاری از انیمه‌ها از روی آن‌ها ساخته می‌شوند.

به گزارش فرادید؛ این خانه که اسمش را «خانۀ هنرمند مانگای ژاپنی» گذاشته‌اند در محله‌ای از توکیو واقع شده که تاریخی غنی از فعالیت‌های هنری دارد. به گفتۀ مدیر استودیوی تان یامانوچی «این پروژه پیوند عمیقی با تاریخ و فرهنگ این شهر دارد. این محله جایی است که طرفداران مانگا عاشقش هستند».

خانۀ یک «انیمه‌ساز» چه شکلی است؟!

نمای بیرونی این خانه شکلی کاملا منحنی دارد و این احساس را به بیننده می‌بخشد که انگار خانه از دل زمین رشد کرده است؛ مثل یک درخت یا مثل یک موج دریا. ورودی دالان‌مانند خانه نیز حال و هوایی خیال‌انگیز دارد.

فضای داخلی این خانه طوری طراحی شده که هم خانه باشد و هم یک جور استودیو برای کار؛ یعنی هم محیطی آرام و راحت برای زندگی باشد و هم فضایی متناسب با کار هنری و تاملات خلاقانه. با اینکه خانه به طور کلی در یک فضای باریک ساخته شده، اما طراحی داخلی طوری بوده که تا حد امکان اتاق‌ها وسیع به نظر برسند.

خانۀ یک «انیمه‌ساز» چه شکلی است؟!

شکل خاص پله‌ها و پنجره‌ها، محل قرار گرفتن آن‌ها و نوع ارتباط طبقات مختلف با یکدیگر، فضای داخل خانه را به محیطی تامل‌برانگیز و کاملا هنری تبدیل کرده است.

خانۀ یک «انیمه‌ساز» چه شکلی است؟!

یامانوچی می‌گوید: «ما معماری را به شکل یک خلاقیت مداوم دیده‌ایم که می‌تواند پذیرای روایت‌ها و داستان‌های تازه باشد، هرچند که راهبرد‌های منطقی و معمول را هم کنار نمی‌گذاریم».

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید