تصاویر/ دو ژنرال تاثیرگذار تحولات سوریه

تصاویر/ دو ژنرال تاثیرگذار تحولات سوریه
کد خبر : ۱۱۹۵۷
بازدید : ۲۹۵۵
دو فرمانده نظامی ارتش سوریه در تحولات میدانی بسیار موثر عمل کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تحولات میدانی جبهه شمالی و جنوبی سوریه هر روز شکل ویژه ای به خود می‌گیرد و تنوع درگیری ها با گروه های تروریستی گوناگون در این کشور نیازمند ساز و کارهای جدید در نبرد ناهمگون است.

(تصاویر) دو

فرماندهان میدانی ارتش و نیروهای مردمی سوریه در تمام جبهه‌های درگیری شیوه مقاومت را در دستور کار خود قرار دادند و نام دو فرمانده در پیروزی های تحولات میدانی "ریف حلب"، "کویرس" و "دیرالزور" و ... بسیار خود را نشان می‌دهد.

مرد افسانه‌ای ارتش سوریه
مرد افسانه‌ای ارتش سوریه سرلشکر "عصام زهرالدین" است که در کشتن داعش در شرق سوریه ید طولایی دارد. این شخص در استان "دیرالزور" در به هلاکت رساندن تروریست ها بسیار خبره عمل کرده است.

سرلشکر گارد ریاست جمهوری "عصام زهرالدین" قبلا فرماندهی ارتش در "دیرالزور" "حمص" و محله مشهور "حمص بابا عمرو"/ و "دوما" و.. را برعهده داشته و در یک ماهه اخیر با تمام توان دربرابر محاصره تروریست های داعش ایستادگی کرده است.

(تصاویر) دو

(تصاویر) دو

سرلشکر «عصام زهر‌الدین» از شخصیت‌های برجسته نظامی سوریه بوده که گروههای تروریستی وابسته به القاعده و داعش از عملیاتی که این شخص فرماندهی می‌کند بسیار واهمه دارند. وی از اهالی استان "السویدا" سوریه بوده و فرماندهی یک گروه عملیاتی حرفه‌ای را عهده‌دار است.

سرلشکر "زهرالدین" در لیست سیاه سازمان جاسوسی رژیم غاصب صهیونیستی(موساد) قرار دارد و چندین بار توسط عوامل رژیم صهیونیستی مورد سوءقصد قرار گرفته که خوشبختانه موفق به ترور وی نشده‌اند.

"فرمانده تایگر فورس" ارتش سوریه
تایگر فورس (Tiger Force) یکی از یگان‌های ویژه ارتش سوریه به فرماندهی سرلشکر ستاد "سهیل حسن" بوده که نقش مهمی در مبارزه با تروریست‌های تکفیری ایفا می‌کند و فرمانده این یگان ویژه در عملیات آزاد سازی استان‌های مختلف همچون "حما"، "حمص"، "ادلب" و "لاذقیه" شرکت موثر داشته است.

در استان "حمص" و "حلب" هر بار که این فرمانده ارتش سوریه وارد عمل شده پیروزی‌های گسترده‌ای نصیب ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه شده که نمونه این پیروزی‌ها را می‌توان در عملیات آزاد سازی "فرودگاه کویرس" در اطراف شهر "حلب" و عملیات پاکسازی منطقه گازی "شاعر" در گذشته اشاره کرد.

عملیات نیروهای ارتش سوریه برای آزاد سازی "کویرس" به فرماندهی فرمانده پرآوازه "سرهنگ سهیل الحسن ملقب به ببر (نمر)" با مشارکت "یگان نیروهای مخصوص تایگر" و "تیپ امام محمد باقر از حزب الله سوریه" از مبدا شهر "السفیره" آغاز شده بود و رزمندگان طی این مدت موفق به سیطره بر روستاها و ارتفاعات و مناطق راهبردی حد فاصل این شهر و نهایتا آزاد سازی "فرودگاه کویرس" شدند.

"سهیل حسن" کیست؟
سرلشکر "سهیل حسن" در یکی از شهرهای استان "لاذقیه" به دنیا آمده است. وی متولد سال 1970 در شهر "جبله" بوده و فارغ التحصیل آکادمی نیروی هوایی ارتش سوریه می‌باشد. او در آکادمی نیروی هوایی در "حلب" انواع دوره‌ها از جمله دوره کماندویی، چتربازی، مربی سربازی و ... را گذرانده است.

(تصاویر) دو

ادعای روزنامه "لوموند"
روزنامه فرانسوی "لوموند" مدعی شده که "فرمانده تایگر فورس ارتش سویه می‌تواند یک رقیب جدی برای بشار اسد باشد" ؛ حال آنکه شخص "سهیل حسن" معتقد به دفاع همه جانبه و شهادت در راه وطنش بوده و این عقیده کاملا با ادعای روزنامه "لوموند در تضاد است.

یکی از مهم‌ترین خصوصیات وی نظم و انضباط سیستماتیک است که همواره با جدیت بر رعایت انضباط در میان سربازان خود تاکید دارد. به سرلشکر "سهیل حسن" لقب ببر یا نمر نیز داده‌اند. "سهیل حسن" مهارت بسیاری در استقرار و ایجاد امنیت مناطق آزاد شده دارد؛ ‌به گونه‌ای که مناطقی که توسط وی از لوث وجود تروریست‌های داعش پاکسازی شود امنیت قابل قبولی خواهد داشت و امکان آنکه دوباره مورد تعرض قرار بگیرد ناچیز خواهد بود.

او به عنوان یک نخبه نظامی شناخته شده و تاکتیک‌های منحصر به فردی را برای آزاد سازی مناطق از لوث وجود تروریست‌ها و خصوصا داعش دارد که یکی از این تاکتیک‌ها استفاده از "بشکه های انفجاری" است که به کمک این تاکتیک توفیقات مهمی در آزاد سازی مناطق مختلف سوریه و از جمله حومه "حلب" (فرودگاه کویرس) به دست آورد.

فرمانده تایگر فورس ارتش سوریه در ماموریت دیگر خود، حومه شهر "حماه" را پاکسازی کرد و توانست حمله جبهه النصره به شهر مسیحی نشین "محرده" را دفع کند؛ البته آزادسازی مناطق متعددی در حومه شهر "لاذقیه" و حومه شهر "ادلب" نیز در کارنامه وی دیده می‌شود.

سرلشکر "سهیل حسن" درباره دشمنان خود می‌گوید: "آنها بشر نیستند، کسانی که کمربندهای انتحاری به خود می‌بندند و سلاح‌های سنگین و پیشرفته و چاقو حمل می‌کنند را نمی‌توان بشر دانست." وی شجاعترین سرباز سوری به حساب می آید که آماده شهادت در راه آرمان‌های کشورش است.

(تصاویر) دو

(تصاویر) دو

این فرمانده سوری از ابتدای جنگ در این کشور تاکنون در هیچ نبردی شکست نخورده و شهرت "سرلشکر ستاد سهیل حسن" موجب پیوستن بسیاری از سربازان به تیپ ویژه او شده است و نیروهای کارآزموده بسیار زبده ای در اختیار فرمانده " تایگر فورس" ارتش سوریه هستند به گونه ای که وی در حال حاضر هزار نیروی زبده کارآزموده که سخت ترین دوره های نظامی را آموزش دیده‌اند تحت فرماندهی خود دارد.

یکی از مهمترین فتوحات "سهیل حسن" آزاد سازی میادین گازی "شاعر" بود
یکی از مهمترین فتوحات سرلشکر "سهیل حسن" آزاد سازی میادین گازی "شاعر" در استان "حمص" بوده که بخش مهمی از انرژی در سوریه را برای نیروگاه‌های برق این کشور تامین می‌کند. در هر منطقه از سوریه که کار گره میخورد ؛ این فرمانده ی شجاع به کمک ارتش می‌شتابد.

روزنامه ایندیپندنت درباره سرلشکر "سهیل حسن" نوشت: وی فرمانده نیروهای نظامی ای بود که از "حماه" به " حلب" حمله کردند و توانستند بخش های مهمی از این مناطق را آزاد کنند و فرمانده "تایگر فورس" ارتش سوریه بارها تلاش کرده رهبران جبهه النصره و داعش یا مخالفان را وادار به تسلیم کند ؛ برای این که گزینه دیگری در برابرشان نبوده است.

"سهیل حسن" اخیرا از سوی "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه با دو رتبه تشویق به درجه سرلشگری ارتقا یافته و امروز او جز مقامات و مسئولان مهم نظامی ارتش سوریه به حساب می‌آید. البته "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه، سال گذشته قصد داشت درجه سرلشگری را به "سهیل حسن" اهدا کند، اما چون وی در میادین نبرد علیه تروریست‌های تکفیری حضور داشت، این امر میسر نشد.

فیسک یکی از روزنامه نگارانی که با "سهیل حسن" مصاحبه کرده؛ وی می‌نویسد: وی از جایگاه بالایی نزد یارانش برخوردار است، بسیاری او را مردی استثنائی می دانند؛ "ببر"، مخلصانه وفادار به نظام سوریه است.

سرلشکر "سهیل حسن" ملقب به "ببر" در گفت وگو با فیسک عنوان داشت: «پسرم را 4 سال است که ندیده ام، آخرین باری که او را دیدم دو سالش بود، امروز او شش سالش است. سوریه خانه من است و قسم خورده ام تا زمانی که پیروزی در سوریه محقق نشود او را نبینم و شاید قبل از این که او را ببینم بمیرم.»

این روزها سوریه در نبردهای میدانی به پیروزی‌های مهمی دست یافته که نقش آفرینی ارتش و نیروهای دفاع وطنی بسیار حائز اهمیت و تاثیر گذار بوده است. سرلشکر "سهیل حسن" فرمانده "تایگر فورس" ارتش سوریه و "عصام زهرالدین" از فرماندهان میدانی بشار اسد با یک اراده جدی به دنبال پاکسازی استان‌های "حلب"، "حمص" و "حما" و "دیرالزور" و ... از لوث وجود تروریست ها هستند و تاکنون در مناطق مختلف در مواجهه با تروریسم و پاکسازی مناطق شمالی و مرکزی سوریه کارنامه قابل قبولی داشته اند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید