دستمزد رونالدو چند برابر بودجه ورزش ایران است؟!

دستمزد رونالدو چند برابر بودجه ورزش ایران است؟!

ما مشکلات را درک می‌کنیم، اما رقمی که عربستان برای دو سال با رونالدو قرارداد بسته، ۲۰۰ میلیون یورو است. بودجه ۱۰۰ درصدی دولت را با تبصره ۱۴ جمع بستیم که این دو با هم ۵۵۰ میلیارد تومان برای همیه فدراسیون‌ها می‌شود.

کد خبر : ۱۱۹۶۰۶
بازدید : ۳۰۹۲

حمید سجادی با اشاره به کاستی‌های موجود برای تامین هزینه‌های فدراسیون‌ها گفت: همه فدراسیون‌های ما ۲۰ میلیون دلار و یک ورزشکار ۸۰ میلیون یورو در سال هزینه دارند.

امروز (دوشنبه، ۳ بهمن) مراسم تجلیل از تیرانداز‌های مدال آور مسابقات قهرمانی جهان مصر و همچنین تجلیل از هانیه رستمیان، اولین ورزشکار ایرانی که موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ شده است، در فدراسیون تیراندازی برگزار شد. همزمان با مراسم تجلیل، حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان نیز از محل تمرین تیم‌های ملی تیراندازی بازدید کرد.

در این بازدید برخی از ملی‌پوشان تفنگ و تپانچه پنج تیر زدند که در پایان این مسابقه ثمین غلامی، ابوالفضل نعمتی و ساینا تیموری در بخش تفنگ اول تا سوم شدند. جواد فروغی در بخش تپانچه اول و رسول عفتی، هانیه رستمیان و حسین ظفرجعفرزاده مشترکا دوم شدند.

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در این مراسم گفت: تیراندازی یکی از پرمدال‌ترین رشته‌ها است. در بازی‌های آسیایی می‌بینیم چقدر رشته‌ها متنوع است. در کشور چین یکی، دو رشته مختص خود چینی‌ها است. همه روز به روز در حال تکامل هستند. ما هم تلاش می‌کنیم آنچه از دستمان برمی‌آید، انجام دهیم. بعد از کرونا چراغ ورزش کشور روشن شده و انتظار می‌رود بهتر از این هم شود.

وزیر ورزش ادامه داد: سهمیه جهانی رده‌های سنی مختلف در هندبال به دست آمده است. در دوومیدانی رکورد‌های خوبی زده شده است. در فوتبال، والیبال، بسکتبال و وزنه‌برداری با بضاعتی که وجود دارد، اتفاقات خوبی رم خورده است.

او گفت: در سال ۹۲ تغییراتی در رشته وزنه‌برداری رقم خورد و در سال ۹۴ تیم ملی زنان نداشتیم، اما اکنون قهرمان دنیا هستیم. یکی از خبر‌های خوب هم در المپیک مدال طلای تیراندازی بود. من همه اخبار را تا پاسی از شب مرور می‌کنم و صبح زود هم باز کار را شروع می‌کنیم. این‌ها را گفتیم که در‌های موفقیت باز شود. در کمال تواضع و فروتنی به شما می‌گویم به عنوان خادم ورزش کشور، من یک ورزشکار بودم.

موفقیت در دوره ما ادوات خاصی نیاز نداشت و یک کفش خوب می‌خواست. ۱۷ سال عضو تیم ملی دوومیدانی بودم، اردویی نرفتم که از قبل برایمان یک اتوبوس آماده کرده باشند. بهترین اردوی ما در آلمان بود که با اتوبوس شهری جابه جا می‌شد. ما هم بضاعت مالی نداشتیم، ولی مدال و افتخار کسب شده است.

دستمزد یک سال رونالدو چند برابر بودجه ورزش ایران است؟

سجادی خاطرنشان کرد: رغتبی (از مدیران وزارت ورزش) رقمی را به عنوان بودجه مطرح کرده که می‌خواهم درباره آن صحبت کنم. من هم شاهد عدم رسیدگی به بعضی موارد هستم. ۵ یا ۶ سال است که اینجا تعمیر نشده است. ما مشکلات را درک می‌کنیم، اما رقمی که عربستان برای دو سال با رونالدو قرارداد بسته، ۲۰۰ میلیون یورو است. بودجه ۱۰۰ درصدی دولت را با تبصره ۱۴ جمع بستیم که این دو با هم ۵۵۰ میلیارد تومان برای همیه فدراسیون‌ها می‌شود. با ارز نیمایی ۲۸.۵ زیر ۲۰ میلیون دلار در می‌آید. همه فدراسیون‌های ما ۲۰ میلیون دلار و یک ورزشکار ۸۰ میلیون یورو در سال هزینه دارند.

این مساله را صرفا جهت مقایسه می‌گویم، چون در این صورت من و فروغی (تیرانداز قهرمان المپیک) باید مایوس می‌شدیم، اما برعکس آن رخ می‌دهد. کشوری با انبوهی از برنامه‌ها داریم و در حال تحول هستیم. اسم هر رویداد ورزشی که می‌آید می‌خواهیم پیروز باشیم. نمی‌خواهیم باعث ناامیدی شویم و می‌خواهیم انرژی بگیریم. من دنده معکوس کشیدم که قوی‌تر شوم.

وی گفت: شرایط طوری است که باید از این شرایط موقت عبور کنیم. فشنگ وارد نمی‌شود، چون تحریم ظالمانه در پیش داریم. امیدوارم ورزشکاران و کادر فنی ما را درک کنید. این حرف‌ها برای ما جدید نیست. هر شهری که می‌روم، فارغ از پر بضاعت یا کم بضاعت، برخوردار یا کم برخوردار خواسته‌هایی دارند که به حق است.

وزیر ورزش اظهار کرد: بخشی از حرف‌هایی که طالبی و فروغی گفتند، به حق است و باید صندوق حمایت از قهرمانان سودآور شود. صندوق شش شرکت دارد که مثلا یکی از آن لیزینگ است که باطل شده است و من دیروز فهمیدیم. ما کادر صندوق را تغییر دادیم. بیمه فوق‌العاده خوب با خدمات پزشکی و ورزشی خوب راه انداختیم. به دنبال این هستیم که سابقه حضور شما در تیم ملی، به عنوان سابقه کار حساب شود. ۱۵ سال در تیم ملی بودید، ۱۵ سال سابقه حساب شود. این به دستور رئیس جمهور انجام می‌شود.

وزیر گفت: به ما اعتماد داشته باشید و امیدوار باشید. ۷۵۰ میلیارد تومان وزارت پول دارد که بخشی از آن را به فدراسیون‌ها دادیم. همه فدراسیون‌ها ۵۵۰ میلیارد بودجه دارند. این مبلغ کافی نیست. دبیر، رییس فدراسیون کشتی گفته بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان باید خرج شود تا مدال بگیرند. تیراندازی هم همین بودجه را می‌خواهد. وظیفه ما است که این‌ها را بررسی کنیم. این مشکلات در همه ورزش‌ها است.

ورزشکار می‌گوید به من صبحانه، ناهار و شام برسان و من سهمیه مسابقات جهانی را می‌گیرم. یک دونده می‌گوید به من فضای پرتاب بده، پرتابگر تحویل می‌دهم. استعداد‌های خوبی داریم. این مسئله برای ما حائز اهمیت است. تامین حداقل‌ها و لباس، وظیفه ما است. ما شنیدیم و سعی می‌کنیم بهتر از گذشته شود.

او گفت: مشکلات فدراسیون‌ها را به معاونان تفویض کردیم و آن‌ها مسائل به من می‌رسانند. ما بازدید از فدراسیون‌ها را در برنامه داریم و باز هم می‌آییم. وظیفه ما است که مشکلات را حل کنیم. نگهداری از اماکن هزینه دارد. مثل یک خانه مسکونی که هزینه دارد. همین گرم و روشن نگه داشتن اینجا هزینه دارد. داشتن اینقدر ظرفیت برای خوابگاه خیلی خوب است. امیدواریم بخش همگانی در ورزش فعال شود. پربار کردن اوقات فراغت لازم است و یکی از رشته‌های ورزشی که می‌تواند اوقات فراغت را غنا ببخشد، تیراندازی است. این رشته و رشته‌های فکری مثل شطرنج در رشته‌های سخت، خستگی را رفع می‌کند. نه تنها جنبه قهرمانی بلکه جنبه همگانی هم برای ما مهم است.

تخلف در مدرسه فوتبال مشهد بزرگ‌نمایی شده است

سجادی درباره شکایت چند خانواده به حراست اداره کل استان خراسان رضوی مبنی بر تعرض به کودکان در مدرسه فوتبال گفت: موضوع آنطور که گفته شد، نبود و بزرگنمایی شده است. هنوز چیزی ثابت نشده است و تنها ۲ یا ۳ مورد به حراست وزارت ورزش و جوانان اطلاع داده شده است. هنوز چیزی ثابت نشده است. پیگیری می‌شود که ببینیم اصل موضوع چی بود. اصل قضیه برای اصلاحات مهم است. شخصا این موضوع را پیگیری می‌کنم.

وی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال و دخالت وزارت ورزش گفت: دخالت نمی‌کنیم. ما طبق قانون وظایف نظارتی دارم. کسی به فدراسیون فوتبال پیشنهاد کرده بود که سرمربی تیم ملی را به طور موقت از لیگ برتر ایران انتخاب کنند تا بعدا سرمربی نهایی مشخص شود که آن‌ها هم قبول نکردند. وزیر ورزش در واکنش به اینکه آیا این مصداق دخالت در فدراسیون فوتبال نیست، گفت: خیر.

قربانی: فرمانده گردان بودم، اما افتخار می‌کنم نوکر تیرانداز‌ها هستم

مرتضی قربانی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران مسابقات جهانی تیراندازی در مصر و بازدید وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم‌های ملی تیراندازی، اظهار داشت: در طول ۶۵ سال، تیراندازی فقط یک مدال المپیک کسب کرده که در المپیک توکیو توسط فروغی با رنگ طلا کسب شده است. همه جوانان ما در شهرستان‌ها می‌توانند مانند فروغی افتخار آفرینی کنند.

او گفت: زمانی که آمدم مشکلات در این فدراسیون زیاد بود. ۳۵ میلیارد تومان بدهی وجود داشت، ولی به این مسائل توجه نکردم. بعد از اینکه مدت‌ها رشته اهداف پروازی تعطیل و تفنگ و تپانچه راکد بود، کار‌ها را به خوبی پیش بردیم. وی در ادامه افزود: یک سری کار اساسی هست که باید انجام شود. برخی از خط‌های تیراندازی مشکل دارد که باید برطرف شود. یک میدان اهداف پروازی هم تعطیل شده است. دور از شان ورزش است که اینگونه باشد.

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: ۳۵ سفر استانی داشتم. در کردستان ۵۰ قبضه اسلحه هوماک و ۵ میلیارد تومان اعتبار از استانداری برای هیات استان گرفتم. سفر‌های استانی ما صوری نبوده و کار‌ها را پیگیری کردیم.

وی در پایان گفت: بیش از ۵ هزار نفر در سه رده سنی و در سه اسلحه در مسابقات مختلف ما شرکت کردند و بالغ بر ۴ هزار نفر در سراسر کشور فعال شده‌اند. تصمیم‌گیری انفرادی را کنار گذاشتیم و خرد جمعی را به کار بستیم و کمیته فنی در همه رشته‌ها فعال شده است. ۲۵ میلیارد تومان با امروز در فدراسیون هزینه کرده‌ایم. امروز را شما دعوت نکرده‌ایم که فقط مطالبه کنیم و شرایط را می‌دانیم. تیراندازان ما بسیار بااخلاق هستند و من فرمانده گردان‌های زیادی در جنگ بودم، اما امروز افتخار می‌کنم که نوکر این تیراندازان هستم.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید