پیشگیری از لختگی خون با مصرف آسپرین

پیشگیری از لختگی خون با مصرف آسپرین

نتایج نشان داده اند که آسپرین ممکن است به اندازه تزریق هپارین با وزن مولکولی پایین در جلوگیری از لخته شدن خون و عوارض مرتبط با آن مؤثر باشد.

کد خبر : ۱۱۹۷۷۷
بازدید : ۷۵۳۶

هنگامی که افراد به دلیل شکستگی دست یا پا تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، اغلب رقیق‌کننده‌های خون تجویزی به آن‌ها تزریق می‌شود. یک مطالعه بزرگ و جدید نشان می‌دهد که ممکن است زمان تجدید نظر در این عمل فرا رسیده باشد.

نتایج نشان داده اند که آسپرین ممکن است به اندازه تزریق هپارین با وزن مولکولی پایین در جلوگیری از لخته شدن خون و عوارض مرتبط با آن مؤثر باشد.

دکتر رابرت اوتول، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه مریلند، گفت: بیمارانی که برای جراحی برای شکستگی‌ها مراجعه می‌کنند، در معرض خطر لخته شدن خون در پا‌ها و ریه‌های خود هستند و درمان استاندارد، تزریق هپارین با وزن مولکولی کم در بیمارستان و هفته‌ها پس از ترخیص است. او گفت: این دارو دو بار در روز تزریق می‌شود و دارای قیمت بسیار سنگین‌تری نسبت به آسپرین است.

این مطالعه شامل بیش از ۱۲۰۰۰ بیمار با شکستگی بازو یا پا بود که نیاز به جراحی داشتند. آن‌ها در ۲۱ مرکز تحت درمان قرار گرفتند. از این تعداد، نیمی از آن‌ها دو بار در روز هپارین با وزن مولکولی پایین و نیمی دو بار در روز آسپرین نوزاد با دوز پایین دریافت کردند. همه شرکت‌کنندگان به مدت ۹۰ روز تحت نظر قرار گرفتند تا ببینند وضعیت آن‌ها چگونه است.

نتایج برای هر دو گروه مشابه بود. این مطالعه نشان داد که هیچ تفاوتی از نظر مرگ، لخته شدن خون در ریه‌ها، عوارض خونریزی، عفونت یا مشکلات بهبود زخم وجود ندارد. احتمال لخته شدن خون در زیر زانو در افرادی که در گروه آسپرین بودند، بیشتر بود. اوتول خاطرنشان کرد که این موارد به اندازه سایر انواع لخته‌های خون جدی در نظر گرفته نمی‌شوند.

اوتول گفت: اکنون، تحقیقات در حال انجام به دنبال تعیین این است که آیا این یافته‌ها در مورد افرادی که در معرض خطر بیشتری برای ایجاد لخته خون پس از جراحی هستند نیز صدق می‌کند یا خیر.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید