دلیل اختلاف قیمت بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف 

دلیل اختلاف قیمت بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف 

قیمت بیمه بدنه برای خودرو‌های مختلف بر‌اساس مدل ماشین، سال ساخت و ارزش واقعی خودرو تعیین می‌شود. این فاکتور‌ها در محاسبه بیمه شخص ثالث نیز تاثیر‌گذار است. البته بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف نیز برای یک خودرو مشابه، قیمت متفاوتی دارد. یکی از دلایل این اختلاف قیمت، تخفیف‌های مختلف شرکت‌های بیمه است که برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند.

کد خبر : ۱۲۰۳۳۹
بازدید : ۳۸۹۲

بیمه بدنه خودرو در تصادفات باعث جبران خسارت به خودرو راننده مقصر می‌شود. این بیمه تکمیل‌کننده بیمه شخص ثالث است. بر‌خلاف بیمه شخص ثالث قیمت پایه بدنه ثابت نیست و در هر شرکت بیمه متفاوت خواهد بود. دلیل اختلاف قیمت بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف چیست؟ و چگونه می‌توان ارزان‌ترین بیمه بدنه را تهیه کرد؟

پاسخ این سوالات را در این مقاله بررسی کرده‌ایم. اگر قصد دارید دلیل اختلاف قیمت بیمه بدنه را بدانید و بهترین آن را با قیمتی ارزان بخرید حتما این مقاله را مطالعه کنید.

اولین دلیل اختلاف قیمت بیمه؛ تخفیف‌های مختلف شرکت‌ها

قیمت بیمه بدنه برای خودرو‌های مختلف بر‌اساس مدل ماشین، سال ساخت و ارزش واقعی خودرو تعیین می‌شود. این فاکتور‌ها در محاسبه بیمه شخص ثالث نیز تاثیر‌گذار است. البته بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف نیز برای یک خودرو مشابه، قیمت متفاوتی دارد. یکی از دلایل این اختلاف قیمت، تخفیف‌های مختلف شرکت‌های بیمه است که برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند.

به‌طور‌کلی، شرکت‌های بیمه که برند هستند، هزینه بیشتری نیز برای ارائه خدمات دریافت می‌کنند. این شرکت‌ها به دلیل تجربه بیشتری که دارند، به تعهدات خود وفادار خواهند بود. به‌همین دلیل متناسب با هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، تضمینی برای دریافت خسارت در زمان لازم نیز خواهید داشت.

سقف بیمه بدنه؛ تعیین‌کننده قیمت نهایی قرارداد بیمه

سقف تعهدات بیمه‌گر یکی از اصلی‌ترین دلیل اختلاف قیمت بیمه بدنه محسوب می‌شود. شرکت‌های بیمه‌ای که تعهدات بیشتری برای بیمه‌گذار در‌نظر بگیرد، هزینه بالاتری نیز باید روی بیمه بدنه پرداخت شود. البته پرداخت هزینه بالا‌تر و دریافت تعهدات بیشتر در زمان استفاده از بیمه، به نفع بیمه‌گذار خواهد بود.

در‌این صورت، شرکت بیمه موظف می‌شود تا هزینه بیشتری از خسارات را پوشش دهد. بیمه بدنه پارسیان، تجارت و سینا پایین‌تر از سایر شرکت‌ها است. البته این مقدار برای هر خودرو متفاوت خواهد بود. به‌همین دلیل باید هزینه چند شرکت را با یکدیگر بررسی کرده، سپس برای خرید و قرارداد بیمه اقدام کنید.

میزان پوشش؛ اصلی‌ترین تفاوت قیمت بیمه‌های بدنه

هنگام خرید بیمه بدنه، پوشش‌های پایه در قرارداد در‌نظر گرفته می‌شود. در‌صورتی‌که قصد استفاده از پوشش‌های بیشتری دارید، باید هنگام خرید بیمه بدنه اعلام کنید. این پوشش‌های اضافی باعث افزایش هزینه قرارداد بیمه خواهد شد.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه شامل موارد زیر می‌شود:

• شکستن شیشه به دلیل بلایای طبیعی
• سرقت جزئی خودرو و قطعات فابریک و وسایلی که در بیمه‌نامه درج شده
• پاشیده شدن مواد شیمیایی و اسید
• پوشش نوسان بازار و افت قیمت خودرو بیمه‌شده
• آسیب به خودرو به‌دلیل بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله
• هزینه رفت‌و‌آمد بیمه‌گذار در‌صورت خرابی خودرو در زمان مشخص

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه اجباری نیست. شما می‌توانید هر یک از خدمات را به بیمه پایه اضافه کنید که هر یک باعث اضافه شدن هزینه‌ای مشخص به قرارداد بیمه می‌شود. در سامانه خدمات خودرویی آیتول می‌توانید همه خدمات مربوط به ماشین، مانند پرداخت خلافی خودرو ، استعلام و تمدید قرارداد بیمه را انجام دهید.

نرخ بیمه بدنه سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

نرخ بیمه بدنه بر‌خلاف بیمه شخص ثالث از سوی سازمان بیمه مرکزی ایران تعیین نمی‌شود. ولی افزایش قیمت و ارزش خودرو‌ها، دلیل اختلاف قیمت بیمه بدنه هر سال با سال قبل از آن است. علاوه‌بر این، با افزایش سن تولید ماشین، احتمال تصادفات بیشتر خواهد شد. از‌این‌رو باید هزینه‌ای بالا‌تری برای بیمه پرداخت شود. این افزایش قیمت بیمه برای خودرو‌های بالای ۱۰ سال مشهود است.

هنگامی که بیمه‌گذار برای عقد قرارداد به شرکت بیمه مراجعه می‌کند، بهتر است بالا‌ترین میزان تعهدات و حق بیمه را انتخاب کند تا هنگام نیاز و در‌صورت کارشناسی مامور بیمه، نگرانی بابت جبران خسارات از سوی بیمه‌گر نداشته باشد.

دلیل اختلاف قیمت بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف 

چه زمانی از بیمه بدنه استفاده کنیم؟

بیمه بدنه به عنوان تکمیل‌کننده بیمه شخص ثالث است. بیمه شخص ثالث فقط برای جبران خسارت‌های مربوط به نفر سوم می‌شود. به‌همین دلیل بیمه بدنه برای جبران آن دسته از خسارت‌هایی که تحت پوشش بیمه شخص ثالث نیست، استفاده خواهد شد.

به‌طور‌کلی، بیمه بدنه در دو موقعیت زیر کاربرد دارد:

• شخص به هر مقدار و درصدی در تصادف مقصر باشد.
• سقف تعهدات بیمه شخص ثالث راننده مقصر برای جبران خسارت‌های خودرو زیان دیده کافی نباشد.
در این دو حالت، راننده می‌تواند به‌طور همزمان برای استفاده از بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه پرونده تشکیل دهد و با ارائه مدارک مورد‌نیاز، خسارت‌های ایجاد‌شده را از بیمه دریافت کند.

محاسبه بیمه بدنه شرکت‌های معتبر در سامانه آیتول

در این مقاله به بررسی دلیل اختلاف قیمت بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف پرداختیم. سقف تعهدات بیمه، تخفیف‌های شرکتی و انتخاب نوع پوشش‌های اضافی باعث تغییر و اختلاف قیمت بیمه بدنه می‌شود. این اختلاف قیمت مربوط به خودرو‌هایی با شرایط یکسان است. شما می‌توانید برای محاسبه قیمت بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف از سامانه آیتول کمک بگیرید

در سامانه آیتول با وارد کردن اطلاعات خودرو و کد یکتای بیمه قبلی، قیمت دقیق تمدید یا خرید بیمه بدنه از شرکت‌های مختلف به شما نمایش داده می‌شود. پس از مشاهده هزینه بیمه و مقایسه آن می‌توانید بهترین شرکت را انتخاب کنید. علاوه‌بر این، آیتول سایر خدمات مربوط به خودرو، شامل پرداخت عوارض، نوبت‌دهی تعویض پلاک و پرداخت خلافی را نیز ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای استفاده از این خدمات وارد سایت itoll.ir شوید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید