اقامتگاه‌های بوم گردی جنوب را با این ویژگی‌ها بررسی کنید

اقامتگاه‌های بوم گردی جنوب را با این ویژگی‌ها بررسی کنید

شهر‌های جنوبی ایران معمولاً مناطق بومی و سنتی هستند. طبیعت آن‌ها هنوز بکر و دست نخورده است و از زیبایی حیرت‌انگیزی برخوردار است. طی چند سال اخیر اقامتگاه‌های بوم گردی متنوعی در این مناطق دایر شده است که هر کدام از آن‌ها طراحی و سبک کاملاً متفاوتی دارند. زمانی که شما تصمیم می‌گیرد در یک اقامتگاه بوم گردی در جنوب ایران برای چند روز اتاق اجاره کنید، باید بدانید که تجربیات هیجان‌انگیزی در انتظار شما خواهد بود.

کد خبر : ۱۲۰۶۸۶
بازدید : ۳۳۵۵

طی چند سال اخیر، توجه گردشگران ایرانی و خارجی به شهر‌های جنوبی ایران افزایش زیادی پیدا کرده است. در گذشته زمانی که حرف از طبیعت بکر و زیبای ایران می‌شد، اولین جایی که به ذهن افراد می‌رسید شهر‌هایی مثل گیلان، مازندران و… بود.

اما اکنون مردم آشنایی خوبی با طبیعت بی‌نظیر و جاذبه‌های گردشگری جذاب جنوب ایران پیدا کرده‌اند. به همین دلیل است که تعداد مسافران به این شهر‌ها مخصوصاً در فصل‌هایی مثل پاییز و زمستان افزایش زیادی داشته است.

دقیقاً همین جا است که پای بوم گردی به میان می‌آید. سفر به شهر‌هایی مثل قشم، چابهار، بندر هرمز و … اگر به سبک بوم گردی انجام شود، لذتی چندین برابر خواهد داشت. زیرا لذت زندگی به سبک بومی و تماشای طبیعت را با گوشت و پوست خود حس می‌کنید.

اما برای اینکه خاطره خوشی از آن سفر به یادگار بماند، باید انتخاب اقامتگاه خود را با دقت و توجه کافی انجام دهید تا پشیمان نشوید. در سایت جاباما اقامتگاه‌های بوم گردی مختلفی وجود دارد که می‌توانید بعد از بررسی‌های لازم یکی از آن‌ها را اجاره کنید.

در ادامه به ویژگی‌های مهمی که هنگام بررسی یک اقامتگاه در جنوب باید به آن‌ها توجه کنید اشاره خواهیم کرد.

اقامتگاه‌های بوم گردی جنوب ایران

شهر‌های جنوبی ایران معمولاً مناطق بومی و سنتی هستند. طبیعت آن‌ها هنوز بکر و دست نخورده است و از زیبایی حیرت‌انگیزی برخوردار است. طی چند سال اخیر اقامتگاه‌های بوم گردی متنوعی در این مناطق دایر شده است که هر کدام از آن‌ها طراحی و سبک کاملاً متفاوتی دارند. زمانی که شما تصمیم می‌گیرد در یک اقامتگاه بوم گردی در جنوب ایران برای چند روز اتاق اجاره کنید، باید بدانید که تجربیات هیجان‌انگیزی در انتظار شما خواهد بود. اما در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید در چه مکانی اقامت داشته باشید. اما قبل از اجاره اقامتگاه بدانید که این چند ویژگی که در ادامه ذکر شده است جزو مواردی هستند که باید مورد بررسی قرار بگیرند.

ویژگی‌های یک اقامتگاه بوم گردی خوب در جنوب

موقعیت جغرافیایی

اقامتگاه‌های بوم گردی شهر‌های جنوبی ایران معمولاً در دل طبیعت ساخته شده‌اند. طوری که بیشتر از آنکه نزدیک مراکز خرید مرکز شهر باشند به جاذبه‌های طبیعی شهر نزدیک هستند. این موضوع امری نرمال و طبیعی است. زیرا زمانی که یک فرد تصمیم می‌گیرد سفر خود را به سبک بوم گردی پیش ببرد، طبیعتاً بیش از آنکه دنبال خرید و گشت و گذار در پاساژ‌های مختلف باشد دوست دارد در دل طبیعت دست نخورده و جذاب آن شهر وقت بگذراند؛ بنابراین زمانی که قصد دارید در یکی از اقامتگاه‌های بوم گردی جنوب اتاق رزرو کنید، حتماً لوکیشن آن را بررسی کنید. در این صورت متوجه می‌شوید که آیا به اندازه کافی به مناطق مورد نظر شما نزدیک است یا خیر؟

نکته مهم دیگری که در توجه به موقعیت جغرافیایی یک اقامتگاه وجود دارد، نزدیکی آن به فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن یا پایانه مسافربری است. این موضوع بستگی به آن دارد که شما چگونه به شهر مقصد خود سفر می‌کنید. برای مثال فردی که از طریق هواپیما به قشم سفر می‌کند، دوست دارد اقامتگاهی که انتخاب می‌کند تقریباً در فاصله کمی از فرودگاه بین‌المللی قشم قرار داشته باشد.

اهمیت وجود وسیله نقلیه مناسب در اقامتگاه برای حمل و نقل مسافران

تیم راهنما

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در اقامتگاه‌های بوم گردی جنوب ایران حائز اهمیت است، وجود یک تیم راهنما است. اکثر ما از کودکی چندین بار به شهر‌هایی مثل مازندران، اصفهان و … سفر کرده‌ایم. در صورتی که شهر‌هایی مثل چابهار، قشم و … جزو شهر‌هایی هستند که به تازگی بین گردشگران محبوب شده‌اند؛ بنابراین کاملاً طبیعی است که آشنایی زیادی با چگونگی گشت و گذار در شهر و جاذبه‌های گردشگردی طبیعی آن منطقه نداشته باشیم. به همین دلیل است که حضور یک تیم راهنما در اقامتگاه می‌تواند به مسافران کمک کند تا اوقات خوشی را در آن شهر سپری کنند.

وسیله نقلیه مناسب برای مسافران (ماشین‌های آفرود)

شهر‌های جنوب ایران عموماً جزو شهر‌های مرزی هستند؛ بنابراین ممکن است به بسیاری از مسافرانی که وارد آن‌ها می‌شوند دور باشند. به همین دلیل است که اکثر گردشگرانی که به این شهر‌ها سفر می‌کنند معمولاً از هواپیما یا قطار استفاده می‌کنند و پس از حضور در اقامتگاه هیچ وسیله نقلیه شخصی ندارند. از آنجایی که اکثر اقامتگاه‌های بوم گردی جنوب در دل طبیعت و دور از هیاهوی شهر ساخته شده‌اند، پیدا کردن تاکسی و آژانس نیز کار چندان راحتی نخواهد بود؛ بنابراین مسافران برای اینکه بتوانند از جاذبه‌های گردشگری و مناظر طبیعی آن شهر دیدن کنند به یک وسیله نقلیه مناسب نیاز خواهند داشت.

در نهایت می‌توان این گونه نتیجه‌گیری کرد که یکی از ویژگی‌های مهم یک اقامتگاه خوب در شهر‌های جنوبی ایران، داشتن خودرو‌هایی مناسب برای حمل و نقل مسافران در طی سرشان است. پس هنگام اجاره اقامتگاه در جنوب توجه داشته باشید که اقامتگاه انتخابی شما دارای ماشین‌های آفرود برای مسافران باشد. ضمن اینکه این ماشین‌ها معمولاً توسط همان تیم راهنما هدایت می‌شوند.

بهداشت

درست است که پس از انتخاب یک اقامتگاه بوم گردی توقع امکانات رفاهی و خدمات پیشرفته نداریم. اما به هر حال رعایت بهداشت و نظافت جزو اصول مهمی است که در هر نوع سفری واجب است؛ بنابراین زمانی که در حال اجاره یک اقامتگاه بومگری در جنوب هستید، خود را با حرف‌هایی مثل سخت نگیر، سفر بوم گردی این گونه است، کم‌توقع باش و... گول نزنید و رعایت بهداشت را در اقامتگاه مورد نظرتان به خوبی بررسی کنید. ضمن اینکه تمیز بودن و رعایت اصول بهداشتی ساده هیچ ربطی به بوم گردی و نوع محل اقامت شما ندارد.

اهمیت وجود وسیله نقلیه مناسب در اقامتگاه برای حمل و نقل مسافران

ویژگی‌های مهم اقامتگاه‌های بوم گردی شهر‌های جنوبی

اگر نیاز‌های عمومی و واجب انسان‌ها را فاکتور بگیریم، افراد مختلف ممکن است بر اساس هدفشان از سفر خود نیاز‌های متفاوتی داشته باشند. این موضوع زمانی مشکل‌ساز نمی‌شود که قبل از اجاره یک اقامتگاه ویژگی‌های آن را به خوبی بررسی کرده باشید. اما در این میان برخی خصوصیات و ویژگی‌ها هستند که شاید در یک اقامتگاه مازندران چندان مهم به نظر نرسد.

اما هنگام انتخاب اقامتگاه برای جنوب جزو ویژگی‌های مهم محسوب شود. در این مقاله این ویژگی‌ها را مورد بررسی قرار دادیم تا هنگام اجاره اقامتگاه بوم گردی در جنوب ایران به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. در نهایت برای رزرو اتاق کافی است وارد سایت جاباما شوید و اقامتگاه‌های موجود در شهر مورد نظرتان را با یکدیگر مقایسه کنید تا تصمیم‌گیری راحت‌تری هم داشته باشید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید