آیا احتمال وقوع سیل در تهران وجود دارد؟

آیا احتمال وقوع سیل در تهران وجود دارد؟

پیش‌بینی وقوع سیل نیز در این روز‌ها و برای شهر تهران نیز درست نیست و احتمال اینکه چنین حادثه‌ای رخ دهد بسیار کم است. البته من اطلاعی در مورد دیگر شهر‌ها و مناطق در استان تهران ندارم.

کد خبر : ۱۲۰۷۲۶
بازدید : ۴۰۳۷

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره احتمال وقوع سیل در تهران در این‌روز‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

روز گذشته بود که مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور از احتمال وقوع سیل در تهران خبر داد و اعلام کرد که امدادگران در آماده‌باش کامل هستند، خبری که به سرعت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و موجب ترس و نگرانی برخی از شهروندان هم شد. در همین راستا علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران احتمال وقوع سیل در پایتخت را بسیار کم دانسته است.

نصیری درباره اینکه آیا احتمال وقوع سیل در تهران وجود دارد یا خیر گفت: به نظر می‌رسد آنچه که اعلام شده ناظر بر هشدار هواشناسی در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه و برای استان تهران بوده است. در این شرایط باید بگویم که احتمال وقوع سیل در این بازه زمانی در شهر تهران پایین است و صرفا ممکن است که بر اثر بارش‌ها شاهد وقوع آبگرفتگی در برخی از معابر پایتخت باشیم.

وی با بیان اینکه گاهی برخی احتمالات و پیش‌بینی‌های انجام شده برای استان تهران در شهر تهران قابلیت وقوع ندارد، گفت: پیش‌بینی وقوع سیل نیز در این روز‌ها و برای شهر تهران نیز درست نیست و احتمال اینکه چنین حادثه‌ای رخ دهد بسیار کم است. البته من اطلاعی در مورد دیگر شهر‌ها و مناطق در استان تهران ندارم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینک بارش‌ها تا نیمه صبح فردا ادامه خواهد داشت، گفت: برای همین بارش‌ها نیز سازمان هواشناسی هشدار سطح نارنجی صادر کرده است. سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز دستگاه‌های مختلف را به حالت آماده‌باش درآورده تا آمادگی مقابله با بارش برف و باران در در این ایام داشته باشند.

نصیری با تاکید بر اینکه نمی‌توان به طورکلی گفت که تهران در معرض سیل نیست، اظهارکرد: آنچه که من در مورد احتمال کم وقوع سیل در تهران گفتم با توجه به پیش‌بینی انجام شده از سوی هواشناسی برای شهر تهران بود. ممکن است در آینده با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده و میزان بارش‌ها احتمال وقوع سیل در شهرتهران نیز وجود داشته باشد، اما برای امشب احتمال وقوع سیل در پایتخت بسیار کم است.

وی به شهروندان توصیه کرد: در شرایط بارش برف و باران که طی امشب و فردا برای شهر تهران دور از انتظار نیست، لازم است رانندگان توجه بیشتری به مسیر مقابل خود داشته باشند و با دقت کافی رانندگی کنند. همچنین پرهیز از تردد‌های غیرضروری نیز جزو مواردی است که در چنین شرایطی توصیه می‌شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اضافه کرد: البته لازم است که شهروندان همواره برای مقابله با حوادثی مانند زلزله، سیل و ... آمادگی لازم را داشته باشند و در همین راستا نیز سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران طرح آموزش به شهروندان را در دستورکار خود قرار داده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید