اوضاع اولین داوطلب پیوند سر جهان چگونه است؟

اوضاع اولین داوطلب پیوند سر جهان چگونه است؟

قرار است اولین پیوند سر بر روی یک شخص انجام شود و احتمال مرگ نیز بسیار بالا است. با این حال آن شخص می‌گوید که نگران نیست زیرا هدف پیشبرد علم است.

کد خبر : ۱۲۰۹
بازدید : ۳۱۸۲
فرادید | قرار است اولین پیوند سر بر روی یک شخص انجام شود و احتمال مرگ نیز بسیار بالا است. با این حال آن شخص می‌گوید که نگران نیست زیرا هدف پیشبرد علم است.

به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت، والری اسپیریدونوف با پزشکی ایتالیا گفتگو کرد و قرار است که آن پزشک سر والری را برای اولین بار در تاریخ پیوند بزند. این تصمیم در همایش روز جمعه آکادمی آمریکایی جراحی‌های ارتوپدیک و عصب‌شناسی گرفته شد.

سرجیو کاناوِرو جراح و عصب‌شناس ایتالیایی است که می‌خواهد تا سال 2017 سر «والری اسپیریدونوف» روسی را بر روی یک بدن سالم پیوند بزند. این پزشک اطمینان دارد که شانس زنده ماندن والری 90 درصد است. این دو تاکنون تنها از طریق ویدئوکنفرانس با هم دیدار داشته‌اند.

والری اسپیریدونوف 30 ساله است و به بیماری تحلیل عضلانی نخاعی یا «سندروم وردینگ هوفمن» مبتلا است. او در مصاحبه‌ای در روز جمعه گفت که اصلا نگران این پیوند نیست و آن‌ها تنها دارند کار علمی انجام می‌دهند. اسپیریدونوف می‌گوید: «اگر خوب پیش برود من از شر تمام محدودیت‌های کنونی‌ام خلاص می‌شوم و می‌توانم مستقل زندگی کنم تا زندگی بهتری داشته باشم.»

اوضاع اولین داوطلب پیوند سر جهان چگونه است؟
والری اسپیریدونوف

کاناورو در همایش مریلند گفت که در سال اول پس از این پیوند، والِری می‌تواند با بدن جدیدش راه برود و دیگر نیازی نیست مثل الان روی صندلى‌ چرخ‌دار بنشیند. این پزشک ایتالیایی برنامه‌های خود را برای همکاران و پزشک‌های دیگر بازگو کرد و برخی نسبت به این مسئله خوش‌بین نیستند.

سر بیمار قرار است بریده شود و خنک نگه داشته شود، سپس در چند مرحله پیوند صورت خواهد گرفت. بنا به گفته این پزشک پیوند نخاع مشکل‌ترین قسمت این عمل خواهد بود. گفتنی است تا به امروز کسی موفق به این کار نشده است.

این عمل 36 ساعت طول خواهد کشید و یک تیم 100 نفر پزشکی با او همکاری خواهند کرد. پس از عمل نیز اگر والری اسپیریدونوف زنده بماند باید حدود سه تا چهار هفته در یک کمای مصنوعی نگه داشته شود. با این حال، لجستیک مکان عمل می‌تواند خود مشکل‌زا باشد، زیرا کاناورو می‌گوید کسب رضایت اخلاقی از کشورهای غربی برای چنین عملی دشوار است.

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    من که گفتم در صورت عمل
    میمیره
    گردن مانند قلبه
    رگ گردن معروفه

  • reza ارسالی در

    مگه میشه مگه داریم....

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید