آمریکا با تیک‌تک شاخ به شاخ شد!

آمریکا با تیک‌تک شاخ به شاخ شد!

یکی از سناتورهای آمریکایی با ارسال نامه به مدیران عامل اپل و گوگل خواستار حذف فوری شبکه‌ی اجتماعی تیک تاک از اپ استور و گوگل پلی شده است.

کد خبر : ۱۲۱۰۰۷
بازدید : ۶۴۰۸

مایکل بنت، سناتور دموکرات ایالت کلرادو، از اپل و گوگل درخواست کرده است اپلیکیشن تیک تاک را فوراً از فروشگاه‌های آنلاین اپ استور و پلی استور حذف کنند. سناتور بنت درخواست خود را در نامه‌ای مستقیم خطاب به تیم کوک و سوندار پیچای، مدیران عامل اپل و گوگل، مطرح کرده است.

درخواست سناتور بنت از اپل و گوگل جدیدترین تلاش نمایندگان آمریکا برای مقابله با شبکه‌ی اجتماعی محبوبی است که مالکش در کشور چین فعالیت می‌کند. نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات ایالات متحده از اوایل سال جاری میلادی تلاش کرده‌اند محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای علیه تیک تاک اِعمال کنند. آنان همچنین به‌دنبال ممنوعیت کامل تیک تاک در کشور آمریکا هستند.

مخالفان تیک تاک عقیده دارند که این شبکه‌ی اجتماعی محبوب داده‌های کاربران آمریکایی را دردسترس دولت چین قرار می‌دهد. این در حالی است که تیک تاک چنین ادعاهایی را به‌شدت رد می‌کند.

سناتور بنت می‌گوید اثرگذاری گسترده‌ی تیک تاک و جمع‌آوری حجم عظیمی از داده به‌وسیله‌ی این اپلیکیشن، امنیت ملی ایالات متحده را با خطر مواجه می‌کند؛ چون شرکت مادرش تعهدهایی به قوانین چین دارد. بنت که عضو کمیته‌ی اطلاعات سنا است، نخستین قانون‌گذار آمریکایی محسوب می‌شود که برای حذف تیک تاک از فروشگاه‌های اپ استور و پلی استور مستقیماً به تیم کوک و سوندار پیچای نامه می‌زند.

تیک تاک از سه سال پیش وارد مذاکره با دولت ایالات متحده و خصوصاً کمیته‌ی سرمایه‌گذاری خارجی در آمریکا شده است تا به نگرانی قانون‌گذاران این کشور پایان دهد. مدیرعامل تیک تاک سال گذشته در مصاحبه‌ای از «پروژه‌ی تگزاس» پرده برداشت. تیک تاک در قالب این پروژه قصد دارد تمامی داده‌های ویرجینیا و سنگاپور را به سرورهای شرکت اوراکل در آمریکا منتقل کند. وظیفه‌ی نظارت بر این داده‌ها برعهده‌ی زیرشاخه‌ی جدیدی به نام «شرکت امنیت داده‌های آمریکایی تیک تاک» خواهد بود.

با وجود انجام مذاکرات، احتمال ممنوعیت تیک تاک در آمریکا به‌مرورزمان افزایش یافته است؛ چون برخی از گزارش‌ها ادعا می‌کنند کارکنان شرکت بایت‌دنس (مالک تیک تاک) در سال‌های اخیر به داده‌های کاربران آمریکایی دسترسی پیدا کرده‌اند.
اواخر سال گذشته‌ی میلادی، فوربز در گزارشی گفت کارمندان بایت‌دنس داده‌های کاربران آمریکایی را مشاهده کرده‌اند. بایت‌دنس با تأیید این گزارش گفت هر چهار کارمند خاطی را اخراج کرده است که دو نفر از آن‌ها در چین ساکن بودند. تیک تاک و کمیته‌ی سرمایه‌گذاری خارجی در آمریکا هنوز به توافق دست پیدا نکرده‌اند. ورج می‌گوید مذاکرات متوقف شده است و احتمالاً به‌ این‌ زودی‌ها هیچ‌گونه توافقی را شاهد نخواهیم بود.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید