تور گردشگری سه روزه در تهران

تور گردشگری سه روزه در تهران

با ما همراه باشید تا با یک تور گردشگری سه‌روزه در تهران بیشتر آشنا شویم.

کد خبر : ۱۲۱۷۹۰
بازدید : ۳۷۵۴

یک تور گردشگری سه روزه در تهران می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد! تور‌های مسافرتی به خودی خود تفریحات و برنامه‌های زیادی را تدارک می‌بینند. حال اگر این برنامه‌ها در تهران باشد، سه روز به یاد ماندنی برای شما رقم می‌زنند. از باغ وحش تهران گرفته تا برج میلاد و پل طبیعت، هر کدام چیز‌های خاصی برای ارائه دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا با یک تور گردشگری سه‌روزه در تهران بیشتر آشنا شویم.

تماشای باغ فردوس و موزه سینما

تور گردشگری سه روزه در تهران

در روز اول یکی از اولین جا‌هایی که هر تور گردشگری در تهران شما را به تماشای آن می‌برد باغ فردوس است. باغ فردوس یکی از باغ‌های زیبای پایتخت است که به دوران قاجار تعلق دارد. این باغ در نزدیکی تجریش است و فقط یک ایستگاه با بازار تجریش فاصله دارد. بخشی از باغ فردوس به موزه سینما اختصاص دارد.

این باغ با سالن‌های سینما، کافه‌های باکیفیت و محیطی بی‌نظیر یکی از پاتوق‌های جوانان و هنرمندان است.تور گردشگری تمام بخش‌های باغ را به شما نشان خواهد داد. از محوطه جلو در گرفته تا حوض نقره داخل باغ که کتاب‌های قدیمی پرطرفداری می‌فروشد. همچنین می‌توانید در رستوران سنتی ضلع شرقی غذا صرف کنید و در نهایت با یک فنجان قهوه گردش خود را تمام کنید. کافی است با رزرو آنلاین بلیط هواپیما راهی تهران شوید و از گشت و گذار در این باغ قدیمی و زیبا لذت ببرید.

تهران را از پل طبیعت نگاه کنید

شروع روز دوم با بازدید از پل طبیعت گزینه پیشنهادی ماست. در سال‌های اخیر علاوه بر برج میلاد و برج آزادی، پل طبیعت هم به یکی از نماد‌ها و جا‌های دیدنی تهران تبدیل شده است. این پل چشم‌اندازی زیبا و کم‌مانند از پایتخت را مقابل چشمانتان قرار می‌دهد. فضا و امکاناتی مثل کافه‌ها و رستوران‌ها در این پل قرار دارند و شما می‌توانید ساعات زیادی را روی پل باشید و خوش بگذرانید.

پل طبیعت سه طبقه دارد و یک پل پیاده‌رو است. این پل دو پارک اصلی تهران، یعنی پارک آب و آتش و پارک طالقانی را به هم وصل می‌کند. شاید جالب باشد بدانید سازه خاص این پل جوایز بین‌المللی زیادی کسب کرده است. پل طبیعت به عنوان بزرگ‌ترین پل غیرخودرویی خاورمیانه هم شناخته می‌شود. وقتی روی این پل و پشت به کوه‌ها بایستید، شاه‌راه‌های اصلی تهران یعنی اتوبان مدرس، همت و حقانی زیر پایتان خواهد بود که حس عجیبی دارد. دامنه جنوبی رشته کوه البرز و کوه دماوند هم از این پل قابل مشاهده است.

تور گردشگری سه روزه در تهران

پل طبیعت، فکر غذا را هم کرده است! فودکورت پل طبیعت در ضلع شرقی پل واقع شده و شامل چندین رستوران ایرانی و فست فود است که برای حدود ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد. داخل پارک آب و آتش نیز یک فودکورت دریایی برای ذائقه‌های خاص قرار دارد. مساحت طبقه فودکورت حدودا ۱۴۵۰ متر مربع است و دیوار‌های آن شیشه‌ای هستند.

گشت و گذار در کوچه مروی

در روز اول و بعد از تماشای باغ فردوس، گشت و گذار در کوچه مروی می‌تواند بسیار تضاد جالبی داشته باشد. کوچه مروی از جمله قدیمی‌ترین مراکز خرید و جا‌های دیدنی در تهران است. در گذشته مهاجران عرب در این کوچه به تجارت مشغول بودند. امروزه تعداد آن‌ها بسیار کم‌تر از قبل است. قسمتی از کوچه مروی مسقف است و حجره‌هایی را در خود جا داده است. اطراف آن هم کوچه‌های پیچ‌درپیچ زیادی وجود دارند که در این میان، خانه‌های قدیمی به انبار کالا تبدیل شده‌اند.

اگر با تور‌های تهرانگردی همراه شده و به کوچه مروی رفته‌اید، ناهار در فلافلی مروی اجتناب‌ناپذیر است. این فلافلی یکی از فلافلی‌های معروف ایران است. بعد از چشیدن فلافل با سس انبه معروف و بی‌نظیر مروی، می‌توانید از عمارت شمس‌العماره و ساختمان‌های قدیمی و جاذبه‌های گردشگری مثل سرای روشن و بازار تهران در نزدیکی این کوچه دیدن کنید.

تورلیدر در هر بخش توضیحاتی در مورد تاریخچه ساختمان‌ها می‌دهد که می‌تواند بسیار جذاب باشد. کوچه مروی امروزه به یک منطقه ماشین ممنوع تبدیل شده. مغازه‌های آن نماسازی و کف کوچه آن سنگ‌فرش شده‌اند. هر روز تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی برای تماشای این کوچه و جاذبه‌های اطراف آن و همچنین خرید با تور‌ها همراه می‌شوند.

تنفس هوای پاک در پارک جمشیدیه

روز دوم را می‌توانید در پارک جمشیدیه به پایان برسانید. به محض این که وارد پارک جمشیدیه می‌شوید، انگار از پایتخت خارج شده‌اید و هوای خنک و پاکیزه را احساس می‌کنید. در پارک جمشیدیه واقع در شمال تهران خبری از دود نیست. کوه، رودخانه و آبشار در فضایی جنگلی در این پارک قرار گرفته‌اند که مجموعه زیبایی را به وجود آورده‌اند.

کوهنوردان زیادی از این مسیر برای صعود به کلکچال استفاده می‌کنند. این پارک در نزدیکی کاخ نیاوران و پیتزا چمن قرار دارد. در مورد پیتزا چمن در ادامه توضیح خواهیم داد. بسیاری از جوانان، از چمن پیتزا گرفته و در این پارک دور هم جمع شده و صرف می‌کنند. این کار را به شما و همراهانتان در تور نیز پیشنهاد می‌کنیم.

قایق سواری در دریاچه مجاور بام لند

روز سوم که خستگی راه را به در کرده‌اید می‌توانید از جا‌های بیشتری دیدن کنید. پیشنهاد ما شروع از بام لند است. بام لند یک مجموعه است که در نزدیکی دریاچه چیتگر ساخته شده. زمان زیادی از تاسیس بام لند نگذشته است، اما گردش در آن طرفداران زیادی دارد. بعضی از لوکس‌ترین و بهترین فروشگاه‌های مد و لباس، لوازم‌خانگی، جواهرات و ... در بام لند قرار دارند.

شما می‌توانید بخشی از خرید سوغاتی یا خرید عادی خود را در بام لند انجام دهید. تور، زمانی را برای خرید به شما اختصاص می‌دهد و هر کس می‌تواند به علایق خود برسد. فروشگاه‌های بام لند در دو طبقه زیر همکف و خود همکف واقع شده‌اند ک در بام لند وجود دارد که می‌توانید خودتان را با آن‌ها سرگرم کنید. بازی‌های همگانی و مهیج، بازی‌های دیجیتالی و واقعیت مجازی همه و همه از امکانات بام لند هستند تا شما اوقات خوشی را در کنار همراهان خود بگذرانید.

در کنار این تفریحات، اجرای زنده موسیقی و تئاتر خیابانی، جشن‌ها، تئاتر کودکان و برنامه‌های شبانه نیز وجود دارند. همچنین بیش از ۳۰ رستوران و کافه در این مجموعه فعالیت دارند که می‌توانید ناهار روز سوم را در آن‌ها صرف کنید. برای تهیه بلیط هواپیما تهران می‌توانید به سفرمارکت مراجعه کرده و از این مجموعه دیدن کنید.

کاخ نیاوران و پیتزای معروف چمن

کاخ نیاوران و صرف پیتزا‌های معروف چمن می‌تواند برای پایان روزم سوم ایده‌آل باشد. کاخ نیاوران در مجموعه تاریخی-فرهنگی نیاوران بخش‌های مختلفی دارد. در این مجموعه اطلاعات تاریخی ارزشمندی از دوره‌های تاریخی پهلوی و قاجار موجود است. باغ نیاوران در اطراف کاخ نیاوران طبیعتی سرسبز دارد.

کاخ نیاوران معماری ساده دارد، ولی در عین حال بسیار مدرن است. از گچبری‌های زیبا گرفته تا آینه‌کاری و کاشی‌کاری‌های برجسته در این کاخ وجود دارند. تابلو‌های نفیس اثر نقاشان معروف داخلی و خارجی نیز در کاخ نیاوران به چشم می‌خورند.

در اطراف کاخ نیاوران، یکی از پیتزافروشی‌های معروف تهران یعنی پیتزا چمن واقع شده است. این رستوران دو طبقه دارد که طبقه بالای آن بیرون بر است. طبقه پایین آن چند سال است که افتتاح شده. طعم پیتزا‌های این رستوران بسیار قدیمی و نوستالژیست. ساندویچ‌های این رستوران هم کم معروف نیست و با فویل آلومینیومی در تنور پخته می‌شود که بسیار خوشمزه است. اگر از کاخ نیاوران دیدن کردید، می‌توانید شام شب سوم تهران‌گردی را از پیتزا چمن گرفته و خاطره این تور مسافرتی را برای همیشه در ذهن ثبت کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید