بعد از جدایی چگونه از پول خود مراقبت کنیم؟

کد خبر : ۱۲۲۴۱
بازدید : ۱۵۳۷

مشکلات مالی، همگی منجر به استرس وحشتناکی می شوند و وقتی که معضل بزرگی به نام طلاق نیز به این مشکلات اضافه می‌شود، این معجون از نظر شخصی و احساسی، ویران کننده‌ می‌شود.

به‌گزارش پایگاه اینترنتی چیت‌شیت، یکی از گام‌های مهمی که در هنگام طلاق باید برداشت این است که حواستان به سلامت مالی‌تان باشد تا بتوانید آینده با ثبات مالی داشته باشید و روی پای خودتان بایستید. ناتوانی در سامان‌دهی شرایط مالی پس از طلاق می‌تواند شما را در دنیایی از مشکلات غرق کند. در ادامه، به چهار توصیه مهم اشاره می‌کنیم که می‌تواند روند دشوار و خردکننده جدایی و دوران تنهایی را، به خصوص از جنبه مالی برای شما آسان‌تر کند.

تمام گذرواژه‌های خود را عوض کنید
اگر شما و همسر سابقتان در همه چیز حتی گذرواژه‌های امنیتی باهم شریک بوده‌اید، مطمئنا باید نام کاربری و گذرواژه تمام این حساب‌های کاربری نظیر حساب بانکی یا شبکه‌های اجتماعی خود را تغییر دهید. تغییر گذرواژه حساب‌های مالی از همه اینها مهم‌تر است. همچنین تعویض رمز کارت‌های اعتباری را نیز فراموش نکنید چراکه همسر سابقتان ممکن است با داشتن این اطلاعات از آنها سوء استفاده کند. با اینکه بارها توصیه شده که این رمزها شخصی هستند، اما بازهم مشاهده شده که زوجین این اطلاعات را در اختیار هم می‌گذارند. بنابراین، سعی کنید هرچه سریع تر نسبت به تعویض این اطلاعات اقدام کنید.

حساب‌های مشترک را ببندید
بستن حساب‌های مالی مشترک نظیر حساب‌های اعتباری و حساب‌های بانکی مشترک را فراموش نکنید. اگر شما نماینده قانونی همسرتان در استفاده از حساب بانکی یا کارت اعتباری او بوده‌اید، با شعبه صادرکننده تماس گرفته و درخواست کنید تا نام شما را از این حساب حذف کنند. همچنین اگر با همسر سابقتان حساب مشترک بانکی دارید، به بستن این حساب اقدام کنید چرا که در غیر این صورت باید منتظر بروز اتفاقات غیرمنتظره باشید.

بودجه خود را اصلاح کنید
بعد از طلاق، باید دیگر تنها متکی به درآمد خودتان باشید و تصویر مالی شما قطعا با قبل تفاوت خواهد داشت. از آنجا که درآمد خانوار شما تقریبا نصف شده، دیگر پول اندکی برای خرج کردن دارید بنابراین تعدیل و اصلاح بودجه بندی اهمیت بسیاری می‌یابد. شاید بهتر باشد در چنین مواردی با یک مشاور امور مالی مشورت کنید تا شما را در اداره شرایط جدید یاری کند.

مخارج خود را کنترل کنید
پس از طلاق، شاید لازم باشد از برخی هزینه های خود فاصله بگیرید چرا که ادامه روند قبلی در هزینه کردن، ممکن است شما را وارد بدهی بیشتر و درنتیجه عمیق‌تر شدن استرس شود. برای همین است که ایجاد یک بودجه بندی و متعهد ماندن به آن اهمیت بیشتری می‌یابد.

طلاق در واقع یک فراز و نشیب عجیب است که افراد را وادار به اتخاذ تصمیمات وحشتناک مالی می‌کند؛ زیرا آنها یک لحظه احساس شعف می‌کنند و اندکی بعد احساس یاس و نومیدی بر آنها چیره می‌شود بنابراین تعجبی ندارد که نتوانند به راحتی و شفافیت درباره مسایل و مشکلات مالی خود نظیر اینکه چگونه دارایی‌هایشان از هم جدا شده، دیون مالیاتی برعهده کیست و اینکه از الان تا 10 سال آینده هزینه‌های زندگی‌شان چقدر است، فکر کنند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید