پنج نکته طلایی برای پخت کوکو بادمجان

پنج نکته طلایی برای پخت کوکو بادمجان

کوکوی بادمجان یکی از کوکوهای خوشمزه و گیاهی است که بادمجان مواد اصلی تشکیل دهنده آن است.

کد خبر : ۱۲۳۵۰۳
بازدید : ۳۳۹۲

فرادید | کوکو یکی از غذا‌های خوشمزه و محبوب ایرانی‌هاست که در برنامه غذایی ما جایگاه ویژه‌ای دارد. تهیه کوکو معمولاً آسان است و زمان کمی برای طبخ نیاز دارد؛ همچنین مواد تشکیل دهنده آن ساده و در دسترس است. کوکو‌ها انواع متفاوتی دارند و بسیار متنوع هستند. برای مثال می‌توان به کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی، کوکو مرغ، کوکو لوبیا سبز، کوکوی سبزیجات، کوکوی کدو سبز و... اشاره کرد که نشان دهنده تنوع این غذاست.

به گزارش فرادید، کوکوی بادمجان یکی از انواع کوکو‌های سبزیجات است که به دلیل داشتن بادمجان در ترکیباتش ارزش غذایی بالایی دارد؛ همچنین یک شام سبک و مقوی است. کوکو بادمجان برای گیاه خواران نیز یک غذای کامل و مغذی محسوب می‌شود.

در ادامه این مطلب طرز تهیه کوکو کدو بادمجان همراه با ارائه نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه کوکو بادمجان

بادمجان: ۱ کیلوگرم
پیاز: ۱ عدد
سیر: ۲ حبه
آرد ذرت: ۱ قاشق غذاخوری
روغن: به میزان لازم
تخم مرغ: ۳ عدد
نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو بادمجان

پنج نکته طلایی برای پخت کوکو بادمجان

مرحله اول: برای شروع کار ابتدا بادمجان را رنده کنید. بعد از اینکه رنده کردید، کمی مواد را فشار بدهید تا آب اضافی آن خارج شود؛ سپس آب جمع شده داخل ظرف را بیرون بریزید.

مرحله دوم: در مرحله بعد پیاز و سیر را رنده و به بادمجان اضافه کنید؛ سپس تخم مرغ، آرد ذرت، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تخم مرغ با همه مواد مخلوط شود.

مرحله سوم: یک ماهی تابه نچسب را روی اجاق گاز بگذراید و کمی روغن داخل آن بریزید. اجازه بدهید روغن کاملا داغ شود، سپس یک قاشق غذاخوری از مایه کوکو بردارید و به صورت قاشقی داخل روغن بریزید. اجازه بدهید یک سمت کوکو سرخ شود؛ سپس کوکو را برگردانید تا سمت دیگرش هم سرخ شود. بعد از اینکه کوکو سرخ شد، آن را روی دستمال جذب روغن بگذارید تا چربی اضاف کوکو گرفته شود؛ سپس سرو کنید، نوش جان.

پنج نکته مهم برای پخت کوکو بادمجان

۱ـ بهتر است برای خوشمزه‌تر شدن کوکو بادمجان از بادمجان دلمه‌ای استفاده کنید.

۲ـ بعد از اینکه بادمجان را رنده کردید، کمی نمک به آن اضافه کنید و روی ظرف را بپوشانید و ظرف را به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید؛ سپس حتما آب بادمجان را بگیرید.

۳ـ برای خوشمزه‌تر شدن کوکو بادمجان می‌توانید یک قاشق غذاخوری رب انار و مقداری گردوی آسیاب شده به مایه کوکو اضافه کنید.

۴ـ برای اینکه کوکو بادمجان وا نرود و ترد شود، حتما پیاز را بعد از رنده کردن فشرده کنید و نود درصد آب پیاز را بگیرید.

۵ـ به جای آرد ذرت می‌توانید از آرد گندم هم استفاده کنید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید