پیروزی ترامپ در انتخابات ایالتی نوادا

کد خبر : ۱۲۳۵۵
بازدید : ۹۰۰

دونالد ترامپ، میلیاردر جنجالی، که برای نامزدی از حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاش می‌کند ، موفق شده است تا در انتخابات ایالتی در نوادا پیروز شود.

وی پیشتر در انتخابات ایالتی در نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی نیز پیشتاز شده بود.

سناتور مارکو روبیو، که او هم امیداور است تا بتواند نامزدی حزب جمهوری‌خواه را برای انتخابات نهایی ریاست جمهوری کسب کند، در مقام دوم ایستاد.

نوادا از ایالتهایی است که دارای جمعیتی لاتین‌تبار است و از اهمیت زیادی در رقابتهای اولیه انتخاباتی برخوردار است.

این ایالت همچنین از ایالتهایی است که رای آن با توجه به تجربیات گذشته تغییر می‌کند و این موضوع بنابراین اهمیت انتخاباتی این ایالت را دو چندان می‌کند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین که برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا با هم حزبی‌اش برنی سندرز، سناتور کنگره این کشور رقابت می‌کند، روز شنبه (۲۰ فوریه) با اختلافی اندک در نوادا پیروز شد.

این پیروزی راه ترامپ را هر چه بیشتر برای کسب نامزدی نهایی حزب جمهوری‎خواه هموار می‌کند. او که تنها در یک هفته گذشته با انتقادهای تندی از سوی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان مواجه شده بود، در یک سال گذشته تقریبا همیشه درصدر توجه طرفداران حزب جمهوری‌خواه بوده است.

نامزدهای هر دو حزب همزمان خود را آماده "سه‌شنبه بزرگ" (اول مارس) می‌کنند. روزی که طی آن دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در چند ایالت پای صندوق انتخابات مقدماتی حزب خود خواهند رفت.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید