احتمال رویارویی بوش‌ها با کلینتون‌ها

احتمال رویارویی بوش‌ها با کلینتون‌ها
کد خبر : ۱۲۴۲
بازدید : ۱۲۴۲
جب بوش کاندیدای انتخابات آمریکا شد
فرادید | جب بوش فرماندار سابق ایالت فلوریدا رسما وارد کارزار مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده و قول داده است با "جان و دل مبارزه کند" و در این مسیر "هیچ کس و هیچ چیز را بدیهی فرض نکند."

بوش که پدر و برادرش هر دو رئیس جمهور بوده اند در شهر محل زندگی اش، میامی فلوریدا، سخنرانی می کرد.

نظرسنجی ها نشان می دهد که جب بوش هنوز فاصله زیادی تا پیشتاز شدن در میان نامزدهای متعدد حزب جمهوری خواه دارد.

در ویدئویی که پیش از سخنرانی دوشنبه منتشر او قول داد که محافظ آسیب پذیرترین افراد جامعه خواهد بود و موانع رشد اجتماعی را برخواهد چید.

او در این ویدئو گفت:‌ "من کشوری بزرگ می بینم که در آستانه بزرگترین قرنش قرار دارد و من آماده رهبری آن هستم."

هرچند او رسما در روز دوشنبه اعلام نامزدی کرد اما از ماه ها پیش با جمع آوری ۱۰۰ میلیون دلار بودجه کارزار انتخاباتی معلوم بود که به این سو می رود.

بوش هفته پیش در جریان یک تور اروپایی گفت که در باورهای محوری اش متزلزل نخواهد شد حتی اگر این باورها در حزب او محبوبیت نداشته باشد.

او گفت:‌ "ماهیتم را عوض نخواهم کرد. برای کسانی که ممکن است با من اختلاف نظر داشته باشند احترام قائلم، اما نظراتم را تغییر نخواهم داد فقط به این دلیل که امروز دیگران نظر متفاوتی دارند."

او در یک ویدئوی جداگانه در حمایت از حقوق زنان، اقلیت های قومی و معلولان سخن می گوید.

او گفت:‌ "اعتقاد ذاتی من با این فرض شروع می شود که آسیب پذیرترین افراد جامعه ما باید در خط مقدم باشند و نه آخر" و اضافه کرد که "آنچه به آن نیاز داریم رهبری تازه ای است که اصول محافظه کاری را طوری اعمال می کند که مردم بتوانند رشد کنند."

او همزمان ویدئویی به زبان اسپانیایی منتشر کرد تا تماس های قوی خود با جامعه لاتین تبارهای آمریکا را نشان دهد. همسرش که کلمبیا نام دارد مکزیکی است و خود او خوب اسپانیایی صحبت می کند.

در هفته های اخیر جب بوش در مورد جنگ عراق - که برادر بزرگش جورج بوش به آن دست زد - در موضع تدافعی بوده است و در رفع ابهام از آن گام های لغزانی برداشته است.

او یازدهمین نفر در حزب جمهوری خواه است که رسما نامزد انتخابات مقدماتی در حزب می شود.

اسکات واکر فرماندار ویسکانسین و سناتور مارکو روبیو از فلوریدا فعلا بزرگترین رقبای او هستند.

در داخل حزب دموکرات فعلا هیلاری کلینتون پیشتاز است.

به این ترتیب امکان رویارویی بوش و کلینتون در مرحله نهایی وجود دارد که یادآور رقابت بیل کلینتون با جورج بوش پدر در سال ۱۹۹۲ خواهد بود.

اگر از جمهوری‌خواهان جب بوش و از دموکرات‌ها هیلاری کلینتون به رقابت راه پیدا کنند، آن‌وقت بیش از ۳۵ سال است که یا نام بوش یا نام کلینتون در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا بوده است:

اولین آن در رقابت‌های انتخابات ۱۹۸۰ که جورج بوش پدر در کارزار تبلیغاتی رونالد ریگان به عنوان معاون اول او فعال بود، و آخرین آن هم هیلاری کلینتون در رقابت‌های انتخابات ۲۰۰۸ که البته نهایتا میدان را در رقابت درون‌حزبی به باراک اوباما وا گذاشت.

او دسامبر سال پیش در صفحه فیس‌بوک خود خبر داد که به فکر شرکت در انتخابات است. به این ترتیب اولین کسی از حزب جمهوری‌خواه بود که علنا در این باره حرف زد.

جب بوش به جناح میانی جمهوری‌خواهان نزدیک است و دیدگاه‌هایش درباره برخی مسائل مانند نحوه برخورد با مهاجران، انتقاد جناح تندرو جمهوری‌خواهان را برانگیخته بوده است.

او در عین حال درباره مسائلی مانند سیاست خارجی و سیاست مالیاتی، شبیه برادرش، به جناح محافظه‌کار نزدیک است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید