تصاویر/ پژو 2008 چه نسخه‌هایی دارد؟

تصاویر/ پژو 2008 چه نسخه‌هایی دارد؟

پژو 2008 یکی از سه خودروی منتخب برای ورود به بازار ایران است که نسخه‌ی ۲۰۱۷ آن که فیس لیفت شده است، هفته‌ی آینده به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی خواهد شد. اما به واقع پژو ۲۰۰۸ چه مدل‌هایی دارد و قیمت این خودرو در بازار چند است.

کد خبر : ۱۲۴۵۳
بازدید : ۹۰۴۳
پژو 2008 چه نسخه‌هایی دارد؟ جدیدترین اطلاعات از مدل 2017 و قیمت این خودرو در ایران

پژو ۲۰۰۸ یکی از خودروهای شاسی بلند شرکت پژو است. این خودرو قرار است تا نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ یعنی تابستان ۹۷ به بازار ایران ارائه شود. این خودرو به همراه پژو ۲۰۸ و پژو ۳۰۱ در کارخانه‌ی مشترک ایران خودرو و پژو تولید شود.

ماشین‌های شاسی‌ بلند در بازار ایران تعدادشان کم نیست و طرفداران بی‌شماری دارند. رقابت برای پژو ۲۰۰۸ در ایران بسیار سخت است و باید برای به دست گرفتن بازار با خودروهای شاسی‌ بلند چینی، کره‌ای و ژاپنی رو در رو بجنگد. قیمت و مشخصات فنی دو عاملی هستند که سبب می‌شوند خودروها در بازار ایران جولان دهند.

برای بررسی این موضوع باید مشخصات فنی نسخه‌های پژو ۲۰۰۸ را بدانیم. مطمئناً هر خریداری قبل از اقدام برای خرید خودرو، بر اساس مشخصات فنی و قیمت اقدام می‌کند. در این مطلب نسخه‌های مختلف این خودرو را با هم مقایسه می‌کنیم.


پژو ۲۰۰۸ برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد و مدل‌های موجود بر بازار با تنوع نسخه‌های ارائه شده در ۲۰۱۳ به بازار عرضه می‌شوند. البته چند روز پیش نمای تغییر یافته‌ی ۲۰۱۷ این خودرو رونمایی شد که اطلاعات دقیقی از آن در دست نیست. در این مطلب به مشخصات فنی نسخه‌های موجود در دو مدل ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ را با هم مرور می‌کنیم.

نسخه‌های پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۳

جدول مشخصات نسخه‌های پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۳

مشخصات ۱.۲ دنده دستی ۱.۲ Blue Lion دنده دستی ۱.۶ دنده دستی
حجم موتور (سی‌سی) ۱۲۰۰ ۱۲۰۰ ۱۶۰۰
تعداد سیلندر ۴ ۴ ۴
تعداد سوپاپ ۱۶ ۱۶ ۱۶
جعبه دنده دستی ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی ۵ سرعته
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۶۹ ۱۷۱ ۱۹۶
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت‌ (ثانیه) ۱۳.۲ ۱۵.۹ ۹.۵
وزن (کیلوگرم) ۱۰۴۵ ۱۰۵۵ ۱۰۸۰
میزان CO2 (گرم بر کیلومتر) ۱۱۵ ۹۹ ۱۳۵
مصرف سوخت در شهر (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ۶ ۵.۶ ۷.۷
مصرف سوخت در جاده یا اتوبان (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ۴.۳ ۴.۳ ۴.۸
مصرف سوخت در سیکل ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ۴.۹ ۴.۸ ۵.۹


پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۳ سه نسخه بنزینی دارد. که دو نسخه از آن پیشرانه‌ای با حجم ۱۲۰۰ سی‌سی داشته و یک نسخه دیگر پیشرانه با حجم ۱۶۰۰ دارد.

امروزه در اروپا به خاطر استفاده از راه حل‌های جدید همچون توربو شارژ و برای کاهش مصرف سوخت خودروها، اتومبیل‌های تولیدی حجم موتور کمی دارند و در برخی از مواقع این میزان از ۵۰۰ سی‌سی آغاز می‌شود. به همین دلیل است که محصولات جدید پژو کمتر از حجم ۱۶۰۰ سی‌سی استفاده می‌کنند و دیگر اثری از حجم ۱۸۰۰ و ۲۰۰۰ سی‌سی نیست.

طول تمامی انواع ۲۰۰۸ برابر با ۴۱۵۸، عرضشان ۱۷۴۰ و ارتفاعشان ۱۵۵۷ میلی‌متر است.

پژو ۲۰۰۸ پیشرانه‌ ۱.۲ و جعبه‌دنده دستی

این نسخه از پژو ۲۰۰۸ دارای موتور سه سیلندر ۱۲۰۰ سی‌سی است که ۱۲ سوپاپ دارد. توان خروجی موتور این نسخه از شاسی بلند پژو ۸۲ اسب بخار است. جعبه‌دنده‌ی این نسخه دستی ۵ سرعته است. نهایت سرعت این محصول ۱۶۹ کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در مدت زمان ۱۳.۲ ثانیه می پیماید. مصرف سوخت این نسخه از پژو ۲۰۰۸ در شهر ۶، در جاده و اتوبان ۴.۳ و در سیکل ترکیبی ۴.۹ لیتر بر هر ۱۰۰ کیلومتر است. وزن این نسخه ۱۰۴۵ کیلوگرم بوده و میزان دی‌ اکسید کربن تولیدی در آن ۱۱۵ گرم بر کیلومتر است.


پژو ۲۰۰۸ پیشرانه ۱.۲ Blue Lion و جعبه‌دنده دستی

این نسخه نسبت به نسخه‌ی قبلی آلایندگی کمتری دارد و تنها ۹۹ گرم بر کیلومتر دی اکسید کربن تولید می‌کند. حجم موتور، تعداد سیلندر، تعداد سوپاپ، توان خروجی و جعبه‌دنده‌ی این نسخه با نسخه‌ی قبلی یکسان است. نسخه Blue Lion از موتور ۱۲۰۰ سی‌سی دارای ۳ سیلندر و ۱۲ سوپاپ بهره می‌برد. توان خروجی این خودرو ۸۲ اسب بخار است و جعبه‌دنده‌ی دستی ۵ سرعته دارد. وزن این خودرو ۱۰۵۵ کیلوگرم است. مصرف سوخت این نسخه از ۲۰۰۸ در شهر ۵.۶، در اتوبان یا جاده ۴.۳ و در سیکل ترکیبی ۴.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. نهایت سرعت پژو ۲۰۰۸ Blue Lion برابر با ۱۷۱ کیومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا ۱۰۰ برابر با ۱۵.۹ ثانیه دارد.

این نسخه از پژو ۲۰۰۸ مجهز به پیشرانه‌ای با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی است. این پیشرانه‌ ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد. توان خروجی این محصول ۱۲۰ اسب بخار است. میزان آلایندگی این خودرو بالاتر از دیگر نسخه‌ها است و ۱۳۵ گرم بر کیلومتر دی اکسید کربن تولید می‌کند. جعبه‌دنده‌ی این نسخه دستی ۵ سرعته است و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برابر با ۹.۵ ثانیه دارد. هم‌چنین حداکثر سرعت این خودرو ۱۹۶ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت این خودرو در شهر ۷.۷، در اتوبان و جاده ۴.۸ و در سیکل ترکیبی ۵.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. وزن این نسخه از پژو ۲۰۸ برابر با ۱۰۸۰ کیلوگرم است.




نسخه‌های پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷


هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی نسخه‌های بنزینی مدل‌های ۲۰۱۷ پژو ۲۰۰۸ در دسترس نیست. بر اساس مشخصات منتشر شده این محصول، پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ تنها با پیشرانه‌ی ۱۲۰۰ سی‌سی برای نسخه‌های بنزینی ارائه می‌شود. نسخه‌ی معمولی ۱۲۰۰ سی‌سی این خودرو با توان خروجی ۸۲ اسب بخار جعبه‌دنده‌ی دستی ۵ سرعته و مصرف سوخت ۴.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارائه خواهد شد. اما نسخه‌ی ۱۲۰۰ سی‌سی توربو شارژ با توان خروجی ۱۱۰ تا ۱۳۰ اسب بخار و جعبه‌دنده‌ی دستی ۵ سرعته و اتوماتیک ۶ سرعته ارائه می‌شود.

پژو ۲۰۰۸ امارات با قیمت ۶۹۰۰۰ درهم برابر با ۶۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که بنا به اظهار نظر هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، پژو ۲۰۰۸ در ایران با قیمت احتمالی ۷۷ میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید