شش پیشنهاد برای خرید گوشی کمتر از ۸ میلیون

شش پیشنهاد برای خرید گوشی کمتر از ۸ میلیون

گلکسی A ۱۳ با ارتفاع ۱۶۵ میلیمتر، عرض ۷۶ میلیمتر و ضخامت حدود ۹ میلیمتر که به ۱۹۵ گرم وزن ختم می‌شود را باید در ذهنتان به‌عنوان موبایلی بزرگ و سنگین تصور کنید، اما تمام تلاش‌ها برای بدنام‌کردن گلکسی A ۱۳ دست‌کم تا الان به نتیجه نرسیده است.

کد خبر : ۱۲۴۶۳۲
بازدید : ۵۰۴

خرید گوشی زیر هشت میلیون تومان، برای کسانی که دنبال موبایل سازگار با نسل پنج هستند فقط یک مسیر دارد. شما باید دنبال شیائومی نوت ۱۱ مدل E بروید. این کار برایتان حدود شش میلیون تومان خرج برمی‌دارد

شیائومی A ۱ پلاس احتمالا اولین انتخاب برای کسانی است که می‌خواهند با بودجه زیر پنج میلیون تومان صاحب گوشی موبایل شوند. شیائومی A ۱ پلاس یک تلفن هوشمند ۱۹۲ گرمی است که ۱۶۵ میلیمتر ارتفاع، ۷۷ میلیمتر عرض و ۹ میلیمتر ضخامت دارد. بخشی از این قد و بالای رعنا خرج جا دادن نمایشگر ۶.۵ اینچی صرف شده. صفحه‌نمایش گوشی A ۱ پلاس از نوع IPS است که می‌تواند تصاویر را با کیفیت ۷۲۰ پیکسل نمایش دهد. تکنولوژی مورد استفاده در ساخت نمایشگر، دقت تصویر و تراکم پیکسلی ۲۶۹ ppi، دقیقا همان چیز‌هایی هستند که از یک گوشی ارزانقیمت انتظار داریم.

شیائومی A ۱ پلاس همین سیر و سلوک را در بخش سخت‌افزار اصلی یعنی پردازنده، حافظه‌موقت و فضای ذخیره‌سازی به‌نمایش می‌گذارد. برایش تراشه مدیاتک هیلو A ۲۲ درنظر گفته‌اند که از پردازنده مرکزی A ۵۳ برخوردار است. برایی اینکه هزینه ساخت را پایین بیاورند یک پردازنده گرافیکی PowerVR کنار تراشه کار گذاشته‌اند. بعد دو گیگابایت حافظه‌موقت و ۳۲ گیگابایت ظرفیت برای ذخیره‌سازی فایل‌ها اضافه کرده‌اند. همه‌شان در حداقل‌ترین حالت ممکن هستند. تنها می‌توان میزان فضای ذخیره‌سازی را با استفاده از کارت‌های میکرو SD افزایش داد.

شیائومی A ۱ پلاس به دوربین دوگانه مجهز است که از حسگر هشت مگاپیکسل معمولی با دریچه دیافراگم f/۲.۰ برخوردار شده. خیلی روی آن حساب باز نکنید. این موضوع درباره حسگر پنج مگاپیکسلی سلفی هم صدق می‌کند. شیائومی A ۱ پلاس در عوض به اندروید نسخه ۱۲ مجهز است. تروتازه و تا حدودی سریع که کمک می‌کند این گوشی به یک موبایل دوم قابل اطمینان تبدیل شود. وجود حسگر اثرانگشت در قاب پشتی و باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعتی امتیازات شیائومی A ۱ پلاس را افزایش می‌دهند.

گوشی گلکسی A ۱۳ در این بازه قیمت از موقعیتی افسانه‌ای برخوردار است. خرید نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آن احتمالا حدود هشت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرج روی دست‌تان می‌گذارد، اما نسخه پایه با ظرفیت ۶۴ گیگابایت هنوز با قیمت هفت میلیون تومان در دسترس است. فقط مراقب باشید، چون بعضی فروشگاه‌ها با علم بر محبوبیت بالای گلکسی A ۱۳ شیطان زیرجلدشان می‌رود و قیمتش را تا هشت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام می‌کنند.

گلکسی A ۱۳ نمایشگر ۶.۶ اینچی دارد، از تراشه مدیاتک G ۸۰ برخوردار است و چهار گیگابایت حافظه‌موقت در اختیار کاربران می‌گذارد. دوبین چهارگانه گلکسی A ۱۳ حداقل انتظارات را برآورده می‌کند، اما نباید خیلی به توانایی‌های امیدوار باشید. بالاخره با یک گوشی ارزانقیمت روبرو هستیم. باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعتی، A ۱۳ به قابلیت شارژسریع ۱۵ وات مجهز است و حسگر اثرانگشت را روی لبه کناری کار گذاشته‌اند.

گلکسی A ۱۳ با ارتفاع ۱۶۵ میلیمتر، عرض ۷۶ میلیمتر و ضخامت حدود ۹ میلیمتر که به ۱۹۵ گرم وزن ختم می‌شود را باید در ذهنتان به‌عنوان موبایلی بزرگ و سنگین تصور کنید، اما تمام تلاش‌ها برای بدنام‌کردن گلکسی A ۱۳ دست‌کم تا الان به نتیجه نرسیده است.

شیائومی C ۴۰ یکی دیگر از گوشی‌های پرفروش دسته زیر سه تا هشت میلیون تومان است. اگر بخواهیم چیز‌هایی که باعث می‌شوند بخت و اقبال به C ۴۰ روی بیاورد را فهرست کنیم، ظاهر زیبای اسپرت قطعا در صدر قرار می‌گیرد. از نظر فنی مغز متفکر پوکو C ۴۰ تنها از تلویزیون‌های هوشمند قدرت بیشتری دارد، اما چهار گیگابایت حافظه‌موقت کنارش به‌کار گرفته‌اند تا حداقل از نظر چالاکی کم نیاورد.

با همین دست‌فرمان سراغ طراحی دوربین رفته‌اند. روی قاب پشت گوشی، دوتا حسگر می‌بینیم که دقت اولی معادل ۱۳ مگاپیکسل و دومی از نوع دومگاپیکسل عمق است. عکس‌هایی که با پوکو C ۴۰ می‌گیرید، به شرط وجود نور زیاد، نبود لرزش دست و شانس زیاد قابل قبول از کار درمی‌آیند. از حسگری با دریچه دیافراگم f/۲.۲ نمی‌شود انتظار بیشتری داشت. پس بیایید عوض غر زدن یا گرفتن ایراد‌های بنی‌اسرائیلی، از نیمه پر لیوان حرف بزنیم.

گوشی گلکسی A ۱۳ در بازه قیمت زیر هشت میلیون از موقعیتی افسانه‌ای برخوردار است

پوکو C ۴۰ به نمایشگر ۶.۷ اینچی مجهز است. موقع تعیین دقت نمایشگر به ۷۲۰ p بسنده کره‌اند و در هر اینچ، ۲۶۸ نقطه جا داده‌اند. تکنولوژی مورد استفاده از ساخت نمایشگر پوکو C ۴۰، از نوع IPS است. پس می‌تواند رضایت شما را جلب کند. به‌خصوص اینکه این مجموعه در استفاده از منابع باتری اهل افراط و تفریط نیست. قد پوکو C ۴۰ به ۱۷۰ میلمتر می‌رسد، عرض آن ۷۶.۵ میلیمتر و ضخامتش معادل ۹ میلمتر است.

اگر آن را داخل جیب‌تان بگذارید، تقریبا ۲۰۰ گرم به وزن‌تان اضافه می‌شود. باتری شش‌هزار میلی‌آمپری به‌اندازه کافی بزرگ است، اما آن را به توان شارژسریع ۱۸ وات مجهز کرده‌اند. لطفا رنگ زرد دلربای محبوب شیائومی برای سری پوکو را هم جزو امتیاز‌های C ۴۰ فرض کنید.

گلکسی M ۱۳، با قیمت تقریبی ۶.۶ میلیون تومان از دیگر گوشی‌هایی است که تازگی‌ها توجه خریداران را به خود جلب کرده است. ظاهر و مشخصاتش تقریبا از گلکسی A ۱۳ وام گرفته شده پس اگر مثلا در بازار نتوانستید نمونه اصلی را پیدا کنید، همین M ۱۳ قادر است کارتان را راه بیندازد. نمایشگر تمام HD، پردازنده آبرومند اگزینوس، باتری شش‌هزار میلی‌آمپرساعتی ارج و قرب گلکسی M ۱۳ را بالا می‌برند.

راز سیاهی که باید درباره M ۱۳ بدانید، این است که در هند تولید شده و طبق قوانین سامسونگ باید اول در این کشور توسط یک سیمکارت مورد استفاده قرار بگیرد تا اجازه صادرات را پیدا کند. ظاهرا وزارت صنعت آن‌ها هم برای حمایت از تولید داخل ایده‌هایی دارد.

گوشی آنر X ۷ یکی دیگر از گوشی‌های حاضر در فهرست است. ظرفیت این گوشی به ۱۲۸ گیگابایت می‌رسد و چهار گیگابایت حافظه‌موقت در اختیار کاربران می‌گذارد. قضاوت درباره آن را باید با اشاره به نمایشگر ۶.۷ اینچی نیمه HD از نوع IPS شروع کرد. در مشخصات گوشی آمده، به قابلیت رم توربو مجهز است و در مواقع لزوم دو گیگابایت دیگر را به خدمت فرامی‌خواند. آنر X ۷ همچنین از پردازنده اسنپدراگون ۶۸۰ سازگار با نسل چهار برخوردار است و پردازنده گرافیکی آن با قدرت بیشتری از عهده وظایف خود برمی‌آید.

گوشی آنر X ۷ دوربین چهارگانه دارد که مهمترین حسگر آن با دقت ۴۸ مگاپیکسل و دریچه دیافراگمی کوچکتر از بیشتر رقبای همرده، عکس‌های بهتری تحویل‌تان می‌دهد. برگ برنده بعدی آنر X ۷، توانایی شارژسریع ۲۲.۵ واتی است که کمک می‌کند برای پر شدن باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعتی گوشی زمان کمتری معطل بمانید.

خرید گوشی زیر هشت میلیون تومان، برای کسانی که دنبال موبایل سازگار با نسل پنج هستند فقط یک مسیر دارد. شما باید دنبال شیائومی نوت ۱۱ مدل E بروید. این کار برایتان حدود شش میلیون تومان خرج برمی‌دارد. با این پول صاحب موبایلی می‌شوید که از پردازنده مدیاتک ۷۰۰ برخوردار است و چهار گیگابایت حافظه‌موقت و ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی را به کاربر پیش‌کش می‌کند، دوربین خوش برورویی دارد و از نمایشگر ۶.۵ اینچی IPS بهره می‌برد، ولی هم بزرگ است و هم سنگین. ارتفاع، عرض و ضخامتش به‌ترتیب معادل ۱۶۴، ۷۶ و ۹ میلیمتر ذکر شده و وزن آن به ۲۰۰ گرم می‌رسد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید