هزینه رهن خانه نوساز در روز‌های آخر سال

هزینه رهن خانه نوساز در روز‌های آخر سال

در تهران اگر بخواهید یک واحد نوساز دو خوابه که بین ۸۰ تا ۱۰۰متر وسعت دارد و به کار خانواده‌های سه و چهار نفره می‌خورد را رهن کنید، باید حداقل ۸۰۰ میلیون تومان پول کنار گذاشته باشید. البته این قیمت مربوط به واحد‌هایی است که نوساز هستند و در مناطق مرکزی پایتخت قرار گرفته‌اند.

کد خبر : ۱۲۴۹۲۹
بازدید : ۱۳۰

دو هفته آخر ۱۴۰۱ است و آخرین فرصت برای جابه‌جایی‌های این‌طرف سال. بیش از آنکه مستاجران نگران باشند، صاحب‌خانه‌هایی که دنبال مستاجر جدید می‌گردند نگران خالی ماندن واحدهایشان هستند.

در تهران اگر بخواهید یک واحد نوساز دو خوابه که بین ۸۰ تا ۱۰۰متر وسعت دارد و به کار خانواده‌های سه و چهار نفره می‌خورد را رهن کنید، باید حداقل ۸۰۰ میلیون تومان پول کنار گذاشته باشید. البته این قیمت مربوط به واحد‌هایی است که نوساز هستند و در مناطق مرکزی پایتخت قرار گرفته‌اند.

بالاترین میزان رهن در این محله‌ها و با این مشخصات، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. اما در شهر‌های دیگر، به ندرت میزان رهن تعیین شده برای خانه‌های نوساز دو خوابه و فول امکانات از ۵۰۰ میلیون تومان بالاتر است و تقریبا می‌شود گفت رهن میلیاردی برای چنین متراژ‌هایی مرسوم نیست. در شیراز حتی با ۱۸۰ میلیون تومان هم می‌توانید یک واحد با مشخصاتی که گفتیم برای رهن پیدا کنید. اما قیمت پایه رهن در کلانشهر‌های دیگر مانند کرج، اصفهان، مشهد، تبریز و اهواز، ۲۵۰ میلیون تومان است.

در کرج گران‌ترین میزان رهن برای دوخوابه‌های با متراژ متوسط ۸۰۰ میلیون تومان است. در مشهد بالاترین رهن تعیین شده به ۷۷۰ میلیون تومان می‌رسد و اگر در شیراز بخواهید خانه‌ای فول امکانات و نوساز و دو خوابه رهن کنید باید حداکثر ۸۵۰ میلیون تومان رهن کنید. در محله‌های متوسط اصفهان میزان رهن در بیشترین حالت ۶۵۰ میلیون تومان است و ساکنان اهواز برای خانه‌های نوساز مناسب برای خانواده‌های متوسط در بیشترین حالت ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌کنند. در تبریز حداکثر مبلغ رهن ۴۵۰ میلیون تومان است.

تهران؛ از ۸۱۰ میلیون

یک خانه ۹۰ متری در محله سعادت‌آباد که سال ۱۴۰۰ ساخته شده و دو خوابه است، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رهن داده می‌شود. این واحد مسکونی در طبقه سوم از ساختمانی پنج طبقه قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و سالن اجتماعات دارد. دسترسی این ساختمان خوب توصیف شده و نور داخل خانه هم خوب است. با ۸۲۰ میلیون تومان می‌توانید یک واحد ۸۵ متری و یک‌سال ساخت در سهروردی رهن کنید که دو خوابه به‌حساب می‌آید و امکانات کاملی دارد. این خانه پرنور و پر از پنجره است. در بین آگهی‌ها به یک خانه ۹۳ متری در ستارخان برخوردیم که سال قبل ساخته شده و دو اتاق دارد.

این واحد در طبقه دوم قرار گرفته و البته نورش تعریفی ندارد و ۸۱۰ میلیون تومان رهن داده می‌شود. اگر بخواهید در گیشا خانه‌ای کلید نخورده رهن کنید، باید یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پول داشته باشید. البته این قیمت مربوط به یک واحد ۸۳ متری و ساخت سال ۱۴۰۱ است که دو اتاق خواب دارد و از امکاناتی مانند انباری، پارکینگ و آسانسور و بالکن برخوردار شده. فاصله این ساختمان تا بوستان گفتگو، با پای پیاده کمتر از ۱۰ دقیقه است. در مرزداران با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌توانید یک واحد ۸۷ متری و نوساز را رهن کنید که دو خواب دارد و در طبقه سوم قرار گرفته. این خانه فول امکانات است و کمد دیواری بزرگ در هر دو اتاق و تعداد زیادی پنجره دارد.

کرج؛ از ۲۵۰ میلیون

برای رهن کردن یک خانه ۸۰ متری و نوساز در عظیمیه کرج به ۶۵۰ میلیون تومان پول نیاز دارید. این خانه همین امسال ساخته شده و دو اتاق خواب دارد و در طبقه چهارم قرار گرفته است. اگر از نظر امکانات چنین خانه‌ای می‌پرسید باید بگوییم که آسانسور، انباری و پارکینگ و یک لابی مجهز دارد و نورش هم خوب است. رهن تعیین شده برای یک واحد ۹۰ متری نوساز در گلشهر که امکانات آن کامل است و دو اتاق دارد، ۳۸۰ میلیون تومان تعیین شده. این خانه در طبقه ششم از ساختمانی هفت طبقه قرار گرفته و دارای تراس است.

هر دو اتاق این واحد دارای کمد دیواری‌های جا دار هستند. یک واحد ۹۰ متری در مهرشهر که امسال ساخته شده با قیمت ۲۷۰میلیون تومان رهن داده می‌شود. این خانه دو اتاق خواب دارد و از امکاناتی مانند آسانسور، انباری و پارکینگ برخوردار است و دسترسی خوبی هم دارد. اگر دنبال خانه ۱۰۰ متری نوساز در منظریه باشید، می‌توانید با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان یک واحد دو خوابه و فول امکانات رهن کنید که در طبقه سوم قرار گرفته و نور خوب و بالکن قابل چیدمان دارد.

مبلغ تعیین شده برای رهن خانه‌ای ۸۰ متری که سال ۱۴۰۰ ساخته شده و در منطقه مارلیک قرار گرفته، ۲۵۰ میلیون تومان است. این واحد مسکونی که در طبقه دوم قرار گرفته چندان پرنور نیست، اما اتاق‌هایش جادار به حساب می‌آیند. در جهان‌شهر با ۸۰۰ میلیون تومان می‌توانید یک خانه ۱۰۰ متری رهن کنید که دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و سال قبل ساخته شده. این خانه دو اتاق با نور زیاد دارد و از بالکن هم بهره برده است.

مشهد؛ از ۲۵۰ میلیون

رهن یک خانه ۱۰۰ متری و کلید نخورده در خیابان الهیه مشهد ۳۲۰ میلیون تومان هزینه دارد. این خانه دو خوابه است و در طبقه چهارم ساختمانی پنج طبقه قرار گرفته و از امکاناتی نظیر آسانسور، انباری و پارکینگ برخوردار است. واحد مسکونی که در موردش صحبت می‌کنیم نور خوبی دارد و اتاق‌هایش هم بزرگ به‌نظر می‌رسند. مبلغ در نظر گرفته شده برای رهن یک خانه ۹۰ متری در خیابان جانباز، ۳۰۰ میلیون تومان است.

این واحد مسکونی دو اتاق خوابه، فول امکانات است و در طبقه همکف قرار گرفته است. در خیابان امام رضا برای رهن خانه ۸۰ متری مناسب خانواده‌های چهار نفره که آسانسور، انباری و پارکینگ دارد، به ۴۵۰میلیون تومان پول نیاز دارید. این واحد در طبقه سوم از ساختمانی چهار طبقه قرار گرفته و امسال ساخت آن به‌پایان رسیده است و تراس بزرگی هم دارد. برای رهن خانه ۱۰۰ متری در منطقه صیادشیرازی که ساختش سال ۱۴۰۰ است و دو اتاق دارد باید ۳۰۰ میلیون تومان کنار بگذارید.

این واحد امکانات کاملی دارد و نورش هم خوب است، اما معماری داخلی آن چندان تعریفی ندارد. رهن واحد ۱۰۰ متری نوساز در خیابان طبرسی شمالی ۲۵۰ میلیون است که دو اتاق خواب با کمد دیواری دارد. این خانه فول امکانات است و در طبقه دوم قرار گرفته است و دسترسی آن بسیار خوب توصیف شده. اگر بخواهید در خیابان هفت‌تیر یک خانه ۹۷ متری نوساز و کلید نخورده رهن کنید باید ۳۵۰ میلیون تومان به حساب صاحبخانه بریزید. این خانه دو اتاق خواب دارد و از آسانسور، پارکینگ و انباری بهره‌مند است.

شیراز؛ از ۱۸۰ میلیون

واحدی ۹۰ متری در خیابان نیایش شیراز که دو خوابه است و آسانسور، انباری و پارکینگ دارد با قیمت ۷۰۰ میلیون تومان رهن داده می‌شود. این واحد مسکونی دو خوابه است و در طبقه اول قرار گرفته و از امکاناتی مانند آسانسور، انباری و پارکینگ بهره برده. نور خانه عالی است و دسترسی خوبی دارد و یکی از اتاق‌خواب‌ها دارای کمد دیواری بزرگ است. در شهرصدرا با ۱۸۰ میلیون تومان می‌توانید یک خانه ۱۰۰ متری و یک‌سال ساخت رهن کنید که دو اتاق خواب دارد و امکاناتش کامل است.

این خانه در طبقه چهارم از ساختمانی چهار طبقه قرار گرفته. اگر دنبال یک واحد دو خوابه مناسب برای خانواده‌ای متوسط باشید که در خیابان قصرالدشت قرار گرفته و ۱۰۰ متری است باید ۷۷۰میلیون تومان پول بدهید. این خانه در طبقه سوم از ساختمان پنج طبقه قرار گرفته و آسانسور، انباری و پارکینگ است و دسترسی خوبی به مراکز خرید و درمانی و رستوران‌ها دارد. در عادل‌آباد باید ۳۵۰ میلیون تومان پول بدهید تا یک خانه ۱۰۰ متری و دو خوابه و دارای امکانات کامل را رهن کنید.

واحدی که ما به آگهی آن برخورده‌ایم در طبقه پنجم قرار گرفته و نور خوب و بالکن جاداری دارد. در خیابان ارم برای ساختمانی نوساز و واحدی ۱۰۰ متری و دو خوابه که دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است باید ۸۵۰ میلیون تومان جهت رهن پرداخت کنید. این خانه در طبقه همکف قرار گرفته و ورودی مستقلی با دیگر طبقات ساختمان دارد. با پرداخت ۵۵۰ میلیون تومان می‌توانید یک خانه ۹۰ متری و دو اتاق خوابه را در خیابان جمهوری شیراز رهن کنید. این خانه دو اتاق دارد و امکاناتش کامل است.

اصفهان؛ از ۲۵۰ میلیون

رهن تعیین شده برای یک واحد آپارتمان ۹۰ متری که دو اتاق خواب و آسانسور، انباری و پارکینگ دارد، ۲۵۰ میلیون تومان است. این ساختمان در خیابان بهارستان واقع شده و در طبقه همکف قرار گرفته است. با این حساب حتی اگر آسانسور هم نداشت، برای ساکنانش مشکلی پیش نمی‌آمد. برای اینکه بتوانید در باغ دریاچه واحدی ۹۰ متری و کلید نخورده رهن کنید به ۶۴۰میلیون تومان پول نیاز خواهید داشت. این خانه دو اتاق خواب دارد و امکاناتش کامل است و از تراس هم بهره‌مند شده.

دسترسی ساختمان خوب است و نوری که از پنجره‌ها به داخل واحد می‌تابد زیاد است. در محله جلفا با ۶۵۰ میلیون تومان می‌توانید یک خانه ۹۵ متری و نوساز را رهن کنید. این خانه دو خوابه از آسانسور، انباری و پارکینگ برخوردار است و تراس هم دارد و نور فراوانی به داخل خانه می‌آید. رهنی که صاحب‌خانه نوساز در خیابان فدک برای واحد ۹۰ متری و نوساز خود در نظر گرفته ۳۵۰ میلیون تومان است. این خانه دو خوابه در طبقه همکف قرار گرفته و فول امکانات است و ساکنانش به یک حیاط اختصاصی کوچک هم دسترسی خواهند داشت.

در خیابان شیخ صدوق با ۶۵۰ میلیون تومان می‌توانید ساکن یک خانه ۸۰ متری دو خوابه و فول امکانات شوید که دو خوابه است و معماری داخلی خوبی دارد. این واحد نور زیادی ندارد و به‌دردکسانی می‌خورد که دوست ندارند صبح با نور خورشید از خواب بپرند. رهن یک واحد نوساز دوخوابه در خیابان بزرگمهر که ۹۰ متری است، ۴۸۰ میلیون تومان گفته می‌شود. این واحد مسکونی دارای آسانسور، انباری و یک بالکن کوچک و پارکینگ است و تا به حال ساکنی نداشته است.

اهواز؛ از ۲۰۰ میلیون

یک واحد مسکونی ۱۰۰ متری که همین امسال ساخت آن تکمیل شده و دو اتاق خواب دارد، برای رهن با قیمت ۳۸۰ میلیون تومان آگهی شده. این خانه دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و در طبقه پنجم قرار گرفته و می‌توانید از بالکن جمع‌وجورش هم استفاده کنید. واحدی ۹۵متری در همان حوالی که سال ۱۴۰۱ ساخته شده و دو اتاق دارد ۴۰۰ میلیون تومان رهن داده می‌شود. این خانه فول امکانات است و واحدی که ما در آگهی‌ها دیدیم در طبقه پنجم قرار گرفته و تراس هم دارد.

نمای ساختمان رومی است و دسترسی خوبی به مراکز خرید و درمانی وجود دارد. با ۵۰۰ میلیون تومان می‌توانید در کیان‌آباد یک واحد مسکونی ۱۰۰ متری و دو اتاق خوابه و نوساز را رهن کنید. ساختمان فول امکانات و در خانه از نوع ضد سرقت است. اگر بخواهید در خیابان گلستان ساکن یک خانه ۱۰۰ متری و یک‌سال ساخت باشید که آسانسور، انباری و پارکینگ دارد باید ۴۲۰ میلیون تومان برای پرداخت رهن به حساب صاحب‌خانه واریز کنید.

این واحد مسکونی پرنور است و دسترسی خوبی به مراکز درمانی و خیابان‌های اصلی دارد. با ۲۹۰میلیون تومان می‌شود در خیابان صد دستگاه اهواز یک واحد ۱۰۰ متری نوساز را رهن کرد. این خانه فول امکانات است و دو اتاق دارد که یکی از آن‌ها کمد دیواری سرتاسری دارد. با ۲۰۰ میلیون تومان می‌شود خانه ۸۵ متری در کیانشهر اجاره کرد که نوساز و دو خوابه است و امکانات کاملی دارد. در خیابان باهنر با ۳۲۰ میلیون می‌شود خانه‌ای ۹۵ متری و با دو اتاق را اجاره کرد که امکاناتش کامل است.

تبریز؛ از ۲۵۰ میلیون

برای رهن یک خانه ۱۰۰ متری و دو خوابه در منطقه عباسی تبریز که دو اتاق دارد باید ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کنید. واحد مسکونی که ما به آگهی‌اش برخورده‌ایم در طبقه دوم از ساختمانی هشت طبقه قرار گرفته و دارای امکاناتی مانند آسانسور، انباری و پارکینگ است. معماری داخلی این واحد حرف زیادی برای گفتن ندارد، اما نورش خوب است. در خیابان جلالیه با پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان می‌شود یک خانه ۱۰۰ متری دو خوابه را رهن کرد که سال ۱۴۰۱ ساخته شده و آسانسور، انباری و پارکینگ دارد.

این خانه در طبقه اول از ساختمانی پنج طبقه قرار گرفته و دو تراس کوچک هم برای آن در نظر گرفته‌اند. در خیابان ایل‌گلی با ۴۵۰ میلیون تومان می‌شود یک واحد مسکونی ۹۰ متری و یک سال ساخت را رهن کرد که دو اتاق دارد و از امکانات کامل برخوردار است. این واحد مسکونی در طبقه چهارم قرار گرفته و نور زیادی دارد و باید به‌فکر میزان زیادی پرده برای پنجره‌های پرتعداد آن باشید. دسترسی خانه به مراکز مهم شهر خوب است.

یک خانه ۹۰ متری در باغمیشه که دو اتاق دارد و در طبقه چهارم قرار گرفته با قیمت ۲۵۰ میلیون تومان رهن داده می‌شود. این خانه سال قبل ساخته شده و آسانسور، انباری و پارکینگ دارد. با همین میزان پول می‌توانید یک خانه دو خوابه و ۸۵ متری که سال ۱۴۰۱ ساخته شده را در پل قاری رهن کنید. این واحد دارای امکانات کامل است و دسترسی خوبی به مراکز خرید و درمانی دارد.

منبع:روزنامه هفت صبح

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید