(عکس) این خودرو چانگان کمتر از یک لیتر سوخت مصرف می‌کند!

(عکس) این خودرو چانگان کمتر از یک لیتر سوخت مصرف می‌کند!

چانگان ادعا می‌کند نسخه هیبریدی شارژی آن با باک و باتری پر می‌تواند بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند.

کد خبر : ۱۲۴۹۶۴
بازدید : ۴۶۶۷

چانگان از نسخه هیبریدی شارژی کراس‌اوور پرسروصدای UNI-K رونمایی کرد. این نسخه پسوند iDD را در نام خود دارد و با قیمت پایه ۱۸۷،۹۰۰ یوان، معادل ۲۷ هزار دلار یا ۱.۴ میلیارد تومان وارد بازار خواهد شد. چانگان ادعا می‌کند این نسخه با باک پر و شارژ کامل باتری توانایی پیمایش بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را دارد و در هر صد کیلومتر تنها ۰.۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

پسوند iDD در نام نسخه هیبریدی شارژی چانگان UNI-K به عبارت «قوای محرکه دوگانه هوشمند» اشاره می‌کند. این قوای محرکه با انواع مختلفی از سیستم‌های کمکی سازگاری دارد. به بیان دقیق‌تر، این قوای محرکه با سیستم هیبریدی شارژی، هیبرید نرم ۴۸ ولتی، هیبریدی استاندارد و سامانه افزایش برد حرکتی هماهنگ است.

چانگان

مشخصات فنی نسخه هیبریدی شارژی چانگان UNI-K

در زیر کاپوت چانگان UNI-K iDD همان موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ قرار دارد. این موتور می‌تواند ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. مکمل عملکرد این موتور بنزینی، یک موتور برقی است که توانایی تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این موتور توسط پک باتری لیتیوم آهن فسفات با ظرفیت ۲۸.۳۹ کیلووات ساعت تغذیه می‌شود.

با اتکا به این باتری و مطابق با استاندارد NEDC، چانگان UNI-K iDD قادر است تا ۱۳۵ کیلومتر مسافت را در حالت تمام الکتریکی پشت سر بگذارد. درصورت پُربودن باک، این رقم به ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد. چانگان شتاب صفر تا صد این کراس‌اوور هیبریدی را ۸.۱ ثانیه اعلام کرده است.

چانگان

محصول جدید چانگان از شارژ سریع DC پشتیبانی می‌کند؛ به همین خاطر با نیم ساعت شارژ، ظرفیت باتری از ۳۰ به ۸۰ درصد می‌رسد. جالب اینکه UNI-K iDD از قابلیت شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند. در این حالت می‌توان با سرعت ۳.۳ کیلووات لوازم جانبی را شارژ کرد. همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، درصورت رانندگی در حالت هیبریدی، چانگان UNI-K iDD هیبریدی شارژی فقط ۰.۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

(عکس) این خودرو چانگان کمتر از یک لیتر سوخت مصرف می‌کند!

مدل پایه چانگان UNI-K iDD قیمتی معادل ۲۷ هزار دلار دارد. اما قیمت نسخه فول تا ۳۱ هزار دلار بالا می‌رود. این رقم معادل ۱.۷ میلیارد تومان است؛ البته در لحظه نگارش مطلب! گفتنی است از آنجایی که نسخه معمولی این کراس‌اوور چینی در ایران حضور دارد، شاید پای نسخه هیبریدی شارژی آن نیز روزی به خیابان‌های کشور باز شود.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید