(ویدئو) پرواز موفق بزرگ‌ترین هواپیمای سوخت هیدروژنی جهان

(ویدئو) پرواز موفق بزرگ‌ترین هواپیمای سوخت هیدروژنی جهان

استارتاپ Universal Hydrogen موفق شد هواپیمایی را به پرواز درآورد که ۴۰ صندلی دارد و از سوخت هیدروژن استفاده می‌کند.

کد خبر : ۱۲۴۹۸۵
بازدید : ۲۵۷

در موفقیتی که احتمالاً به‌عنوان یک دستاورد مهم در زمینه توسعه صنعت هوانوردی پایدار تلقی خواهد شد، هواپیمایی با ۴۰ صندلی مسافربری با سوخت هیدروژن به مدت ۱۵ دقیقه پرواز کرد و به ارتفاع ۳۵۰۰ پا از سطح دریا رسید.

استارتاپ Universal Hydrogen می‌گوید که توانسته است یک هواپیمای ATR ۷۲ را دستکاری کند و با تعویض یکی از دو موتور توربین آن با موتور الکتریکی سوخت هیدروژن، این آزمایش را با موفقیت پشت سر بگذارد. با این تغییر خلبان موفق شده است تا استفاده از موتور سنتی این هواپیما را به حداقل برساند.

هدف این شرکت حذف آلودگی‌های کربنی از حمل‌ونقل هوایی و دستیابی به تعهدات ذکرشده در توافق اقلیمی پاریس است. Universal Hydrogen مجموعه کاملی از راهکار‌ها را به مشتریان خود ارائه می‌کند تا هواپیما‌های موجود ازجمله ATR ۷۲ و De Havilland Canada Dash-۸ را به سوخت هیدروژن مجهز کند.

پرواز موفق بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری با سوخت هیدروژن

در طرح این شرکت، موتور توربوپراپ با یک موتور الکتریکی سلول سوختی جایگزین می‌شود که به‌طور خاص برای هواپیما‌ها اصلاح شده است. در بیانیه Universal Hydrogen آمده: «یکی از جنبه‌های یکتای طراحی حاضر این است که این موتور از باتری استفاده نمی‌کند و سلول‌های سوختی به‌طور مستقیم نیروی محرکه را در موتور الکتریکی ایجاد می‌کنند، بنابراین وزن و هزینه به‌طرز قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.»

فناوری Universal Hydrogen نیاز به توسعه هواپیما‌های جدید را از بین می‌برد و می‌تواند هواپیما‌های موجود را به استفاده از سوخت هیدروژن تغییر دهد. «پل ارمنکو»، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «در تأمین سوخت هیدروژن از کپسول‌های ماژولار سازگار با شبکه‌های حمل‌ونقل موجود و تجهیزات مدیریت بار در فرودگاه‌ها استفاده می‌شود تا تمام فرودگاه‌های جهان قادر به حرکت به‌سمت سوخت هیدروژن باشند.»

Universal Hydrogen امیدوار است که تا سال ۲۰۲۵ تغییر هواپیما‌های مسافربری محلی به حالت استفاده از سوخت هیدروژن را آغاز کند و بعد به سراغ هواپیما‌های باربری برود. این شرکت مدعی است که آن‌ها برای تغییر ۲۴۷ هواپیما سفارش دریافت کرده‌اند. بااین‌حال، ابتدا باید یک آزمایش دیگر را پشت سر بگذارند. پیش‌تر هواپیمایی با ۱۹ صندلی از شرکت ZeroAvia بزرگ‌ترین هواپیمایی بود که با سوخت هیدروژن به پرواز درآمده بود، اما حالا این عنوان به هواپیمای Universal Hydrogen تعلق می‌گیرد.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید