چرا یحیی را نمی بینید؟!

چرا یحیی را نمی بینید؟!

یحیی که این فصل مردان جدیدی را در کنار خود می‌بیند، با روحیه تازه خود توانسته تیمش را دوباره در کورس قرار دهد و شانس دبل قهرمانی را برای خود نگه دارد؛ کاری که برانکو موفق به انجامش شد و حالا گل‌محمدی در صورت دستیابی به آن، موفق‌ترین سرمربی تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر ایران خواهد شد.

کد خبر : ۱۲۵۱۰۱
بازدید : ۳۰۳

چند هفته بعد از برد مهم پرسپولیس برابر سپاهان که با نتیجه ۴-۲ رقم خورد، آن‌ها تراکتور را هم از پیش رو برداشتند تا یحیی گل‌محمدی دو سرمربی نامدار لیگ برتر ایران، ژوزه مورایس و پاکو خمس، را تسلیم تیم خود کرده باشد. برد اولی باعث شد تا دست مورایس از جام حذفی کوتاه شود و برد دوم، جاه‌طلبی خمس برای ورود به کورس قهرمانی را متوقف کرد.

تیم یحیی البته این فصل فراز و نشیب زیادی داشته، اما نقطه برجسته در کارنامه پرسپولیس ۰۲-۱۴۰۱ برتری مقابل سرمربیان نامدار بوده است: امیر قلعه‌نویی، ژوزه مورایس و پاکو خمس. کنایه‌آمیز اینکه یحیی دیگر گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی ایران را هم از پیش رو برداشته: مهدی تارتار، ساکت الهامی و حمید مطهری.

اگرچه ماموریت یحیی صدرنشینی پرسپولیس و قهرمانی این تیم در لیگ برتر و جام حذفی است، اما او انگیزه شخصی هم برای این شش برد بزرگ داشته است. اینکه در زمین و با پیروزی مقابل سایر سرمربیان شناخته‌شده و گزینه‌های تیم‌ملی، نشان دهد که شایسته حضور در لیست فدراسیون بوده و فهرست گزینه‌ها بدون حضور او، ناقص است.

نکته مهمی که در نمایش‌های تیم پرسپولیس وجود دارد و تفاوت این تیم با فصول گذشته را نشان می‌دهد، بازگشت دوباره و دوباره سرخپوشان تهرانی در طول بازی است. آن‌ها مقابل سپاهان دو بار از حریف پیش افتادند و گل خوردند، اما در نهایت گل سوم را به حریف زدند و برنده شدند. مشابه اتفاقی که در بازی با تراکتور رقم خورد و قرمز‌ها در آخرین لحظه، گل سه امتیازی را زدند.

این نکته از آن جهت اهمیت دارد که پرسپولیس فصل گذشته ناکامی غریبی در موقعیت سازی و گلزنی بعد از دریافت گل تساوی یا شکست داشت. در شهرآورد آخر سال هم تیم یحیی بعد از اینکه گل را خورد، اسیر جنجال و حواشی خارج از زمین شد و نتوانست به بازی برگردد و در نهایت نیز جام را در همین مسابقه تقدیم رقیب سنتی کرد.

قرمز‌ها در چند بازی فصل گذشته حتی از موقعیت‌سازی بعد از دریافت گل هم ناکام بودند، اما کافی است بازی با تراکتور را دوباره مرور کنید و به صحنه‌ای بازگردید که دانیال اسماعیلی‌فر در آخرین لحظات در موقعیت تک به تک قرار گرفت و تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفت یا فرار عیسی آل‌کثیر که اگر آفساید اعلام نمی‌شد، بازگشت سرخ‌ها را زودتر عملی می‌کرد.

یحیی که این فصل مردان جدیدی را در کنار خود می‌بیند، با روحیه تازه خود توانسته تیمش را دوباره در کورس قرار دهد و شانس دبل قهرمانی را برای خود نگه دارد؛ کاری که برانکو موفق به انجامش شد و حالا گل‌محمدی در صورت دستیابی به آن، موفق‌ترین سرمربی تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر ایران خواهد شد.

نکته جالب اینکه پرسپولیس در لیگ بیستم عموما با پیروزی مقابل تیم‌های غیرمدعی توانست قهرمانی را کسب کند و در طول فصل از شکست سپاهان نیز ناکام ماند، اما آن‌ها این فصل باوجود چند نتیجه متزلزل برابر تیم‌های میانه و پایین جدول، با عبور از تیم‌های در بالانشین، همچنان مدعی مانده و سرنوشت صدرنشینی را به دست گرفته است.

برای این سرمربی ۵۲ ساله، نکته جالب این است که او قلعه‌نویی، مورایس و خمس را در خارج از خانه شکست داده و این، ارزش کار او را بالا و بالاتر هم می‌برد. حالا گام نهایی در ۱۴۰۱ برای تثبیت ادعای تاج و تخت سرمربی پرسپولیس، دیدار دوباره به مرد پرتغالی سپاهان است که پیروزی بر او، پرسپولیس را بر بام فوتبال ایران به سوی صدر جدول هدایت خواهد کرد.

بعد از ناکامی فصل گذشته، نادیده‌انگاری از سوی فدراسیون، نتایج ضعف در نیم فصل نخست و حواشی خاص پیرامونی یحیی، او بیشتر از هر هوادار پرسپولیس از شکست سپاهان خوشحال خواهد شد که در این صورت او ۴۸ امتیازی صدرنشین می‌شود. او که ۳۰۲ امتیاز با پرسپولیس کسب کرده و فرصت این را دارد که به زودی از برانکو ایوانکوویچ نیز بگذرد و نام خود را در تاریخ این باشگاه ماندگار کند.

منبع: ورزش سه

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید