(ویدئو) تراژدی مرگ تنهاترین نهنگ جهان در سن ۴۷ سالگی

(ویدئو) تراژدی مرگ تنهاترین نهنگ جهان در سن ۴۷ سالگی

اندکی بعد، «کیسکا» همراه با «کیکو» به مارینلند فروخته شد. او ۱۲ سال را کاملاً تنها در یک مخزن کوچک گذراند و ویدیو‌های دلخراشی از او نشان می‌دهد که او سرش را به دیوار مخزنی که در آن حبس شده است، می‌کوبد.

کد خبر : ۱۲۵۸۴۵
بازدید : ۴۷۸

یک اورکا که «تنهاترین نهنگ جهان» لقب گرفته بود پس از چندین دهه زندگی در یک مخزن کوچک در سن ۴۷ سالگی مرد. «کیسکا»، که در سال ۱۹۷۹ در اقیانوس اطلس شمالی دزدیده شد، در MarineLand در کانادا درگذشت.

این نهنگ اورکا، در سال ۱۹۷۹، زمانی که تنها ۳ سال داشت در اقیانوس اطلس شمالی، صید شد و پس از آن در آکواریوم‌های مختلفی زندگی کرد. در نهایت برای چندین دهه در یک مخزن کوچک در مارینلند (Marineland) آبشارِ نیاگارا زندگی کرد و در سن ۴۷ سالگی مرد. «کیسکا» ابتدا به آکواریومی در ایسلند برده شد، جایی که او با چهار اورکا جوان دیگر، از جمله «کیکو»، که در فیلم Free Willy بازی کرد، زندگی می‌کردند.

اندکی بعد، «کیسکا» همراه با «کیکو» به مارینلند فروخته شد. او ۱۲ سال را کاملاً تنها در یک مخزن کوچک گذراند و ویدیو‌های دلخراشی از او نشان می‌دهد که او سرش را به دیوار مخزنی که در آن حبس شده است، می‌کوبد. گروه حقوق حیوانات PETA «کیسکا» را به عنوان «تنهاترین اورکای جهان» توصیف کرد که زندگی او با تراژدی پس از تراژدی رقم خورده است. او در طول زندگی در اسارتش پنج نوزاد به دنیا آورده که همگی در سنین بسیار پایین مرده اند.

مدیر اجرایی Animal Justice که در راستای احقاق حقوق حیوانات فعالیت می‌کنند، می‌گوید: «دلخراش است که بدانیم کیسکا هرگز این شانس را نخواهد داشت که به پناهگاه نهنگ‌ها منتقل شود و آزادی‌ای را که عمیقاً سزاوار آن بود، تجربه کند. در حالی که هیچ اورکا دیگری، بار دیگر از ظلم اسارت در کانادا رنج نخواهد برد، ما خواستار عدالت برای کیسکا و ظلمی هستیم که مارینلند بر آن روا داشت.»

او در ادامه تاکید کرد: «ما از مقامات می‌خواهیم که نتایج آزمایش پس از مرگ کیسکا را علنی کنند و مارینلند را به‌خاطر عذاب غیرقانونی که کیسکا در سال‌های آخر زندگی‌اش تجربه کرده است، محاکمه کنند.» مارینلند گفت که سلامت «کیسکا» در هفته‌های اخیر کاهش یافته بود. سخنگوی این پارک گفت: «تیم مراقبت از پستانداران دریایی و کارشناسان هر کاری که ممکن بود برای حمایت از کیسکا انجام دادند.»

مارینلند از زمانی که در سال ۱۹۶۲ افتتاح شد، ۲۶ اورکا را در مخازن خود نگهداری کرده است و از این تعداد ۲۰ اورکا، در آنجا جان خود را از دست داده و بقیه معامله شده یا به مؤسسات دیگر منتقل شده اند. کیسکای مضطرب پس از گذراندن بیش از یک دهه تنهایی در مخزن خود، بار‌ها در حال شنا کردن به صورت دایره‌ای دیده شد. محققان و فعالان بر این باورند که رفتار او نتیجه آسیب‌دیدگی سلامت روحی و جسمی او به خاطر اسارت طولانی مدت بوده است.

فیل دمرز، فعال حیوانات و کارمند سابق مارینلند، گفت که «کیسکا» از سال ۲۰۱۱ کاملاً تنها بوده است، که شکنجه‌ای برای موجودات اجتماعی مانند اورکا‌ها است. او گفت که تماشای وخیم شدن شرایط سلامت تنهاترین نهنگ جهان، در طول ۱۰ سال گذشته آزاردهنده بوده است.

منبع: روزیاتو

۱
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید