(تصاویر) اسکای ورث HT-i: ترکیب چینی از سادگی، زیبایی و کیفیت

(تصاویر) اسکای ورث HT-i: ترکیب چینی از سادگی، زیبایی و کیفیت

اسکای ورث اچ تی-آی طراحی ساده‌ای را با بیننده به اشتراک می‌گذارد که در آن خبری از زوایا و خطوط پیچیده که در دیگر محصولات روز سراغ داریم، نیست. البته این سادگی هارمونی جذابی ایجاد کرده و همه چیز به خوبی جای خود قرار گرفته است.

کد خبر : ۱۲۵۹۶۳
بازدید : ۲۳۵

"گروه خودروسازی مبتنی بر انرژی‌های نوین اسکای ول" یا "جیانگسو اسکای ول اتومبیل" نام یک کمپانی چینی تولیدکننده خودرو‌های مبتنی بر انرژی‌های نوین است که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز کرده است. اما نام اسکای ول در صنعت خودروی چین، مخاطب را به سمت اتوبوس‌ها و همچنین ون‌هایی که توسط نانجینگ گلدن دراگون اسکای ول ارائه شده است، متوجه می‌کند. این کمپانی از سال ۲۰۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمینه تولید باتری و اتوبوس‌های الکتریکی نیز فعال است.

برخی منابع اشاره دارند که نام این برند به اسکای ورث تغییر یافته، اما وب سایت رسمی کمپانی همچنان از لوگوی اسکای ول استفاده می‌کند. در مطلب امروز سراغ محصول جدید اسکای ورث با نام HT-i می‌رویم که در بازار چین از ۲۱۲۰۰ تا ۳۵ هزار دلار قیمت دارد.

اسکای ورث اچ تی-آی طراحی ساده‌ای را با بیننده به اشتراک می‌گذارد که در آن خبری از زوایا و خطوط پیچیده که در دیگر محصولات روز سراغ داریم، نیست. البته این سادگی هارمونی جذابی ایجاد کرده و همه چیز به خوبی جای خود قرار گرفته است.

اسکای ورث HT-i از منظر ابعاد، برابر با ۴۷۲۰ میلیمتر در طول، ۱۹۰۸ میلیمتر در عرض و ۱۷۰۱ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محور‌ها نیز ۲۸۰۰ میلیمتر است. ارتفاع از سطح زمین ۱۴۶ میلیمتر و وزن خالص خودرو با توجه به تریم ۱۸۲۰ و ۱۹۳۵ کیلوگرم محاسبه شده است.

در بخش پیشرانه با یک هیبریدی روبرو می‌شویم که ترکیبی از تپنده بنزینی ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۱۱۰ اسب بخاری و یک موتور الکتریکی ۱۳۰ کیلوواتی را ارائه می‌دهد. گشتاور بخش بنزینی ۸۱ نیوتن متر و موتور الکتریکی ۳۰۰ نیوتن متر است. گفتنی است، اسکای ورث در توسعه تپنده این خودرو از فناوری دیگر کمپانی چینی یعنی BYD بهره برده است.

آمار مصرف بنزین این پیشرانه در نوع خود جالب است، زیرا شاخص متوسط مصرف سوخت برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در وضعیت هیبرید کمتر از ۲ لیتر است. انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی از باتری ۲۱.۶۸ کیلووات ساعت لیتیمی در تریم پایه و باتری ۳۲.۷۶ کیلوواتی در تریم بالاتر، تامین می‌شود. زمان لازم برای شارژ باتری‌ها به ترتیب ۱.۶ و ۳ ساعت محاسبه شده است.

شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ ثانیه و بیشینه سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است. در بخش جعبه دنده تمامی تریم‌ها از نوع ئی سی وی تی در ارتباط با محور جلو استفاده شده است. سیستم ترمز در تمامی چرخ‌ها دیسکی است و رینگ‌های آلومینیومی در اندازه ۱۸ و ۱۹ اینچی ارائه می‌شوند. برد حرکتی این خودرو در حالت الکتریکی خالص با توجه به تریم و بسته باتری مورد استفاده، به ترتیب ۱۱۵ و ۲۰۵ کیلومتر محاسبه شده است.

کابین اسکای ورث HT-i در تناسب جالبی با طراحی بدنه قرار دارد یعنی به همان میزان ساده و به دور از شلوغی طراحی شده، اما کیفیت قابل قبول و فناورانه‌های جذاب را نیز ارائه می‌دهد.

از امکانات کابین می‌توان به: تهویه اتوماتیک با دسترسی برای ردیف عقب، استارت دکمه ای، درب صندوق الکتریکی باز/بسته بدون دخالت دست، نورپردازی ۱۲۸ رنگ، ناوبری ماهواره ای، پشتیبانی از فرمان‌های صوتی، نمایشگر‌های دیجیتال ۱۲.۸ اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی و ۱۲.۳ اینچی اطلاعات کیلومتر، بلوثوث، یو اس بی، تنظیم الکتریکی صندلی‌ها به همراه حافظه، استراحتگاه دست هر دو ردیف، پاور ویندوز هر دو ردیف، اسکای روف الکتریکی پانورامیک، آینه‌های الکتریکی با گرم کن/ریورز/تاشوی خودکار، سنسور باران و برف پاک کن عقب اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز ابتدا باید به سطح ۲ رانندگی خودران اشاره کرد که شامل حضور سنسور‌های پیشرفته می‌شود، اما همچنان نیازمند ارتباط دست راننده با فرمان است.

از امکانات این قسمت می‌توان به: کروز کنترل تطبیقی، رادار پارک جلو و عقب، دوربین عقب، نشانگر فشار باد لاستیک ها،‌ای بی اس، ئی بی دی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری، دستیار حرکت در سربالایی، ترمز پارک اتوماتیک، سیستم پارک اتوماتیک، نمایش نقاط کور دید راننده، هدلایت اتوماتیک، ایزوفیکس، ایربگ کامل به جز جانبی ردیف عقب و... اشاره کرد:

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید