این زنان بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت هستند

این زنان بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت هستند

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد گروه خونی افراد می‌تواند احتمالا ابتلای افراد به یک بیماری ویروسی به نام "پارواویروس" را پیش‌بینی کند.

کد خبر : ۱۲۶۵۶۶
بازدید : ۶۲۵۶

نتایج مطالعه اخیر محققان موسسه کارولینسکا که با همکاری شرکت Octapharma انجام شد، نشان داده است افراد دارای گروه خونی عامل اِر هاش(D)

(Rh blood group system) بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت پاروویروس(parvovirus infection) هستند.

بیماری پنجم، یک بیماری ویروسی ناشی از پاروویروس است که بیشتر در کودکان مدرسه‌ای دیده می‌شود و با لکه‌های قرمز روی گونه‌ها مشخص می‌شود و همین علائم می‌تواند به بازوها و پاها نیز سرایت کند و این در حالی است که بزرگسالان نیز می‌توانند به این ویروس آلوده شوند اما در بسیاری از بیماران بزرگسال، علائمی دیده نمی‌شود.

در یک مطالعه جدید، محققان نشان دادند که خطر ابتلای افراد به این بیماری در صورتی که فرد دارای عامل اِر هاش(D) باشد، افزایش می‌یابد. علاوه بر نوع گروه خونی در سیستم گروه خونی AB0، عامل اِر هاش رایج‌ترین نوع سیستم گروه خونی برای ابتلا به این بیماری است.

در این مطالعه بیش از ۱۶۰ هزار اهداکننده خون بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ در آلمان برای بررسی پاروویروس مورد غربالگری قرار گرفتند. از بین اهداکنندگان خون، ۲۲ نفر به این ویروس آلوده شدند. در تحقیقاتی که محققان انجام دادند دریافتند همه مبتلایان به این بیماری دارای عامل اِر هاش(D) بودند.

راسموس گوستافسون(Rasmus Gustafsson) محقق بخش علوم اعصاب بالینی در موسسه کارولینسکا گفت: نتایج این یافته مهم است و می‌تواند به این معنا باشد که دارا بودن سیستم گروه خونی عامل اِر هاش(D) در زمانی که ویروس وارد سلول میزبان می‌شود مهم است و ممکن است یک گیرنده سلولی جدید و ناشناخته برای ویروس باشد.

محققان همچنین توانستند دریابند که خطر ابتلا به این عفونت در ماه‌های تابستان افزایش می‌یابد. علاوه بر این، زنان و همچنین افراد ۳۱ تا ۴۰ ساله بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت یاد شده هستند.

منبع: صد آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید