بهترین فیلم‌های سینمایی خارجی دنیا بعد از سال ۲۰۰۰ از نگاه IMDB

بهترین فیلم‌های سینمایی خارجی دنیا بعد از سال ۲۰۰۰ از نگاه IMDB

نمی‌توانیم منکر میزان تأثیر سینمایی هالیوود بر تماشاگران سراسر دنیا شویم؛ اگر بیشتر به آن پرداخته می‌شود قطعاً به این دلیل است که طرفداران بیشتری هم دارد، اما پرداختن به سینمای کشور‌های دیگر نیز می‌تواند علاوه بر این که ساعات خوشی را برایمان پدید می‌آورد، ما را با فرهنگ کشور‌های مختلف بیشتر آشنا سازد.

کد خبر : ۱۲۶۵۸۶
بازدید : ۴۴۸

در سینمای آمریکا، فیلم‌های سینمایی به دو دسته فیلم‌های داخلی (آمریکایی) و فیلم‌های خارجی تقسیم می‌شوند. در اکثر رویداد‌های مهم سینمایی مانند اسکار، گلدن گلوب، جشنواره فیلم کن و دیگر مراسم‌های مرسوم سینمایی نیز برای «فیلم سینمایی خارجی» جوایز جداگانه‌ای تهیه شده‌اند و جدا از فیلم‌های آمریکایی بررسی می‌شوند.

همیشه وقتی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی، بهترین فیلم‌های تاریخ سینما و فیلم سینمایی برتر سال، یا حتی بهترین انیمیشن، سریال و ... صحبت می‌شود معمولاً با لیستی از فیلم ها، سریال‌ها و انیمیشن‌های آمریکایی مواجه می‌شویم که سایت‌های مختلف به آن پرداخته‌اند و لیستی مملو از نام بازیگران آمریکایی، ژانر، داستان و بسیاری موارد دیگر را پوشش داده‌اند.

البته نمی‌توانیم منکر میزان تأثیر سینمایی هالیوود بر تماشاگران سراسر دنیا شویم؛ اگر بیشتر به آن پرداخته می‌شود قطعاً به این دلیل است که طرفداران بیشتری هم دارد، اما پرداختن به سینمای کشور‌های دیگر نیز می‌تواند علاوه بر این که ساعات خوشی را برایمان پدید می‌آورد، ما را با فرهنگ کشور‌های مختلف بیشتر آشنا سازد. پرداختن به تکنیک کارگردانی، فیلمبرداری و روایت داستانی فیلم‌های غیرآمریکایی نیز می‌تواند به دانش سینمایی ما نیز اضافه کند.

حالا، در این مطلب، فهرستی از بهترین فیلم‌های خارجی (غیر آمریکایی) بعد از سال ۲۰۰۰ از نگاه سایت IMDB را آماده کرده‌ایم تا شما را با مختصری از داستان این فیلم‌های سینمایی، ژانر، عوامل و امتیاز آن‌ها در این سایت فیلم بیشتر آشنا کنیم.

۱-فیلم ببر خیزان، اژد‌های پنهان

فیلم سینمایی دوبله فارسی ببر خیزان، اژد‌های پنهان محصول مشترک آمریکا، چین، هنگ کنگ و تایوان در سال ۲۰۰۰ است. کارگردان فیلم، آنگ لی است و بازیگران بین‌المللی از جمله بازیگران چینی مانند چو یون فات، میشل یئو، زئی جانگ در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم بر اساس چهارمین رمان از یک پنج‌گانه ساخته شده است. در این فیلم صحنه‌های اکشن آمیخته با هنر‌های رزمی را زیاد می‌بینید.

خلاصه داستان: در دوران فرمانروایی چینگ، دو زن مبارز چینی با یکدیگر همراه می‌شوند و سرنوشتشان بهم گره می‌خورد و درگیر ماجرا‌های جالبی می‌شوند.
ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام
امتیاز IMDB: ۹/۷

۲-فیلم سینمایی اولدبوی

فیلم سینمایی دوبله فارسی اولدبوی، فیلم سینمایی اکشن و رازآلود ساخت کشور کره جنوبی به کارگردانی پارک چان-ووک و بازی چوی مین-شیک، یو جی-ته، کانگ هیه-جون است.

خلاصه داستان: او دائه-سو، مرد خوشگذرانی است که بعد از گذشت ۱۵ سال از ربوده شدن و زندانی بود در مکانی شبیه به اتاق یک هتل، آزاد شده است. حالا باید در ۵ روز عوامل این آدم‌ربایی را پیدا کند.
ژانر: اکشن، درام و ماجراجویی
امتیاز IMDB: ۴/۸

۳-فیلم شعله و لیمو

شعله و لیمو، فیلم سینمایی در ژانر درام و اکشن و محصول کشور دانمارک در سال ۲۰۰۸ است. به نویسندگی و کارگردانی اوله کریستیان مدسن و هنرنمایی ثور لیندهارت، مدس میکلسن و استینه استینگده. این فیلم روایتی تخیلی بر اساس واقعیت است.

خلاصه داستان: این فیلم درباره دو مبارز جنبش مقاومت دانمارک در زمان اشغال این کشور توسط نازی‌ها در جنگ جهانی دوم است. نام این دو مبارز شعله و لیمو (Flame و Citron) است. تا سال ۲۰۰۸، این فیلم سینمایی، گران‌ترین فیلم دانمارکی تولید شده بود که در باکس آفیس بسیار موفق بود و جوایز متعددی را از آن خود کرد.
ژانر: اکشن، درام و تاریخی
امتیاز IMDB: ۲/۷،

۴-فیلم سینمایی سه احمق

فیلم سینمایی هندی ۳ احمق یک فیلم سینمایی کمدی و درام محصول سال ۲۰۰۹ به نویسندگی، تدوین و کارگردانی راجکومار هیرانی و نقش آفرینی عامر خان، مدهاوان و مونا سینگ است. این فیلم از رمان پنج نفر ممیز یکی اثر چتان بهجت اقتباس شده است. این فیلم در زمان پخش توانست به پردرآمدترین فیلم و فیلم سینمایی برتر بالیوود تبدیل شود.

خلاصه داستان: دو دوست به دنبال یار گمشده خود هستند. آن‌ها خاطرات دوران دانشگاه و دوست خود را به یاد می‌آورند که به آن‌ها یاد داده بود متفاوت فکر کنند حتی اگر بقیه به آن‌ها بگویند «احمق».
ژانر: کمدی، درام
امتیاز IMDB: ۴/۸

۵-فیلم خاطرات قاتل

خاطرات قاتل، یک فیلم درام جنایی محصول سال ۲۰۰۳ کره جنوبی به کارگردانی جون هو بانگ است. این فیلم بر اساس داستانی واقعی از اولین قتل‌های زنجیره‌ای شناخته شده در کره جنوبی است که بین سال‌های ۱۹۸۶ و ۱۹۹۱ اتفاق افتاده است. کانگ هو سونگ و کیم سانگ-کیونگ به ترتیب در نقش کارآگاه پارک و کارآگاه سئو بازی می‌کنند، دو کارآگاهی که در تلاش برای حل این جنایات هستند.

خلاصه داستان: در یک استان کوچک کره در سال ۱۹۸۶، دو کارآگاه با پرونده چندین زن جوان که توسط مجرمی ناشناس مورد تجاوز قرار گرفته و به قتل رسیده‌اند دست و پنجه نرم می‌کنند.
ژانر: جنایی، درام، ماجراجویی
امتیاز IMDB: ۱/۸

۶-فیلم سینمایی خداحافظ لنین

خداحافظ لنین! یک فیلم عاشقانه کمدی محصول سال ۲۰۰۳ در کشور آلمان به کارگردانی ولفگانگ بکر و هنرپیشگی بازیگرانی، چون دانیل برول، کاترین ساس، چولپن خاماتووا و ماریا سایمون است. بیشتر صحنه‌ها در برلین فیلمبرداری شده است.

خلاصه فیلم: در سال ۱۹۹۰، یک مرد جوان باید از مادر ضعیفش در برابر شوک مرگبار پس از یک کمای طولانی، محافظت کند. مادر این مرد جوان نباید متوجه شود که میهن عزیزش، آلمان شرقی، نابود شده است.
ژانر: کمدی، درام، عاشقانه
امتیاز IMDB: ۷/۷

۷-فیلم اعمال شیطانی

فیلم سینمایی دوبله فارسی اعمال شیطانی، فیلمی در ژانر جنایی و هیجان انگیز است. این فیلم محصول سال ۲۰۰۲ هنگ‌کنگ به کارگردانی اندرو لائو و آلان مک و بازیگری اندی لاو، تونی چیو وای لونگ و آنتونی وانگ است. این فیلم داستان یک افسر پلیس را روایت می‌کند که به یک گروه سه گانه نفوذ می‌کند و یک افسر پلیس مخفیانه برای همان باند کار می‌کند. عنوان چینی این فیلم سینمایی به معنای «مسیر بی وقفه» است، اشاره‌ای به آویچی، پایین‌ترین سطح جهنم دارد، جایی که فرد رنج بی وقفه را تحمل می‌کند.

خلاصه فیلم: روایت داستانی بین یک نفوذی در اداره پلیس و یک پلیس مخفی است. اهداف آن‌ها یکسان است: اینکه نفوذی را از پلیس تشخیص دهند.
ژانر: اکشن، جنایی و درام
امتیاز IMDB: ۸

۸-جدایی نادر از سیمین

فیلم جدایی نادر از سیمین نیز در لیست IMDB قرار دارد. این فیلم سینمایی ایرانی برتر ساخته اصغر فرهادی با نقش‌آفرینی‌های درخشان لیلا حاتمی، پیمان معادی، ساره بیات و شهاب حسینی توانست نظر دنیا را جلب کند. فیلم در سال ۲۰۱۱ با موضوعی اجتماعی ساخته شد.

خلاصه فیلم: یک زوج با یک تصمیم دشوار روبرو می‌شوند. مهاجرت برای بهبود کیفیت زندگی فرزندشان یا ماندن در ایران برای مراقبت از پدری بیمار.
ژانر: درام
امتیاز IMDB: ۳/۸

منبع: برترین ها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید